Update 36 - De opvolger van de focus is er.....

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Edward, 21 jun 2011.

  1. Klote Edward, maar goed dat je langs bent gereden...

    Je weet ook gelijk wat "110% OK afleveren" betekend bij deze dealer! :weird:
     
  2. ••••••, wat een verhaal, en wat klote man.
    Wel goed dat je heen bent gegaan en ook daarna de dealer heel duidelijk hebt gemaakt hoe jij erover denkt en wat de keuzes zijn. Ik ben benieuwd met welk voorstel ze komen.

    Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk klaar bent met Ford, echter het blijft een mooie goede auto natuurlijk. Heb je iets anders in gedachte al dan?
     
  3. Eigenlijk in de lijn der verwachting:nocheer: Ik hoop voor je dat ze besluiten een nieuwe te bestellen.
     
  4. Een krasje wegwerken oke dat kan gebeuren maar dit zou ikzelf niet nemen want in principe heb je nu een schade auto.Geen leuke start. Sterkte!
     
  5. Allemaal, bedankt voor jullie reacties en medeleven. Ik wacht morgen "rustig" af. Zie wel waar ze mee komen. Mijn standpunten zijn wel duidelijk neem ik aan bij hen

    Nee, niet opgenomen. Ben wel achterdochtig, maar dat zou toch wel de limit zijn......

    :schater: : Haha, nog steeds hoor. maar wel graag zonder schade....

    Nee hoor wil nog steeds de focus. Maar als ze echt tegenwerken en intrekken van de order de enige optie is, zien ze mij bij :ford: nooit weer!
     
  6. #106 ABunk, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2011
    Edward,

    Lees net je verhaal en zit een beetje in dezelfde situatie.
    We hebben ook een focus wagon besteld in de mosterd gele kleur, ook deze heeft hagelschade opgelopen.
    Vorige week donderdag is de auto met nog wat schade afgeleverd bij de dealer.
    Afgelopen maandag wezen kijken hoe de auto er nu uit zag.
    Er moet nog een nieuwe voorruit in, de dakstrip moet vervangen worden en de binnen bekleding van het dak is vuil, deze wordt ook nog vervangen.
    (Ze hebben dus blijkbaar ook uitgedeukt zonder te spuiten en dit niet met al te schone handen gedaan.)
    Zover ik de auto verder heb kunnen bekijken zag deze er netjes uit.

    Voor ons het wachten totdat alle onderdelen binnen en gemonteerd zijn, daarna kijken hoe de auto opgeleverd gaat worden.

    Succes morgen bij de garage.

    Mvgr,
    Anton
     
  7. Hagelschade kan vervelende gevolgen met zich meebrengen over een aantal jaar. Lak heeft wel op z'n donder gehad en het metaal ook. Zorg dat je zwart op wit hebt staan wat er gebeurt als je lakschade krijgt.

    En Edward, ik vind de opmerking van koos niet eens zo heel onwaarschijnlijk... Zeker niet als er problemen zijn om de kleur te leveren.
     

  8. En wat te denken bij,

    Als je niet weet wat voor schade hij heeft gehad weet je ook nooit of het werk in ere is hersteld, Want je weet niet waar naar te kijken.
    weet je welke schade je auto heeft gehad kun je bji afleveren zeker zogoed op deze punten controleren.
    daarbij kun je zoals hierboven beschreven wat weerlegen ten tijd van inruil.
    en ook nog eens meschien een mooi wintersetje ter composatie voor het lange wachten;), dat zou ik zeker proberen.
     
  9. Hat het laaste stuk nog niet gelezen.
    Dit is zacht gezegt een K*T zooi en ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen zal deze dag dan ook regelmatig op het forum zijn om het eindoordeel de lezen.

    Succes
     
  10. #110 Tjakko, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2011
    Hoi Edward, ik kan weinig toevoegen aan de reacties hier. Ik vind het vreselijk voor je. Ik zou ook de auto niet meer willen hebben; al zou hij 110% gerepareerd worden, je blijft met een vervelend gevoel zitten. Ik hoop dat de dealer de koop ongedaan maakt en je vrij bent om bij een ander te gaan shoppen. Mocht je dealer moeilijk doen dan moet je misschien eens bij de Bovag informeren wat je rechtspositie is ....

    Noot: Ben even door de Bovag algemen voorwaarden gelopen. Ik kon niets vinden over schade aan niewe auto's. Wel een en ander over bemiddelingscomissies.

    Artikel 20 - Bemiddelingsregeling
    1. Bemiddeling door de Auto Ombudslijn.​
    Een koper/opdrachtgever die klachten heeft over een verkoper/reparateur die lid is van BOVAG
    Autodealers, dient zich eerst tot deze verkoper te wenden. Wanneer dit niet heeft geleid tot een
    oplossing van zijn klachten, kan hij zich in alle gevallen wenden tot de Auto Ombudslijn
    (telefoonnummer 0900-2886662 (35 eurocent/min), postadres Postbus 1100, 3980 DC te Bunnik),
    met dien verstande dat voor wat betreft klachten inzake de verkoop van een nieuwe auto deze
    bemiddelingsregeling slechts hierop van toepassing is, wanneer door de koper niet kan worden
    geageerd op basis van een door de fabrikant of importeur van de nieuwe auto afgegeven garantie.
    Tevens is deze bemiddelingsregeling
    voor wat betreft klachten inzake de verkoop van een gebruikte
    auto slechts van toepassing als koper terzake aanspraak kan maken op BOVAG Garantie.
    Daar waar koper/opdrachtgever bemiddeling wenst inzake de toepassing door de verkoper van
    BOVAG- algemene (garantie)voorwaarden zal de Auto Ombudslijn in samenwerking met de ANWB in
    het geschil bemiddelen en trachten het geschil in der minne op te lossen volgens een reglement dat
    de partijen bij het geschil vooraf ter kennis wordt gebracht. In deze bemiddeling kan een oordeel
    worden gegeven over het aantal in rekening gebrachte werkuren en de prijs van de verwerkte
    materialen, één en ander met inachtneming van de outillage van de desbetreffende werkplaats. Het
    werkplaatstarief wordt hierbij buiten beschouwing gelaten.​
    2. Bemiddeling door het BOVAG/ANWB bemiddelingsbureau.​
    Een koper/ opdrachtgever die klachten heeft over de verkoop van een auto of over de uitvoering van
    de BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie
    ten opzichte van een verkoper/reparateur die lid is van
    BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven dient zich eerst tot deze verkoper/reparateur te wenden.
    Wanneer dit niet heeft geleid tot een oplossing van zijn klachten, kan hij zich wenden tot het ‘ANWB/
    BOVAG bemiddelingsbureau’ te Bunnik (telefoonnummer 0900 2692268 (35 eurocent/min), postadres
    Postbus 1100, 3980 te Bunnik), met dien verstande dat voor wat betreft klachten inzake de verkoop
    van een nieuwe auto deze bemiddelingsregeling slechts hierop van toepassing is, wanneer door de
    koper niet kan worden geageerd op basis van een door de fabrikant of importeur van de nieuwe auto
    afgegeven garantie. Tevens is deze bemiddelingsregeling voor wat betreft klachten inzake de verkoop
    van een gebruikte auto slechts van toepassing als koper terzake aanspraak kan maken op BOVAG
    Garantie. Het BOVAG/ANWB bemiddelingsbureau zal in het geschil bemiddelen en trachten het geschil
    in der minne op te lossen volgens een reglement dat de partijen bij het geschil vooraf ter kennis wordt
    gebracht. In deze bemiddeling kan een oordeel worden gegeven over het aantal in rekening gebrachte
    werkuren en de prijs van verwerkte materialen, één en ander met inachtneming van de outillage van​
    de desbetreffende werkplaats. Het werkplaatstarief wordt hierbij buiten beschouwing gelaten.
     
  11. Godtoh,
    Ik weiger vooralsnog te denken (alhoewel ik me al bedonderd voel) dat als de ford dealer vandaag met mij de deal zou maken dat ze een nieuwe auto bestellen,; ze dan deze toch zouden opknappen en en aan mij zouden leveren. Ik ben achterdochtiog nu, maar dat zou toch wel de "bloody Limit" zijn.......

    Ik wacht voorlopig even af waar ze vandaag mee komen.

    Anderen, echt bedankt voor jullie medeleven, en ik zal de tips die jullie geven zeker gebruiken.
     
  12. Snap het wel, hoop dat er iets positiefs uitkomt voor jou vandaag :)
    Kan je lekker rijden in een nieuwe auto :)
     
  13. :nocheer: wow zeg.. lees dit draadje nu pas, wat een naar verhaal. Heel vervelend! Hoop voor je dat het (snel) goed komt. Dit is niet wat je wilt en verwacht als je een nieuwe auto komt. Dat moet iets leuks zijn!
     
  14. Fred,
    Heb je PB gezien (bedankt voor de tip) en beantwoord,.... maar zie hem niet in mijn outbox, vandaar even hier
     
  15. PB ontvangen (zie je standaard niet in sent box, moet je ergens vinkje zetten geloof ik).

    gr Fred
     
  16. Weer wachten ....

    Uurtje geleden door de dealert gebeld. Ze zeggen het gesprek van vandaag af. De directie heeft geen tijd. Ben nu wederom uitgenodigd dinsdag middag om 15.00 uur voor een gesprek met de directie er bij. Dealer Citaat : "We willen ook wat meer tijd om precies uit te zoeken wat er is gebeurd en hoe een en ander zo heeft kunnen lopen. Dinsdag weten we meer en gaan we er gegarandeerd uitkomen" .

    Klinkt allersinds redelijk natuurlijk, (wel ontzettend laat !) maar "onder de streep" geen enkele concrete toezegging wat er nu gaat gebeuren....

    Tja wat moet je dan?? - Nog maar eens duidelijk verklaart waar mijn frustraties zitten en wat mijn stellingname is; Nieuwe auto binnen redelijke termijn of koop ongedaan, en nu maar weer wachten tot dinsdag :nocheer::nocheer:

    PS : Redelijke vriend en overbuurman is advocaat en een collega van hem is gespecialiseerd in consumentenrecht. Daar toch maar eens nagevraagd welke rechten ik nu precies heb. Volgens hem is er juridisch niet veel waar ik op kan rekenen in de richting van een nieuwe auto bouwen. Als consument moet je de dealer in staat stellen schades te herstellen zodanig dat het product weer gelijkwaardig is aan een nieuwe auto. Dat zelfs tot 3 keer toe. Als er na 3 keer nog geen auto staat gelijkwaardig aan een nieuwe heb je recht om de koop te ontbinden. Echter dat oordeel kan alleen geveld worden door een terzake deskundige...... hopelijk komen we er dinsdag uit.
     
  17. Tsjah... als hij goed is kan je het altijd nog overwegen.
    Zou dan wel iets op papier laten zetten aan aanvullende garantie in het geval dat je lakproblemen krijgt (vanwege misschien wel haarscheurtjes die zijn ontstaan door het indeuken).
    Wat je zelf al zag was dat de bumper niet goed waren, dat kan je als een niet koop argument beschouwen. Dat laten herstellen en verder zien.

    Is lullig zat, ik zou het liefst ook een andere auto willen maar dat recht heb je dus niet zomaar :(

    Maar ik zou dus met name (als de dealer wil dat jij die auto neemt omdat ze herstelrecht hebben) kijken of er iets over de lak op papier gezet kan worden.
     
  18. Nee, ik zeg alleen dat ik hem weinig kansen geef. Niet dat ik hem ongelijk geef dat ie gaat kijken. Zou ik ook gaan doen namelijk. Maar het antwoord is eigenlijk nu al gegeven:

     
  19. Ik weet niet of het kan of werkt, maar ik google snel en kwam het in gebreke stellen tegen.
    Is er ook niet iets als vertrouwen dusdanig geschaad dat...?
    Neem aan dat je de dealer wel in gebreke kan stellen wegens onvolledige informatie verstrekking.
     
  20. Pfffff balen zeg, wel jammer maar de dealer kan hier ook niets aan doen.
    Het lijkt mij dat dit wel netjes opgelost moet kunnen worden, je koopt ten slotte een NIEUWE wagen, en niet één waar al veel schade aan gezeten heeft.

    Wat de anderen ook al zeggen..wat nou als er dadelijk ergens roest komt omdat de lak los heeft gelaten van het metaal en dit niet met het blote oog te zien is en er komt op de één of andere manier vocht onder en alles rot weg ???

    Dan zit jij met de gebakken peren zogezegd...

    Veel sterkte in deze bittere tijd, moet niet leuk zijn om dit mee te maken...
     

Deel Deze Pagina