Update 36 - De opvolger van de focus is er.....

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Edward, 21 jun 2011.

  1. Pff kan me voorstellen dat je je een beetje bedonderd voelt zo, alleen de motorkap is idd erg vreemd.
     
  2. Fred,
    Bedankt. Heb ik natuurlijk ook al aan gedacht. Probleem is dat ik de schade niet heb gezien. Ben me nog aan het beraden wat nu te doen.

    Denk erover naar amersfoort te rijden om de auto te zien......
     
  3. Wees niet getreurd, 70% van de nieuwe auto's heeft al schadeherstel gehad, groot of klein, en het merendeel daarvan is onbekend bij de koper.
     
  4. Is er niemand op het forum die in de buurt van Amersfoort woont en even foto's voor je kan gaan maken?
     
  5. helaas woon ik daar niet in de buurt.
    Maar inderdaad is er iemand die dit kan regelen, zo kunnen we een (tog wel gedupeerde ) medeforumer een hard onder de riem steken.
     
  6. Klopt wel Mike, maar dit proces loopt wel heel sneu voor de TS. Het gevoel is gewoon niet lekker.

    Ik zou zelf ff daarheen knallen om te kijken. Kan nu, niet meer alsie klaar is. Je rotgevoel blijft dan wel....
     
  7. Oke, dan ga je kijken. En dan? Ga je zeggen dat je die auto niet wilt omdat ie schade heeft? Geef je weinig kans.
     
  8. Daar gaat het niet om mike, het gaat erom welke schade die heeft daar doet de dealer nogal vaag over want alleen hagel schade op de motorkap is op z'n minst erg dubieus te noemen.
    Ik zou het ook heel erg graag willen weten als jet mijn auto zou zijn.
     
  9. Beetje vreemde reactie, als jij een nieuw product koopt verwacht je toch ook dat het schadevrij is. Als dat niet zo is wil je toch op z'n minst weten wat de schade was en checken of het goed verholpen is.
    Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat de dealer op een of andere manier een compensatie biedt.
    Tenslotte is het ook nuttig om foto's van de schade te hebben om later bij inruilen aan te kunnen geven wat er ooit aan schade geweest is. Anders wordt het meteen: "overgespoten, zeker aanrijding gehad, dat levert minder inruil op".
    De wagen laten staan omdat ie schade heeft gehad gaat misschien wat ver maar exact weten wat er aan de hand is / was lijkt me heel normaal.
     
  10. Nou ja, ben vanmiddag maar even wezen kijken. De auto heeft inderdaad forse hagel schade op de motor kap, tientallen deuken, waarvan er 7-8 zo groot zijn dat het lijkt alsof er iemand met een hamer op geslagen heeft. Motorkap word dan ook vervangen, maar de rest van de auto heeft ook veel schade.....

    1. In de chromen sierlijsten op de deur zetten ook kleine deukjes tgv van hagelstenen, Die moeten ook vervangen worden.
    2. evenals de zwarte strippen op het dak (daar waar normaal de dakreling zit die ik niet heb). Ook hierin minstens 3 deuken waarvan het lijkt alsof er met een hamer opgeslagen is. Ook niet te repareren en dus vervangen.
    3. Gek genoeg is het dak retestrak evenals de deuren, spatborden en en achterklep. Kan niet anders dan dat die in de afgelopen 6 weken (de auto is op Aug 2 al geproduceerd) in Saarlouis al gerepareerd zijn dmv uitdeuken zonder spuiten of iets dergelijks.
    4. Maar daar boven op zit er echt heel groot kleurverschil tussen de bumpers en de carroserie, geen nuances maar echt HEEL erg. De bumpers lijken wel geel. (en zijn schoner dan de auto). De man van het reparatie bedrijf beaamde dat hij dit inderdaad ook nog nooit zo erg had gezien. De achterklep daar integen (ook kunstof) is echt dezelfde kleur als dak en zijpanelen.

    Kortom : De auto heeft veel meer schade (en veel meer schade gehad) dan mij ooit verteld is. Bovendien is het kleurverschil op mijn auto volgens mij het gevolg van overspuiten. Althans dat is nu mijn overtuiging. Dat overspuiten is waarschijnlijk ook gebeurd in de 6 weken sinds de auto is geproduceerd.

    Maar wat nu.... ? Ik heb er op de terugreis uit A'foort goed over nagedacht. En tot de conclusie gekomen dat ik er nu helemaal klaar mee ben. Heb de dealert dan ook bezocht en hem het het volgende gezegd :

    1. Deze auto ga ik NIET kopen, is voor mij geen optie om deze af te nemen.
    2. Er zijn wat mij betreft 2 opties over, namelijk;

    1. Ze leveren mij op redelijke termijn (ik heb 6-8 weken aangegeven) een volledig nieuwe auto , nieuw uit de fabriek , zonder (gerepareerde) hagelschade, en zonder kleurverschil op de bumpers
    2. Of we maken de koop ongedaan, en ik koop wel ergens anders een (andere) auto

    Ben hier HEEL duidelijk over geweest.

    Ze vroegen bedenktijd tot morgen (om ook intern te bespreken) en hebben voor morgenmiddag een afspraak gemaakt om te bespreken. Ik wacht maar af ......
     
  11. Wow Edward,

    dat zijn geen leuke berichten. Goed dat je bent gaan kijken.

    Dit lezende begrijp ik je standpunt heel goed, succes met het vervolg, ik hoop dat de dealer met een acceptabele oplossing komt.

    Fred
     
  12. jemig wat een verhaal man, persoonlijk wou ik de auto ook niet meer hebben.

    succes in ieder geval, en ben benieuwd wat de garage morgen zegt.
     
  13. verdorie zeg! wat een ellende allemaal!
    Ik zou me ook bedonderd voelen zowel door ford als door de dealer.
    Persoonlijk zou ik er ook helemaal klaar mee zijn en de auto niet meer afnemen!

    Succes ermee morgen! we wachten af!
     
  14. Goed dat je er zelf heen bent geweest Edward, Ik had nog een kleine hoop dat het wel mee zal vallen, helaas was dat dus niet zo.
    Was ook erg vreemd dat ze de auto gelijk door gestuurd hadden naar de spuiter, men wilde hier wat verbloemen.

    Je optie's voor de dealer zijn duidelijk en je staat mijn inziens geheel in je recht.

    Ik hoop dat je recht hebt op een nieuwe en dat Cosmo/Ford Nederland zich van de goede kant laat zien.

    Suc6 morgen
     
  15. zow, dat is minder. Een beetje transportschade dat gerepareerd wordt, dat moet kunnen. Maar een auto die half in elkaar zit met fors kleurverschil...

    Het is maar goed dat je even bent wezen kijken!

    Je hebt jezelf in ieder geval erg duidelijk gemaakt tegenover de dealer, ben benieuwd wat ze er mee doen. Hopen op het beste!

    Suc6!
     
  16. Dit zijn wel heel veel punten waar ik ook over zou vallen. Het lijkt hier net alsof ze veel dingen achtergehouden hebben. Zo word je niet tevreden over je focus, je koopt immers een nieuwe, geen opgelapte beschadigde bak. Laat ze maar een nieuwe leveren.
     
  17. Whow Edward, dat is echt zwaar klote, wel sterk dat je heel duidelijk bent geweest in je keuze richting de Dealer.
    Wanneer hoor je wat de dealer/ford gaat doen?
    Sterkte met deze zeer vervelende toestand.
     
  18. Hoi Edward, Dat is precies de reden waarom ik je aanraadde om toch zelf te gaan kijken. Hoe sneu dit ook voor je is, ik ben blij dat je bent wezen kijken en dat je nu een goed standpunt hebt kunnen innemen. Het gaat vast goedkomen, vermoedelijk zullen ze hun best doen je een andere nieuwe auto te leveren. 1 vraag heb ik wel, heb je het chassisnummer genoteerd van deze? Niet omdat ik de dealer niet vertrouw, maar wat nou als je een andere nieuwe krijgt in 8 week en dat is dan gewoon deze die is opgeknapt?
     
  19. Dus toch :(
    Herinner me een paar posts geleden nog waarin je zei dat je per se zo'n auto wou in deze kleur.

    Ik zou voor optie 1 proberen en kijken of je bijvoorbeeld een paar accessoires erbij kan krijgen voor het ongemak.
    Of koop zo'n zelfde auto bij een andere dealer (als je deze niet meer vertrouwt).
    Toch... zou ik kijken naar een andere kleur, je leest op het forum zeer veel over kleur verschil tussen de bumpers en de overige delen. Misschien dat het met een andere kleur minder opvalt?

    Veel succes hiermee, leuk is anders.
     

Deel Deze Pagina