1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Twee kloppende geluiden tijdens schakelen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Dragunov, 9 apr 2015.

  1. Ik heb het geluid gekregen nadat ik terugkwam van bandencentrale na de wissel van me zomervelgen naar me wintervelgen.
     
  2. Hatelijk zo'n probleem. Hopelijk vind je snel de oorzaak, eventueel eens een 2de opninie in andere garage vragen?
     
  3. Had je al een andere set velgen geprobeerd?
     
  4. Neen. Heb enkel nog me set wintervelgen
     
  5. Komt precies van linksvoor
     
  6. Wat is het volgend onderdeel dat jullie zouden vervangen?
     
  7. Al nieuws?

    Bedankt!
     
  8. #28 maniactheman, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2015
    Ik denk de aandrijfassen!!
    Als je schakeld valt de druk (koppel) weg waarna je weer gas geeft en dat is twee maal, tijdens het koppelen en bij gas geven.
    Heb het al meerdere malen meegemaakt .

    Probeer anders eens met je gas te spelen in zijn 3 of 4de versnelling dan merk je heel snel of het de Assen zijn, bij het loslaten van het gas van Bv 3000 toeren moet je iets voelen.
    Het kan ook zijn dat het pas net begonnen is en dat je het alleen merkt met schakelen.

    Jij hebt andere velgen zie ik eens, zit de centreerring er wel op??
    Die kunstof ring die op je welnaaf word gezet om speling op te vullen.
     
  9. Is eigenlijk ook maar begonnen nadat ik van de bandencentrale kwam die me zomervelgen erop heeft gelegd na me wintervelgen te demonteren.

    Maar is dan eigenlijk eerste keer dat ik zoiets hoor.

    Ofwel de aandrijfassen ofwel dan de Franco velgen.

    Maar ik denk dat er geen centreerring erop zit, nooit gehad denk ik zo
     
  10. #30 maniactheman, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2015
    Wat ik net zij kan je ff proberen, en anders ff met slippende wielen op trekken.
    Wanneer hij begint te bokken in plaats van te spinnen dan kan het nog je ophanging zijn van de bak!

    Verder heb ik zelf 1 keer dit geluid gehad en bij mij was dit de homokineet rechts.
    Ivm met mijn werk heb ik meerdere malen gehad dat het de aandrijfas was, wel van andere merken auto's.

    Je zomer velgen zijn groter en zwaarder als de wintervelgen dus de kracht is groter, het kan zomaar zijn dat je het daarom nu wel hoort.

    Maar hoe dan ook is het wel irritant.

    Meestal zit er wel een centreerring tussen maar als de bouten goed vast zitten zou de velg je naafrand niet mogen raken. Dus die is wel uitgesloten.
     
  11. Ophanging van de bak? Zelfs met nieuwe steunen?
     
  12. Las alleen over je motorsteunen!!
    Maar als die ook nieuw is dan nee.
     
  13. #34 maniactheman, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2015
    Zelfs bij de dealer laten doen zie ik.
    Dan is dat echt wel uitgesloten.

    Om even een voorbeeld te laten zien hoe belangrijk kleine dingen zijn...
    Ik had mijn homokineet vervangen (merk spidan) en daarna is mijn aandrijfas een tweetal keer uit de homokineet gelopen bij een scherpe bocht in zijn 1 wanneer er de meeste kracht op staat. Na een goede controle bleek dat ze de borging op de as niet hadden vervangen maar de oude hadden terug gezet.
    Na het vervangen van de nieuwe is het probleem weg. Een klein *** dingetje van 50 cent was dus mijn probleem.

    Maar ik denk nu dat jij je homokineet links ff goed moet gaan bekijken,

    Links is de korte as dus daar zit geen steunlager op. Dus of de binnenste of de buitenste homokineet
     
  14. Kan geen kwaad voor versnellingsbak voor het moment?
     
  15. #36 maniactheman, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2015
    Homokineet links buiten kost bruto ex bij brezan €128 en als de binnenste is dan is het een komplete aandrijfas en die kost €277 bruto ex.
    Maar voor €277 ex btw heb je ook de buitenste meteen! Met een beetje speurwerk moet je ze wel voor €200 in de btw kunnen vinden denk ik.

    Elke speling geeft een trilling en die trilling veroorzaakt meer krachtuitoevening op andere delen dus nee goed is het niet.
    Bovendien wil je het weg hebben toch? Maar ik begrijp dat het financieel wel een tegenvaller is.

    Uiteindelijk knapt de homokineet en heb je geen aandrijving meer, misschien moet je even wat vet bijvullen omdat de hoes een keer is gescheurd en weer is gemaakt maar dat er toen geen vet bij is gedaan.
     
  16. Complete aandrijfas is met de homokineten?
     
  17. #38 maniactheman, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2015
    Laat het wel even goed nakijken want pin mij hier niet op vast het is mijn gevoel.

    Ja een komplete as heeft altijd de binnenste en buitenste homokineet.
    Behalve bij vag want die hebben een rare dunne homokineet die er op geschroefd zit, stomme Duitsers:mrgreen: ohh no dat is ford ook:cheer:
     
  18. Ik heb ook het gevoel dat het van links komt.

    Dus voor ongeveer 277 euro zou ik dan alles vervangen hebben als dit het probleem is
     
  19. Ik heb ook het gevoel dat het van links komt.

    Dus voor ongeveer 277 euro zou ik dan alles vervangen hebben als dit het probleem is?
     

Deel Deze Pagina