1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo's, Kompressors etc..

Discussie in 'Performance' gestart door martino, 30 jan 2008.

  1. Met een "gewone" 1.6 zetec ga je gagarandeerd brokken krijgen na een turbo-ombouw. Als je echt zoveel wil investeren, kies je best voor een 2.0 met turbokit, of een RS-motor. Reken wel op een budget van 5000 tot 7000€ voor dit volledig is gemonteerd en afgesteld, maar dan kan je wel beroep doen op minstens 240PK. Bij een hoger vermogen hoort ook; remmen, versterkte koppeling, nieuw differentieel, verbeterde ophanging, ... . Niet onderschatten dus :wink:

    Greetz,
    Diederik
     
  2. Ik wil inderdaad puur voor de looks gaan.. en het geluid.. een gewone 2 liter inbouwen is idd gaaf.. Ik ga zowieso nooit voor de makkelijkste oplossing en vooral exclusiviteit.. maar goed.. ik zal het één en ander zeker nog eens op een rij gaan zetten..

    De 1.6 16v heeft trommels achter inderdaad.. Kan iemand me zeggen of een schijvenombouw makkelijk te doen is? Zo ja, hoe zit het met de spoorbreedte enz..?

    Allemaal bedankt voor de tips iig..

    Grtz
     
  3. Dan mag die V5 wel eens nagekeken worden.
    Now way dat je met een 1.6 16v een V5 bij houd van 100 tot 195
    Daarvoor mis je simpel weg het vermogen.

    No offence :wink:
    Greetz Dirk
     
  4. Tja, ik zou die 1.6 16v met rust laten, met een turbo rag je dat blok helemaal fijn. Engine swap is beter. en dan kun je je eigen blok wel goed verkopen. Kun je dat weer bij je budget tellen...
     
  5. En zo heeft ieder zijn eigen mening.. :D :D maar martino je heb zo aardig wat ideeen gekregen volgens mij ,in ieder geval moet je gewoon doen wat je zelf het beste lijkt en menig van die tuning bedrijven kunnen je ook aardig advies geven je kan ze altijd even bellen wat je opties zijn :D :D 8) 8)
     
  6. Schijven achter is niet echt noodzakelijk. Wel grotere remmen voor en performance blokken. Beetje remmenset kost ook al 1000 Euro. Dus lijkt me ook beetje teveel voor een 1.6.
     
  7. Als je je auto gaat ombouwen naar meer vermogen moet je wel je auto laten keuren bij het RDW om gezeur van de politie EN verzekering te vermijden. Paar weken geleden werd in wegmisbruikers iemand aangehouden in een aangepaste BMW. Die auto werd dus in beslag genomen omdat de auto meer vermogen had dan de typegoedkeuring.
    Als je dus een "exclusieve" auto wilt dan moet je ook secuur te werk gaan want daar heb je later profijt van............
     
  8. Tot 140% is dit geen probleem, behalve als er een ander blok in hangt.
     

Deel Deze Pagina