1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo's, Kompressors etc..

Discussie in 'Performance' gestart door martino, 30 jan 2008.

  1. Hoi allemaal,

    Na mijn topic over een gecleande motorruimte wil ik ook eens een balletje opgooien over het bouwen van een turboblok... Voor volgend seizoen ben ik van plan het laatste punt van mijn focus aan te pakken.. De buitenkant is helemaal naar mijn zin, het interieur en audio is momenteel aan de beurt, en dan blijft de performance/ motorruimte over.

    Nu kan ik mijn huidige motor simpelweg eruit halen en een ST blok op de kop proberen te tikken.. Dit vind ik echter zonde want mijn huidige blok heeft pas 71,000 gelopen met een volledige onderhoudshistorie... Echt hard rijden doe ik er toch niet mee, en sprinten al helemaal niet.. maar goed.. bij zo'n buitenkant hoort wel wat vermogen.

    Nu zat ik te denken om een turbokit op mijn blok te bouwen (ondanks dat dit me wel afgeraden is) Er hoeft geen 200 pk uit te komen maar het geluid van de BOV is onbetaalbaar.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, goede tips kunnen geven of misschien een adres hebben waar men aan dit soort zaken wil en kan beginnen?

    Grtz Martijn
     
  2. Wat heb je er nu in zitten (de motor dus) 8) 8)
     
  3. Nu heb ik een 1.6 16v

    @Moula: Thanks ga me zeker registeren
     
  4. als je wilt, ik heb hier nog een repo liggen van een engelsman die in zijn focus een rs blok heeft gemonteerd, deze was ook te zien in Landgraaf op de sprint, de zwarte met witte velgen. ik zal eens zien of ik de bladzijden kan kopieëren.
     
  5. Ik ben zelf ook naar een specialist geweest, Als het allemaal doorgaat gaat of deze zomer of anders volgend jaar een turbo op mijn 1.6 dan krijg ik dus een andere inlaat +uitlaat spruitstuk die worden verlast turbo met interkoeler andere injectoren software word veranderd en nog een aantal kleine dingen, maar weet wat je doet je krijg er 50 a 60 pk bij met max 2,5 bar druk je remmen zijn belangrijk en tevens de prijs 2500 euro lichter totaal :? :? :shock: :shock:
     
  6. @ Moula: Thanks man!! Erg gave filmpjes...

    @ Berry: waar ben jij geweest dan? Prijs valt me eerlijk gezegd nog mee..
     
  7. Ik ben bij rica tuning geweest in wateringen daar maken ze alles wat jij wil als het om motor tuning gaat, ze hebben volgens mij nog meer bedrijven op andere locaties alleen waar weet ik niet
     
  8. Je krijgt 50 tot 60 pk extra voor € 2500,- :shock: dit zal ook wel excl. montage zijn
    Je hebt dan 150-160 pk, mischien dat je dan een ST170 bij kan houden ivm hoger koppel, maar het blijft gekke werk.
    Geef dan iets meer uit en pak een standaard 2.0 en bouw daar een turbo op, anders is het zonde van het geld!
     
  9. Nee het is inclusief alles, en je kan wel een 2 liter kopen maar dan ben je meer kwijt dan een 1.6 inclusief daar een turbo in plaatsen..
     
  10. Als je een turbo op je eigen blok wil zetten zullen de kosten dusdanig
    hoog worden dat je net zo goed een turboblok kunt aanschaffen.

    Het blok moet aangepast worden compressie verlaging.
    Je zult een nieuwe computer moeten hebben die met overdruk overweg kan.
    Je benzine pomp zal niet voldoende potentie hebben en je injectoren zul
    je waarschijnlijk ook moeten vervangen.
    Als je daar de kosten wan de intercooler en aanpassen van je inlaat
    trajekt, chip op maat, turbo + toebehoren en al het klein materiaal bij op
    telt kom je op een heel mooi bedrag.
    En vergeet je remmen en wielophanging niet aan te passen.

    En als je echt vermogen wil zul je ook nog meer aan het blok zelf moeten
    doen, denk aan gesmede zuigers, druifstangen etc.

    Mijn tip. laal een compleet blok met kabelboom comp ect

    Gr dB
     
  11. Voor 2500 euro kan je een 2.5T kopen uit een schade ST :).

    Of het werkend te krijgen is in een Focus 1 is de vraag :)
     
  12. Ik denk dat hij zich eerst maar eens goed moet orienteren. Een turbo plaatsen op een 1.6 met een druk van 2.5 (!!!) bar is vragen om problemen. De ST en RS hebben speciale kleppen vanwege de warmte afgifte. De druk op een RS is +/- 0.9-1.1 bar met speciaal aangepaste kop.

    Probeer een ST170 blok te vinden of nog beter, ruil je auto in tegen een snellere versie, dit heef totaal geen zin.
     
  13. Ik vindt het belachelijk als je een turbo wilt maar je rijd niet hard en je sprint ook niet....

    why een turbo? koop dan een 2L Blok is toch snel genoeg dacht ik??

    als ik met me 1.6 16v optrek rij ik al menig auto eruit..
    en 195Km P/U is toch al hendig hard...

    mijn auto is trouwens sneller van 100 naar 195 dan de Vw golf IV met een 5 cilinder blok...

    ik zou zeggen veel suc 6 met je keuze en bedenk je goed voor dat je je blok naar de klote help...


    grtjes marco
     
  14. het gaat hem juist om het geluid als je een blow off op een turbo zet dan fluit die mooi bij het schakelen

    maar als ik het goed heb heeft een 1.6 ook geen schijven achter an als je er veel pk s uit wil halen zal ik ook schijven gaan monteren achter

    maar ik zal gewoon op zoek gaan naar een rs blok dan hoeft allen het blok computer enzo overgeplaatst te worden
     
  15. zo veel geld voor een geluidje

    je moet het er maar voor overhebben 8)

    Suc6 met het vervolg..

    grt marco :wink:
     
  16. Met het motorblok gebeurd niks gaat ook niet kapot garanderen ze en er hoeft verder niks aan het motorblok aangepast worden alleen nieuwe injectoren ,2500 euro dat is alles inclusief komt ook verder niks bij , ik zeg het maar alvast want de 1 zegt er komt dit nog bij de ander er komt dat nog bij ....nee dus dit is het en meer of minder niet.... en over de druk ik dacht dat het 2 en halve bar was dat hij zei maar weet het niet zeker meer maar dat maakt verder niks uit ..de remmen van een 1.6 zijn trommels aan de achterkant maar die hoeven niet vervangen te worden mits je voor het 1 en ander veranderd aan schijven en blokken maar dat heb ik al gedaan
     
  17. en de computer dan berry?
     

Deel Deze Pagina