1.8 TDCi 115pk Tunen 1.8 tdci (2006)

Discussie in 'Performance' gestart door dennis667, 31 dec 2012.

  1. Hallo allemaal,

    Ik wil mijn "nieuwe" :focus2: laten chiptunen. Ik twijfel nog wat ik het best kan doen, powerbox of odb tuning. Heeft iemand goede suggesties en of goede ervaringen met bedrijven in en om amsterdam? Ik wil rond de 300 euro uitgeven. Daarnaast kom ik op de verschillende websites vaak de 115pk 250 nm motor eb de 280 nm variant tegen. Hoe kom ik er achter welke ik heb?
     
  2. Dennis, informeer eens bij Unlimited Tuning in Amersfoort, doen (o.a) aan OBD tuning en zijn heel servicegericht.
    ik ben met mijn 1.6 TDCI van 109 naar 139 PK gegaan en van 250 naar 302 NM en nog geen dag spijt gehad :rock:
     
  3. Naar ATM in Eemnes! Absoluut! Met de Mondeoclub nu ook al 2x geweest met een meeting en groeps-tuning.

    250nm is volgens mij de Focus 1 TDCI 115pk (tot 2005), en 280nm is de Focus 2 TDCI 115pk (vanaf 2005)
     
  4. Bedankt voor de reacties. Ik heb nu een aanbieding van vtune in huizen. Zij gebruiken alleeen niet een vermogensbank. Dit lijkt mij toch wel belangrijk als je een blok af wil stellen. Iemand nog ervaringen iets dichter in de buurt?
    Hebben jullie afspraken gemaakt met de tuner dat ze de software opnieuw laden in het geval deze door de dealer word overschreven?
     
  5. Net bij ATM in eemnes geweest voor chiptuning. De motor zat op 125 pk en nu op 150! Zal binnenkort het grafiekje even posten.
     

  6. Hoeveel koppel heb je? Rond de 360nm gok ik? Ben benieuwd hoe lang je aandrijfassen het volhouden....
     
  7. 125 was al veel voor een niet getunede 1.8 TDCI!

    Marco, hoezo de aandrijfassen?
     
  8. Vanaf 320 Nm is wel redelijk de max voor het spul.
    Lars die trok zijn aandrijfassen ook kapot toen hij bij ATM vandaan kwam. Op dat moment zat hij op 357Nm.
     
  9. Dennis, Unlimited Tuning in Amersfoort geeft deze garantie inderdaad. Er zijn verschillende mensen van dit forum geweest (waaronder ikzelf) die hun auto naar tevredenheid hebben laten tunen bij hen. ATM lees ik ook goede verhalen over.

    Amsterdam - Amersfoort/Eemnes is niet ver weg?;) Powerbox NOOIT aan beginnen.
     
  10. #10 dennis667, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2013
    Het koppel is rond de 380.

    Is dit teveel dan?

    Ik snap er al niets van dat er standaard al 125 pk uit komt. Staat ook in het overzicht.

    Was 124.9 bij 3693 rpm en 345.2 bij 1846 rpm

    En nu

    153.9 pk bij 3391 rpm en 380 bij 2296 rpm

    Volgens het etis overzicht zit er een Lynx 1,8 l diesel TC (115 pk) HPCR in. Hoe kan ik dan al standaard 125 pk hebben.

    Is de huidige tuning niet goed? Moet ik terug?
     
  11. De standaard specs lijken meer op de 125 pk 1.8 tdci van do mondeo? Kan iemand hier opheldering geven?
     
  12. De 1.8 TDCi van de Mondeo heeft een grotere turbo (is mij door ATM verteld). Misschien is je turbo ooit eens vervangen door een uit de Mondeo?
     
  13. Mijn koppel is van 280nm naar 330nm gegaan na het tunen en na 200.000km zijn mijn aandrijfassen nog steeds heel en er word echt wel gebruik gemaakt van al dat koppel zeg maar :)
     
  14. De vraag is of ik nu met mijn tuning de streep overschreden heb? Ik zit nu namelijk op de 380 nm.
     
  15. 380nm uit de 1.8 :lol: Kan je daar nog 100nm uittrekken. :rock: Vett!

    Toch maar eens overwegen voor dit jaar... In het kader van ST-DCI... :)
     
  16. Ik laat het voor wat het is ATM heeft nij verzekerd dat dit zo word gedaan bij alle 1.8 tdci blokken
     
  17. doe toch allemaal niet zo moeilijk... weet niet welke versnellingsbak er onder de focus 2 TDCI zit maar bij de Focus 1 TDCI zit er een MTX-75.... en die kan met 2 vingers in zijn neus en zonder enigerlei vorm van krimp te geven een 400 a 450 NM aan....
     
  18. #18 Marco Morello, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2013

    Versnellingsbak is geen aandrijfas. Uit ervaring kan ik je vertellen dat 360 Nm al teveel van het goede was. De aandrijfas ging kapot op de snelweg, bij het inhalen van een andere auto. In mijn eerste post heb ik het over een Focus I 1.8 TDCI (115PK)
     
  19. Zo'n aandrijfas kan door allerlei redenen kapot gaan, dus het lijkt me voorbarig om alleen de tuning daar de schuld van te geven.
     
  20. Hier zijn de Assen al gewend om regelmatig 1250 kilo mee te trekken... Zal wel goed komen denk ik...
     

Deel Deze Pagina