1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillende auto

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Hamburgert, 27 feb 2009.

  1. Ik hoop ook dat het inderdaad het verschil maakt 8)

    Bij de bandenspecialist waren ze in ieder geval ervan overtuigd.

    Uiteraard laat ik even weten hoe het afloopt.......
     
  2. Ik heb vandaag mijn wiel er nog even afgehaald en ik zag dat er een centreerring tussen zat met een diameter van 63,4 mm. Nu las ik hier op het forum dat de naafdiameter 63,3 mm is. Dat betekent dat er een speling van 0,1 mm in zit. Zou dit zo´n verschil kunnen maken dat de auto gaat trillen.

    De centreerringen werden bij de wielen geleverd als zijnde geschikt voor een Ford Focus.
     
  3. Ik weet wel dat velen waar je centreerringen voor nodig hebt, vaker trillen. Grote kans dat het daar in zit.
     
  4. Mocht je problemen blijven houden met trillingen in het stuur, dan zul je naar een bandenboer moeten gaan met de Hunter GSP9700. Dit is een wielbalanceermachine die gelijk kijkt of er ook hoogteslag in velg/band combinatie zit. Iedere zij en hoogteslag is met deze machine op te sporen. Niet iedere bandenfitter zal dit type machine hebben omdat het nogal een prijzige machine is, zie http://www.gsp9700.com/

    Groet,
    Jeroen
     
  5. Helaas geen nieuwe centreerringen voor we naar Frankrijk gaan.
    "foutje" in de communicatie tussen de garage en de leverancier :?

    Ik heb de wielen met de huidige centreerringen op zijn meest zorgvuldigst vastgezet en daarvoor de remmerij helemaal nog eens schoongemaakt en ik moet zeggen dat hij bijna zonder trillen naar de 130 km/uur gaat :P
    (sneller mag ook niet in Frankrijk 8) )

    Maandag gewoon maar met de auto naar Frankrijk en dan zien we volgende week wel weer verder.
     

Deel Deze Pagina