1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI 115pk Trillend stuur. Producteigenschap ???

Discussie in 'Performance' gestart door RKuip, 29 dec 2013.

  1. Tijd om het weer eens te doen?
    Hoewel ik van mening ben dat het beter is om de oorzaak weg te nemen. Op de auto balanceren klinkt leuk, maar haal 1x het wiel eraf en het is zinloos geweest.
     
  2. ookzaak weghalen zou het beste zijn maar een onbalans in schijf of naaf en deel van de aandrijfas zou op deze manier gecompenseerd kunnen worden.
     
  3. Vroeger waren de balanceerapparaten niet zo nauwkeurig als nu. Techniek gaat voorruit.
    En dan bedoel ik niet het balanceren van de wiel. Maar ook de rest. Assen. Naaf. Remschijf. Wiellager. Alles is nauwkeuriger geworden. Tevens kan het zijn dat alles beter gecentreerd zit op de Naaf.
    Tevens zijn de banden tegenwoordig ook breder. Vroeger waren de banden maar 165 195 breed
    Tegenwoordig 205 245 normaler.

    Van de 100 auto's moet er net 1 auto gedaan worden met finish balanceren.

    Zelfs in een achterwiel kan je zomaar 20 gram on balans nog in hebben.

    Als je Hunter balanceerapparaten hebt. Met zo'n road force wiel erop dan heb je het zo nauwkeurig. Dat het eigenlijk idd nooit gedaan hoeft te worden
     
  4. Mijn wielen zijn ook eens op de auto gebalanceerd. Verhielp het probleem niet omdat achteraf bleek dat de rem aan bleef lopen. Doordat de schijf heel iets krom was ontstond het trillen. Op de brug konden ze niks ontdekken, later kwam ik er achter dat als ik over een hobbeltje of kuiltje reed de klauw lossprong. Dus ook als hij de brug op gereden werd.
     
  5. een kromme remschijf zorgt voor trillen tijdens het remmen niet tijdens normaal rijden.
     
  6. Misschien als de schijf aanloopt op het kromme gedeelte?
    Als je een paar keer slalom doet en daarna - zonder te remmen - rijdt trilt de auto dan ook ? Zonee ligt het toch aan een kromme/aanlopende schijf.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  7. @hierboven
    als de schijf aanloopt op de remblokken dan gaan de zuiger iets naar binnen.
    hierdoor krijg je eerder een langere rempedaal slag dan trilling in stuur.

    wat wel kan is als je wiel aanloopt. dat je remblokken niet goed vrij komen. dat samen met kromme schijf kan trilling in theorie geven.
    echter dan heb je ook altijd dat de auto trilt met remmen
     

Deel Deze Pagina