1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI 115pk Trillend stuur. Producteigenschap ???

Discussie in 'Performance' gestart door RKuip, 29 dec 2013.

  1. Wij ondervinden bij onze nieuwe Focus (2013) een hinderlijk trillen in het stuur bij een snelheid variërende tussen de 80 en 95 km/h. Zijn er meer Focus rijders dit probleem ondervinden?
    Hieronder ons verhaal richting Ford en ook hun belachelijke reactie.

    April 2013 hebben wij een Ford Focus Econetic 1.6 TDCI gekocht.

    Vanaf het begin trad er bij een snelheid van tussen de 50 en 100 km ( meestal tussen de 80 en 90 km) een vreemde trilling op in het stuur. Deze slaat dan behoorlijk uit en de trilling is zowel voor de bestuurder als voor de bijrijder voelbaar.
    Wij hebben daarop telefonisch contact opgenomen met een Ford dealer en hebben het probleem ons inziens vroegtijdig aangegeven. Wij hebben op dat moment een afspraak gemaakt bij de dealer en gesproken met X (chef werkplaats). Hij heeft toen met de auto gereden en voelde een kleine onbalans. Deze rit was met de originele velgen er onder. Wij gaven toen aan dat wij ergere problemen hadden met de lichtmetalen velgen er onder.
    X gaf aan dat de onbalans misschien kon worden opgelost door de banden te laten balanceren.

    Afgaande op het advies van X hebben wij in juni de auto naar onze dorpsgarage gebracht om de banden te laten balanceren. Dit gaf echter geen verbetering.
    Hierna hebben wij een andere garage elders nogmaals laten kijken naar de banden. Daar werden de banden wederom gebalanceerd, maar ook dit leverde geen concrete verbetering op.

    Uiteindelijk hebben wij op 24 juni de Ford met de lichtmetalen velgen er onder naar plaatselijk bekend specialistische bandenservice centrum gebracht. Dit is het bedrijf waar onze Ford dealer ook mee samen werkt.
    Dit specialistische bandenbedrijf heeft zeer nauwkeurig de lichtmetalen velgen en banden gecontroleerd. Tevens zijn de banden getrimd en weer uitgebalanceerd.
    Dit gaf wel enige verbetering maar het stuur bleef regelmatig uit slaan.

    Daarom zijn wij op maandag 1 juli weer bij het bandenservice geweest en hebben aangegeven dat het probleem iets verbeterd was ivm de verwijdering van de hoogteslag in de banden, maar dat het nog niet geheel was opgelost. Hierop hebben zij nogmaals alles nagezien en konden niets ontdekken aan de velgen en banden. Omdat er geen duidelijke afwijking zichtbaar was hebben zij de auto gehouden om er wat langer mee proef te rijden.
    Twee medewerkers hebben geruime tijd onafhankelijk van elkaar met de auto gereden. Ook zij constateerden hierbij dat de auto niet altijd rustig reed en voelden op bepaalde momenten het stuur uit slaan.
    Zij gaven ons te kennen dat er zowel aan de banden als de aan de velgen definitief niets mankeerde en dat het probleem echt bij de auto lag.
    Tevens kregen wij het advies om contact op te nemen met de dealer hierover, wat wij dus op woensdag 3 juli hebben gedaan.


    Naar aanleiding van bovenstaand hebben wij op 3 juli 2013 nogmaals contact gehad met X van de dealer. De volgende afspraak is met hem gemaakt en via de mail bevestigd:
    De auto komt op 13 augustus 2013 bij u voor de volgende klacht:
    De auto slaat regelmatig met het stuur. Dit komt voor vanaf ongeveer 50km/h tot ongeveer 100 km/h.
    Na 2 maal de velgen en banden te hebben uit gebalanceerd bij verschillende bedrijven, hebben wij de originele velgen er weer onder gezet. Dit gaf wel iets verbetering, maar er was nog steeds een lichte onbalans merkbaar. ( Dit was ook met de proefrit)

    Aangezien wij ondertussen zat werden van het probleem, zijn wij via Internet gaan zoeken naar mogelijke oorzaken van het probleem. Dit leverde ons de volgende lijst op. Deze mogelijk oorzaken zijn aangedragen richting dealer.
    • Uitlijnen
    • Aandrijflijn krom
    • Ophanging wielen
    • Stabilisator stangen of rubbers
    • Stuurdemper
    • Rubbers van diverse onderdelen
    • Wiellagers of andere (kogel)lagers
    • Braam remschijven
    • Naaf controleren

    Op 13 augustus hebben wij de Ford naar de dealer gebracht en is er contact geweest met de Ford Hotline over het probleem.
    Ford Hotline gaf te kennen dat er eerst een stappenplan moest worden afgewerkt. Hierbij is door de dealer o.a. weer gekeken naar de banden en velgen en heeft men een andere set banden/velgen onder gezet. De auto is meerdere dagen bij de werkplaats geweest, echter weer zonder het gewenste resultaat.

    Wij hebben hierop weer contact gezocht met de dealer. Begin september heeft de dealer hierop nogmaals contact gehad met de Ford Hotline.
    Ford Hotline gaf te kennen dat er nog een andere Ford eigenaar in Nederland was, met soortgelijk probleem. Ford heeft hierop aangegeven dat de dealer één voor één de aandrijfassen moest vervangen.
    Na zo vaak bij een garage en of werkplaats te hebben gestaan, waren wij niet blij met het feit dat dit onafhankelijk van elkaar zou gebeuren, maar wij gingen ervan uit dat het probleem nu opgelost zou worden.
    De Aandrijfas rechts is vervangen op: 16-09-201 en de aandrijfas links is vervangen op: 23-09-2013.

    Aangezien deze handeling ook niet voor vermindering van het probleem heeft gezorgd zijn wij weer gaan bellen met de dealer. Bij de dealer gaf men aan dat er vermoedelijk toch een probleem met de banden/velgen was en er werd in overleg besloten eerst te kijken naar het resultaat van het plaatsen van onze nieuwe set velgen met winterbanden. Het omzetten van de winterbanden heeft in de derde week van oktober plaatsgevonden. Helaas was met het omzetten van de nieuwe banden en velgen het probleem nog steeds aanwezig. Daarop hebben wij direct een nieuwe afspraak met de dealer gemaakt voor 18 november.

    Op maandag 18 november is de Ford weer naar de dealer gebracht.
    Daar stond de Ford nog steeds, toen wij op vrijdagmiddag 22 november om 16.00 uur werden geïnformeerd door X. Hij vertelde dat het probleem, nadat er behoorlijk wat tijd door de werkplaats in was geïnvesteerd, niet op te lossen is. Volgens X heeft de werkplaats alle modificaties tegen het licht gehouden, maar helaas waren er geen onderdelen die vervanging behoefden. X gaf aan dat er contact was geweest tussen hem en de Ford Hotline. In dat gesprek werd klaarblijkelijk tegen X gezegd, dat:
    • De dealer niet alle onderdelen kon gaan vervangen, dit was ondoenlijk?
    • De klant dan maar niet de gemiddelde snelheid van 83 kilometer per uur moest gaan rijden, maar de snelheid dan maar wat moest verhogen, dan wel verlagen.

    Wij waren erg verbouwereerd en behoorlijk geïrriteerd door dit antwoord.
    Met andere woorden:
    Wij hebben een gloednieuwe Ford Focus gekocht, waar wij dus blijkbaar niet een bepaalde snelheid mee kunnen of mogen rijden omdat dan het uitslaan van het stuur voelbaar blijft.

    Wij zouden hier graag een plausibele verklaring voor willen hebben, wij hebben namelijk nog nooit gehoord dat je met welke auto dan ook een bepaalde snelheid ( onder de 100 km) niet kan of mag rijden. Dit is een totaal ongeloofwaardig en onzinnig antwoord van Ford en schept dan ook totaal geen vertrouwen in het product Ford!

    Wij hebben op zaterdag 23 november besloten om de Focus op te halen bij de dealer en daar onze twijfels uit te spreken over Ford Nederland/Europa. Wij staan intussen op het punt om een nieuwe Ford Fiësta geleverd te krijgen, maar hebben aangegeven dat wij ernstige twijfels hebben over de aanschaf van deze Ford.
    Bij de het aankoop gesprek in de week van 23 oktober met de verkoper Z, was dit al ter sprake geweest, maar Z heeft ons beloofd dat het probleem met de Focus zou worden opgelost: ” Dit soort problemen worden altijd opgelost”.
    Wij hebben dan ook een groot vertrouwen gesteld in Ford, door de Fiësta op dat moment te bestellen.
    In het gesprek op zaterdag 23 november heeft Z dit nogmaals aangehaald.
    Bij het ophalen van de Focus hebben wij tevens met Z afgesproken, dat wij van Ford in de uiterlijk 30 november een gedegen oplossing verwachten.

    Wij zullen het antwoord van Ford dan ook eerst afwachten, alvorens wij ons gaan beraden op eventuele vervolg stappen. Eén van deze stappen zou kunnen zijn om een onafhankelijk expert te laten kijken naar het probleem en hier een uitspraak over te doen. Wij staan hier in ieder geval niet onwelwillend tegenover.

    Zoals te begrijpen valt, zien wij de aanschaf van een nieuwe Ford met angst en beven tegemoet. Wij vragen ons in alle redelijkheid af wat er gaat gebeuren, mocht er onverhoopt toch een technisch mankement bij de eventueel nieuw te leveren Ford geconstateerd worden.

    Met vriendelijke groet,

    Fam.


    Het antwoord van Ford klant contactcenter was als volgt:

    Geachte heer,

    Hierbij danken wij u voor uw e-mail met bijgevoegde brief.

    Uw brief hebben wij aandachtig gelezen en wij hebben alle begrip voor uw opmerkingen. Ondanks dat Ford tijdens ontwikkeling en productie alle voorzorgsmaatregelen neemt, is het echter onmogelijk te garanderen dat er zich nooit problemen zullen voordoen met een product of de bijbehorende service. Dit is dan ook de reden dat Ford 24 maanden fabrieksgarantie afgeeft op alle Europese Ford modellen en we zijn blij dat de uitgevoerde werkzaamheden onder garantie zijn uitgevoerd.

    Aangezien de afdeling Klantenrelaties geen technische afdeling is, kunnen wij helaas geen oorzaken nagaan of uitspraken doen over specifieke technische kwesties. De ervaring leert namelijk dat het op afstand onmogelijk is om dit aan de hand van informatie van derden te doen.

    Uw officiële Ford dealer heeft goed opgeleid technisch personeel en is uitgerust om dergelijke kwesties te kunnen beoordelen. Daarnaast beschikt uw officiële Ford dealer over de meest recente technische informatie en kunnen zij bij moeilijke kwesties contact opnemen met de technici van Ford Europa.

    Naar aanleiding van uw opmerkingen hebben wij contact opgenomen met de heer X en de heer Y van uw officiële Ford dealer, Automobielbedrijf Ford, en uw kwestie met hem besproken. In het contact met de heer X heeft hij ons laten weten dat zij uw Ford Focus, in overleg met de technici van Ford Europa, uitvoerig hebben onderzocht. Hierbij is vastgesteld dat de trilling die u waarneemt wordt veroorzaakt door een on-eenparigheid die ontstaat in de aandrijflijn bij een snelheid die ligt tussen de 83 km/h en 87 km/h. Hierbij is eveneens vastgesteld dat deze on-eenparigheid geen product en/of materiaalfout betreft, maar een eigenschap is waar zowel uw auto, als ook identieke Ford Focus modellen, over beschikken.

    In het contact met de heer X hebben wij vernomen dat het advies dat is gegeven met betrekking tot het verhogen, dan wel verlagen, van de voertuigsnelheid is gegeven vanuit een comfort-verhogend oogpunt, niet vanwege technische redenen.

    Met het onderzoek en herstelwerkzaamheden heeft de officiële Ford dealer, Automobielbedrijf Ford, vastgesteld dat uw Ford Focus functioneert conform de fabrieksspecificaties en zullen verdere werkzaamheden de duurzaamheid en betrouwbaarheid van uw Ford Focus niet verder verhogen. Vanuit Ford Nederland B.V. is er dan ook geen reden om aan de betrouwbaarheid van uw Ford Focus te twijfelen.

    Wij stellen het zeer op prijs dat onze klanten klachten en opmerkingen onder onze aandacht brengen. Deze zowel positieve als negatieve informatie gebruiken wij dan ook in het continue proces ter verbetering van onze kwaliteit en service. Wij hebben uw officiële Ford dealer dan ook gevraagd om uw en hun bevindingen te rapporteren aan de technici van Ford Europa, zodat deze meegenomen kunnen worden in de productontwikkeling van onze modellen.

    Zoals eerder aangegeven is er vanuit Ford Nederland B.V. geen reden om aan uw Ford Focus te twijfelen. Mocht u desalniettemin toch het risico op product- en/of materiaalfouten willen verkleinen, dan kunt u gebruik maken van Ford Protect. Meer informatie over Ford Protect kunt u vinden op onze website.

    Met uw recente ervaringen kunnen wij het ons goed voorstellen dat u de levering van uw Ford Fiesta met zorg tegemoet ziet. Wij gaan ervan uit dat u hier nooit problemen mee zult ervaren. Mocht er onverhoopt toch iets voorvallen, dan zal uw kwestie uiteraard zorgvuldig onderzocht worden.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verdere vragen hebben, dan vernemen wij dit graag.

    Met vriendelijke groet,

    Customer Relations Advisor



    Naar aanleiding van dit antwoord zijn wij heel teleurgesteld in Ford. Dit omdat er niet eens over andere opties gesproken wordt. Het probleem is op deze manier slikken of stikken.

    Inmiddels hebben wij dit verhaal naar de directie van Ford Nederland gestuurd omdat wij van mening zijn dat Ford niet op deze manier met zijn klanten om zou moeten gaan.
    Wij wachten nu op antwoord van de directie.
     
  2. Dus als ik het goed begrijp is er intussen een Fiesta besteld door jullie? Gaat deze dan de Focus vervangen of is die voor erbij?

    Ik ben met mijn Focus 1,5 jaar bezig geweest de oorzaak van een trilling in het stuur te vinden. Deze was er niet de hele tijd. Uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen, door de auto op te krikken en de wielen rond te draaien, dat de rem rechtsvoor bleef hangen. Dat loste zich op door een hobbel te nemen (dus ook de garagebrug). Misschien is het aardig om dat zelf even te controleren?

    Verder vind ik het inderdaad een sneu verhaal dat de "oplossing" dan moet zijn door harder of zachter te gaan rijden. Zelf heb ik 2x een Focus 3 gereden en die trilden echt niet.
     
  3. We hadden al een Fiesta, maar die is oktober total loss verklaard.
     
  4. Waarschijnlijk een onhaalbare zaak maar normaal gesproken als je een X product koopt en het "deugt" niet en er kan niets aan gedaan worden om het probleem te verhelpen, je een vervangend product krijgt. In dit geval zou dat een nieuwe Focus zijn.
    Zeker voor het bedrag wat je voor het product betaald.

    Ofwel, typisch geval van, een beetje jammer Ford........
     
  5. Ik heb ook een focus 3 diesel met 18"velgen en heb geen trillingen. Rij nu met 16"stalen velgen met winterbanden en nu ook geen trillingen.

    Ik zou de reactie van ford ook zomaar niet accepteren. Een auto hoort niet te trillen.
     
  6. Nou, dat lijkt mij duidelijk, je verkopende garage is je aanspreekpunt, dus niet
    Ford NL, deze garage ga je dan officieel in gebreke stellen, daarin noem je je
    klacht, en dat je voor bedrag X een deugdelijke product mag verwachten
    die naar tevredenheid werkt en rijd, je geeft ze een fatsoenlijke termijn van
    bv 1 maand om de klacht op te lossen.
    Uiteraard ga je geen eisen stellen of dreigementen uiten, maar gewoon een
    zakelijke brief op stellen met de details en namen die reeds bekend/uitgevoerd
    zijn.
    Dit alles verstuur je aangetekend naar de garage.

    Ik vind het van de zotte dat ze dit onder een product eigenschap proberen
    weg te schuiven...het is toch geen Dacia van €10.000,- ???

    Daarna hoor je van zelf wat de garage wilt, en anders nemen ze dit ondeugedelijke
    product toch gewoon terug???

    Dat is mijn mening hierover;)
     
  7. De lichtmetalen wielen, zijn dit originele Ford velgen of aftermarket? Als ze aftermarket zijn, moet je deze dan monteren met een centreerring? En van welk materiaal is deze eventuele centreerring?
     
  8. DexterXL,
    Wat jij hier boven schrijft hebben wij al gedaan. De garage neemt dit ondeugdelijk product niet terug.
    Daarom wachten wij eerst op Ford NL.

    Silver Baron aka marco,
    Lichtmetalen velgen zijn originele Ford velgen. Er zijn totaal 4 verschillende sets velgen/banden getest onder de Focus
     
  9. Dat Ford NL niet wat voor je persoonlijk kan betekenen komt helaas wel vaker voor, ze ''schuiven'' het wel vaker af naar hun dealers.

    Maar met het ''uitslaan'' van het stuur, bedoel je dan een duidelijke trilling of is het net alsof iemand aan je stuur trekt/beweegt, zeg maar een schokje(s)

    Trilling: duid op een onbalans in het wiel of de aanlegvlakken daarvan, denk aan remschijven met dikte verschil op de aanlegvlakken.

    Schokje: zou een slecht werkende stuurbekrachtiging kunnen zijn (overcompenseren)

    Zit er op jullie focus ook een andere stand op voor het sturen, comfort, sport en normaal/standaard? zoja probeer eens een andere stand, is te vinden in het menu.
     
  10. Mogelijk heb je een vergelijkbaar probleem als wat Rappe pappa had? Bij hem is toen het gehele stuurhuis vervangen. Weliswaar had hij wat andere klachten maar als het niet aan de meest voor de handliggende oorzaken ligt, zou ik hier ook eens naar laten kijken.
     
  11. Is er al naar de remschijven gekeken?
    De velgen worden op de remschijven gemonteerd. Mogelijk is dit contactvlak (rood op de foto) niet geheel vlak.
    [​IMG]
     
  12. ik werk bij peugeot en daar hebben we ook zulke klachten gehad van nieuwe auto's. bij peugeot 5008 is toen ook service bericht voor gekomen. Dat als de stuur trilt bij remmen van hogere snelheid dat je dan de achterste draagarmrubbers moet vervangen voor andere type rubbers, rubber is namelijk te zacht waardoor bij het remmen hier een reactie op krijgt.
    Verder moet je zeker weten of het stuur trilt of de achterkant trilt.
    als het alleen voor of achter is dan kun je altijd nog de banden wisselen en kijken of het dan over is, om band/velg uit te sluiten.

    wat ik gek vindt is dat de banden zijn getrimt ivm hoogte slag. totale onzin als je niet weet of dit de oorzaak is. je zou namelijk eerst met andere set spik splinter nieuwe banden/velgen moeten rijden. is probleem gelijk,
    dan kun je direct de banden en velgen goed rekenen.

    hierbij hebben we van peugeot nederland ook het advies gekregen om met een andere balanceerapparaat met rol te balanceren.
    [​IMG]
    http://www.velgenexpert.nl/hunter-roadforce-gsp9700-super-balanceren.html
    door de extra rol wordt de band anders gebalanceerd.
    tevens wordt deze manier ook door michelin gebruikt. zo komen de gewichten anders uit.

    ivm in de buurt niemand zo'n apparaat heeft hebben we in plaats van dit. Met behulp van finishbalanceerder (scooter) wielen op de auto gebalanceerd.
    [​IMG]
    hierdoor haal je met een goed gebalanceerde band (lees met normaal apparaat niet zoals bovenstaande afbeelding, dat apparaat.
    5 tot zelfs 30gram per wiel nog soms uit. De onbalans zit dan meer in de aandrijflijn/rem gedeelte.

    LET OP dit werkt goed maar is ook een soort van lap middel.
    elke keer dat je mee bezig bent moet je dit herhalen.

    daarna kan je nog kijken naar de rest van de auto.

    als hij inderdaad van april is en het is 100% zeker dat met andere auto het niet is dan kun je dit niet als product eigenschap noemen, dan zal het opgelost moeten worden. dit gebeurt zo ook bij peugeot. Klacht duidelijk, ja probleem geen producteigenschap, ja, dan het probleem ook oplossen. enkele keer kan het voorkomen dat peugeot nederland de auto onder handen neemt deze wisselen dan met andere auto diverse onderdelen om te kijken wat de boosdoener is. ook hun gaan kijken of het producteigenschap is of niet

    kort samengevat,
    Als het duidelijk is dat bij andere auto dit probleem niet aanwezig is. Dan moeten ze dit bij deze auto het oplossen.
    aan de hand van jouw verhaal kan ik niet ophalen of alle punten zijn behandeld.
    voornamelijk het finish balanceren, zou willen weten of dat is gedaan of niet. zo nee, dat eerst doen. als het daarna over is dan weet je 100% zeker dat er wat onbalans de oorzaak is.
    dan is de vraag hoeveel gewicht er gebruikt is om het goed te krijgen
     
  13. Bedankt voor jullie reacties.

    Finish balanceren is volgens mij nog niet gedaan.
    Het probleem op dit moment is, dat de dealer geen tijd meer in de auto gaat steken ivm dat zij de kosten zelf hier voor moeten dragen omdat Ford het op een producteigenschap gooit.
    Ik lees op dit moment niet dat het probleem "regelmatig trillend stuur" bij iemand met een Focus 3 type 1 waarneembaar is.
    Dus is het verhaal van Ford dat het een producteigenschap is BULLSHIT
     
  14. als die dealer niet oplost ga je toch naar een andere dealer.

    jij betaalt voor auto en naar jouw mening (zoals ik het begrijp) is dit niet normaal.
    de vraag is ook met een gelijke focus 3 gecontroleerd of daar het probleem wel of niet aanwezig is.
    als bij meerdere auto's aanwezig is dan pas kun je zeggen dat het prodcuteigenschap is.

    snap niet echt dat dealer zegt dat ze niks meer kunnen doen omdat het producteigenschap is.
    in zo'n geval als ik hier lees dan is finsishbalanceren nog steeds een optie om te doen. of het echt helpt kunnen we niet zeggen. maar door het niet te doen kunnen we ook niet zeggen of dit voldoende resultaat heeft.

    verder wat voor banden zitten eronder. als er pirelli of continetnal bij wijze onder zit. kijk dan even aan met een michelin band.

    je moet weten dat er diverse trillingen in de auto standaard aanwezig is. het kan voorkomen dat net die ene trilling wordt versterkt waardoor je dit voelt.

    door finish balanceren kan je het reduceren.

    met mijn eigen auto heb ik 4 licht hoogteslag in de velgen gehad. toen heb ik 4nieuwe velgen besteld en 4 nieuwe banden. toen trilde de auto. finishbalanceren gedaan en trilde totaal niet meer. de laatste tijd begint het lichtjes te komen, logisch dat als je soms 1ste bij de stoplicht weg wil zijn.

    enige is dat als de banden koud zijn dan bij lage snelheden wil het voorkomen dat achterterrrein wat last heeft van hoogte slag. dit kan net zo goed de wiellagers zijn. dit omdat de auto half op trottoir staat waardoor de wiel ene kant aan de binnenkant wordt gedrukt en de andere kant aan de buitenkant.

    zie ook veel klanten waar ze niet klagen over trilling op de snelweg of dat de stuur scheef staat. dit komt omdat het lichtjes steeds erger is geworden en ze merken het alleen als iemand anders achter het stuur zit of als ze zelf in een andere auto rijden.


    mijn advies is, rij met andere exact de zelfde wagens kijk of daar het probleem aanwezig is of niet. als het niet aanwezig is of duidelijk vele malen eerder dan is het bij jouw auto zeker geen producteigenschap.
    laat dan keer finishbalanceren en kijken of dit wat helpt en hoeveel gewicht er bij komt.
    willen ze niet meewerken dan kun je ook de bovag benaderen kijken of hun je advies kunnen geven wat jouw recht is.
     
  15. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Bel hen eens voor advies hoe verder te gaan.
     
  16. Dat finish balanceren met die z.g. scooter heeft bij mijn auto ook een zelfde probleem verholpen.
    Als dat al niet gedaan is zou ik het zeker aanraden.
     
  17. Even een 'klein' kickje mbt dit topic.

    Ik heb momenteel dezelfde klachten als de OP.
    Wat is gedaan:
    - Nieuwe banden voor en achter
    - Meerdere keren uitgebalanceerd
    - Controle op rubbers e.d.

    Momenteel staat de auto bij de garage met winterbanden+velgen mee. Kijken of dit het probleem mogelijk verhelpt.

    Zij gaven echter wel aan dat het waarschijnlijk ook zo 'hoort' omdat zij meerdere focussen hebben gereden met dezelfde eigenschappen. Ik heb ook meerdere gereden, maar daar geen trillingen in aangetroffen. Ze vielen me in ieder geval niet direct op.
    Ondertussen ben ik het wel beetje zat om steeds weer langs te moeten bij de garage. Als ze het vandaag niet fixen dan laat ik de auto ook finish balanceren en eventueel controleren bij een aparte garage.

    Wat is uiteindelijk de oplossing geweest bij dit probleem in het topic?
     
  18. auto die trilt dat is 1 ding zeker, dat hoort niet. je koopt/rijdt geen auto van 10-20jaar oud

    voor de rest zie je reactie in je eigen topic van de auto
     
  19. wat ik niet snap is waarom de auto niet als eerste meten met de finishbalanseerder "behandeld" is ? is een werkje van niets vroeger in de sierra tijdperk was dat iets wat na nieuwe banden en proefrit of bij enige klachten meteen als eerste gedaan werd .of hebben de meeste dealers zo'n apparaat niet meer in de hoek staan, weten ze niet meer hoe het moet.
     
  20. Bij mijn garage zeiden ze dat ze wel zo'n apparaat hebben, maar eigenlijk nooit meer gebruiken..?! :|
     

Deel Deze Pagina