Dankjewel voor je reactie, ik heb m besteld en ga het eerst zelf proberen, Woon bij Nieuwegein dus Amersfoort is te doen. Zoek ook nog iemand die me kan helpen met een aantal features aan te zetten met Forscan, (Die bij mij in de buurt woont)
Geen idee of dit de goede plek is om mijn vraag te stellen of dat ik beter een andere topic kan openen. Voor mijn 2015 Focus ST heb ik voor een nieuwe set velgen graag een set tpms sensoren. Na wat gezoek dacht ik dat ik nodig had; Ford 2 318 530, de dealer heeft gekeken en komt op de Ford 1 936 088. Iemand een idee welke ik moet hebben en of wat het verschil is?
In mijn 2015 Focus zitten de tpms sensoren met een vierkant op een van de zijden. Genoemde artikelnummers (helaas geen finis op de sensor) : EV6T-1A180-DB en EV6T-1A150-CB Hopelijk heb je hier wat aan
Anders hier even je vraag posten: Onderdeelnummer / FINISnummer voor FOCUS III https://r.tapatalk.com/shareLink/to...FOCUS-III.88455/&share_type=t&link_source=app
Vanmorgen getracht de sensoren in te leren met het op Amazon besteld apparaatje. De auto gaat in de 'inleer modus' maar het werkt niet. Ook even het ventieldopje eraf gehaald, wellicht om de sensor te triggeren maar hij pakt m niet. Kan het aan de sensoren liggen of het inleer-apparaatje? Iemand de gouden tip?
Heb ergens gelezen dat de sensoren dan in een slaapstand staan. Even een stukje gaan rijden en opnieuw proberen. Dat ding werkte bij mijn MK4 vlekkeloos.
Zojuist een stukje gereden en het wederom geprobeerd. Helaas werkt het niet. Ik heb bij de bandenboer het type van de TPMS opgevraagd zie onder. Waar zou het mis gaan?
Hoi ik weet niet of de frequentie hetzelfde is helaas, Wel zie ik ze met opslaan in het bandenspanning menu maar als ik dan de auto uitzet dan geeft ie de volgende keer weer die banden melding.
Download dit pakket even. Daar vindt je ook een pdf over het TPMS systeem. Wellicht kan je zelf uitvinden wat er aan de hand is. Wiring Diagrams en Shop manual https://r.tapatalk.com/shareLink/to...osts/1821857633/&share_type=t&link_source=app
Ik heb een andere set velgen maar daar moeten nog wel TPMS sensoren in, kan iemand mij de juiste richting op sturen wat ik moet kopen? Origineel bij de dealer of bij bijvoorbeeld autodoc op kenteken de schrader ventielen bestellen, werken die dan zonder inleren? Als ik deze bestel werken die dan zonder programmeren?
Inleren van nieuw sensoren zal je hoe dan ook moeten doen. Maar dat is eenvoudig en kan je met dit apparaatje doen. Kost ook niet veel: https://amzn.eu/d/hfjv0j7
Dus de originele moeten ook ingeleerd worden? Een set als deze met het door jouw gelinkte apparaatje zou moeten werken?
Inmiddels hebben wij geen Focus meer maar een Lexus (de Fiesta is er nog wel). Voor de Lexus waren tpms sensoren ook lastig te krijgen. Origineel via de dealer kwam op dik € 900 voor alleen sensoren. Heb uiteindelijk universele gekocht bij: https://allegro.pl/uzytkownik/uzywaneopony_net . Hij heeft voor mij de originele gekloond; dus de huidige sensoren uitgelezen en deze info naar hem verstuurd , waarna hij ze dus heeft gekloond, ze zijn nog niet gemonteerd maar de Lexus zag ze al toen ze in de auto lagen dus dat lijkt prima te werken!
Tuurlijk wel. Je auto moet toch weten naar welk 433mhz signaal hij moet luisten en waar de band zit (voor,achter, links of rechts). Ik toen ik mijn winterset had gekocht voor de Focus MK4 moest ik die ook inleren. De auto gaf een TPMS storing en na een aantal km rijden ging die niet weg. Even met dit kastje inleren en alles was zoals het zou moeten zijn.
Is zo, maar ik aarzel nog om er 5 tienen tegen aan te gooien, ze te plaatsen, velgen op mijn auto en er dan achterkomen dat het niet werkt.....
Mm, heb op de Kuga geen problemen als ik van de zomer naar de winter wielen ga , zijn wel originele Ford velgen met sensor even naar het bandenspanning scherm en even resetten om de bandenspanning vast te leggen en klaar. Kan het zijn dat elk wiel een eigen ontvanger heeft ?
Als ze eenmaal een keer ingeleerd zijn dan blijven ze dat. Het is alleen dat de locatie van de wielen niet geïdentificeerd kan worden na een wissel. Daarbij is het systeem van de Kuga iets anders opgebouwd dan die van de Focus. Bij de Focus moet de BCM de signalen ontvangen, bij de Kuga hebben ze daar aparte ontvangers voor die over een LIN lijn het aan de BCM doorgeven.