1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TPMS Sensoren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door SanderB, 7 dec 2020.

  1. Nee, komen niet van Alie,
    Sensoren die je kan programmeren/klonen moet je programmeren op merk sensor.
    Kosten rond de€35,- per stuk
    Met 2jaar garantie.
    In ieder geval is dat wat wij berekenen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. ik stel mijn vraag maar in dit topic aangezien het TPMS sensoren betreft.

    ik kan een compleet setje originele 18 inch velgen met gebalanceerde en gemonteerde banden inclusief TPMS sensoren op de kop tikken. Nu vraag ik mij af: kan ik deze zelf op de auto montereren (zitten nu 17 inch velgen op) of moet ik dit door een bandenbedrijf of dealer laten doen vanwege het opnieuw instellen van de TPMS sensoren? of doet de boardcomputer van de auto dat allemaal zelf?
     
  3. Dat is niet zeker. Originele sensoren worden automatisch herkend op de MK3.5 (althans dat was bij mij het geval). Echter was er steeds 1 sensor die niet herkend werd, waar ook de bandenboer van zei dat die niet goed meer was. Ik heb er toen voor gekozen om de TPMS in Focccus aan te passen zodat de auto de wielsensoren gebruikt ipv de TPMS sensoren, problem solved :)
     
  4. Ik heb dit jaar de winterbanden in de opslag laten liggen en denk erover om deze te verkopen omdat ik over wil gaan naar All Seasons van Michelin.
    Als ik er aan te ben zet ik ze wel in de Te Koop sectie.
    Gaat om origineel Ford velgen 16"met TPMS en plm 4,5 mm profiel over
     
  5. oude systemen moet je idd 4 sensoren in leren bij een wissel.
    tegenwoordig zijn de computers slimmer geworden en kijken ze naar de sensoren die er momenteel aanwezig zijn. Deze waardes pakt hij en gebruikt hij.
    20kmh na 5min moeten de meldingen dan ook verdwijnen. doet hij dit niet dan idd even langs de bandenboer om ze te laten aanmelden.

    of je hebt een defecte sensor of je hebt een Chinese sensor, wat me ook keer is overkomen.
    china gebruiken ze andere frequentie hier is het 433mhz, dat tpms sensor gebruikt
     
  6. allemaal bedankt voor de reacties, ik weet genoeg
     
  7. Ik heb weer iets nieuws voor dit draadje. Ik heb in mijn winterbanden maxitpms sensoren gemonteerd. De boordcomputer herkend drie van de vier banden (nummers gekopieerd van mijn zomer set)

    Inleer procedure werkt op drie banden. De vierde geeft geen reactie van het voertuig met een storing als gevolg.

    Op de bc heb ik dus drie banden die keurig druk aangeven en de vierde niet.

    Nu is het vreemde dat in de FordPass app alle vier de banden hun druk keurig updaten. Zelfs met de storing in de bc en de app.

    Iemand een idee hoe dit op te lossen is??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Heb je de mogelijkheid om het wiel te wisselen met een andere? van voor naar achter bijv. Elektronica blijft raar.
    Anders is misschien toch dat ventiel kapot.
     
  9. dat de app toch iets aangeeft kan zijn dat de app niet goed werkt bij storing/probleem met communicatie van de sensor
    Belangrijkste bij sensor die weigert werkt deze wel als je hem met apparaat hem bekrachtigd.
    kan zijn dat het een defecte sensor is of zelfs een sensor met verkeerde frequentie, moet 433mhz zijn.

    alleen je zegt nr gekopieerd van je zomer set??
    in je zomerset zitten ford tpms sensoren en in je winterset zitten universele tpms sensor. als ik je verhaal goed begrijp.
    die moeten toch afzonderlijk ingeleerd worden. heb nooit sensoren gezien die je zelf een code in kan programmeren.
    alleen waar je de auto moet zeggen welke sensoren er onder de auto zitten en waar
     
  10. Ik heb ook universele TPMS sensoren op de winterset zitten, deze heeft de bandenboer aangebracht.
    Gegevens per wiel van de originele TPMS sensor gekopieerd en ingeladen in de universele TPMS sensor, en voila het werkt en geen problemen.
     
  11. Voor de duidelijkheid, in de FordPass app wijzigen alle bandenspanningen afzonderlijk van elkaar. Dus ook de band die niet door de bc word herkend.

    Ik heb maxitpms ventielen welke je zeg kan programmeren. Je selecteert je merk en type voertuig alsmede het bouwjaar en het systeem genereerd zelf een code. Óf je kopieert de code van je originele ventiel. Bij drie van de vier banden wordt alles goed gezien door de bc, de laatste band niet in de bc maar wel in de app.

    Iemand een idee?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. nou ga ik mss iets raars zeggen maar het volgende komt bij mij op,
    je hebt de code gekopieerd dus denkt de app mss nog dat de originele er onder zitten?
     
  13. Hoi Gerard,

    Dat zou zo maar kunnen want de posities kloppen niet. Het vreemde is dus wel dat de auto aan de app alle waardes goed doorgeeft.

    Zoals te zien in de afbeelding. De druk wijzigt ook als het warmer wordt of er gereden wordt met het voertuig.

    Alleen in de auto zelf geeft de bc een storing dat de bandenspanning niet klopt. Een sensor staat dan in het voertuig op — en in de app is gewoon druk zichtbaar.

    In leren lukt dus op drie van de vier banden.

    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Je twee voorbanden zijn ook gewoon zacht.... Ligt het niet daaraan?
     
  15. heel apart...
    dus dat betekent ook dat de sensoren de drukken rechtstreeks doorgeven aan de app, niet via de auto (bcm)
    en tegen de auto 'zeggen' dat er 4 nieuwe onder zitten, dus alle 4 opnieuw inleren op de auto, zou dat nog een optie zijn?
     
  16. Idd als de bandenspanning te laag is, dan geeft hij ook vaak -- ipv druk.
    welke band geeft storing als het voorband is. zet je spanning op 2.2bar
    mag best op de hoge druk/beladen stand staan.
    of verschil met 2.4 acher en 2.0 voor is te groot

    zelf rij ik met 2.5-2.6bar, ondanks sticker voor 18inch iets anders zegt.
     

Deel Deze Pagina