1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TDDI of een TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rat_rod13, 11 nov 2009.

  1. Een TDCI loopt veel mooier, bijna als een benzinemotor en is veel stiller. Het 'tractorgeluid' is zo goed als helemaal weg. De TDCI is veel sterker, maar het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Ik rijd met de 115 pk uitvoering gemiddeld ongeveer 1 op 19 gecombineerd stad en snelweg.
    Alleen snelweg met ca. 110 km/u haalt deze bijna 1 op 23 gemiddeld. En dat dus zonder cruise control.:ford::focus:
     
  2. ik ga nu na een motor wissel door een kapotte turbo, vanmiddag de auto weer naar de garage brengen omdat de tweede turbo (van een nieuw blok) ook aan gort is.
    En dat is bij de 109pk versie van de tdci.
    Voor mij nooit meer een FORD en al zeker geen tdci meer van PSA.

    Dus ik raad je aan om geen tdci te kopen. De motorolie inhoud is slechts 3 liter, dat is veel te weinig om een motor gaande te houden.

    De tweede turbo heeft het nog geen 11000 km volgehouden.
     
  3. @Joep; heb jij op het oude blok de nwe turbo gezet? Als wel ligt hier ook het probleem dat de 2e turbo maar zo kort heeft gedraaid. Ondanks het flushen e.d. blijven er toch ijzerdeeltjes achter, welke weer in de turbo terechtkomen.

    Wat betreft je uitspraak nooit een Ford meer.... Als het je om de 1.6 TDCI gaat, dan zijn er iets van 14 modellen (van de verschillende merken) die je zou moeten laten staan, O.a. mazda, Volvo etc. Zij hebben dezelfde problemen. Komt idd door de geringe olie inhoud.

    @Topicstarter; een TDCI blok loopt idd mooier dan een TDDI. Als ik in de markt was voor een diesel ging mijn voorkeur uit naar of een Fofo I met 1.8 TDCI (115PK, is wel een blok van Ford en blijft wel heel) of een Fofo II met 1.8 TDCI (hetzelfde blok als in de Fofo I) of met een 2.0TDCI 136PK (ook frans, maar is wel een betrouwbaar blok). Deze motoren zijn goeie, fijne en betrouwbare blokken.
     
  4. @ Marco: Rij inmiddels al sinds december (wederom) met een 1.8 TDDI rond, uit 1999 met inmiddels 340.000 km op de teller. Gemiddeld rij ik 1:20 (veel snelweg) en dat mede dankzij geen airco en na het overstappen op Shell fuelsave, nieuwe filters e.d. (daarvoor 1:18).
     
  5. Wat voor blok ligt er eigenlijk in een Fase 2 Econetic uitvoering?
     
  6. 1.6 TDCi 80kW/109pk
     

  7. oke, nja, ik heb liever iets meer verbruik en wel airco.............
     
  8. @michael: gelukkig heb ik twee fofo's en daarvan eentje met airco ;-)
     
  9. @Ratrod ik zeg ook niet dat een TDDI niet goed is, integendeel dat zijn super betrouwbare motoren. Maar een 115pk TDCI loopt net wat mooier. ;)
     
  10. @marco: klopt helemaal hoor, een TDCI loopt ook mooier, voor mij was het een prijskaartje waardoor het een TDDI werd ;-)
     
  11. tddi en tdci zijn alletwee even degelijk

    beide hebben hun eigen kwaaltjes;)
     
  12. @ Silver Baron

    Nee, het was een ander blok dat maar 5000km gelopen had. En daar heb ik nu dus dezelfde schade aan als aan mijn originele blok.

    Welke auto's precies hebben dit blok van psa?
     

Deel Deze Pagina