1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Starten met "warme" motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wiebson, 30 jan 2010.

  1. Kan ook maar zo een lelijke mazda zijn, die zit in hetzelfde pand namelijk... heb jij ervaring mee las ik :schater:
     
  2. :censored: :cussing::censored: Vroeg om "gelijkwaadig" vervoer en die Mazda is mijn straf;)
    Zal mogen eens een foto plaatsen in "mijn" topic :P
     
  3. Nou geen mazda voor mij :dance::dance:

    Maar een prachtige Ford Focus Wagon uit 2009! Heb de auto t/m dinsdag, dan is de mijne weer klaar als het goed is!

    Zie de foto :)

    [​IMG]

    Moet zeggen dat m'n eigen tddi toch beter optrekt dan deze benzine met 74kw... :baeh:
     
  4. :middelvingers: ;)
     
  5. Verschil moet er wezen he... wil wel ruilen, maar dan ruilen we onze eigen auto's ook als ze weer klaar zijn...

    Nog even een vraagje, nu is er bij de vorige wissel van de brandstofpomp een nieuwe distributieriemset opgekomen, zit er nu zo'n 12.000km op. Moet er dan nu weer een nieuwe op komen of kan deze 'oude' nog prima een tijdje mee? Weet eigenlijk niet of ze hem sowieso gaan vervangen.

    En wat zouden jullie met de waterpomp doen? Die zit toch ook ergens daar in de buurt? Preventief laten vervangen nu de wagen toch weer uit elkaar gaat of lekker wachten tot die ook kapot gaat?
     
  6. #46 BarryST, 5 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2010
    :schater: grapjas

    Tjaa...lastig. Meestal word er gezegd: als het toch los ligt, meteen vervangen.
    In jou geval zit het er pas sinds kort in dus zou voor mijn persoonlijk pas een afweging zijn als ik de prijzen van de onderdelen wist:?:
     
  7. 79 euro ex voor de distri aan onderdelen, waterpomp zal wel een stuk duurder zijn. Ach we zien wel anders trekken ze de boel maar weer open mocht het ooit zover komen.
     
  8. ik zou de distributie en waterpomp wel direct vv...dan ben je voor de 1ste tijd weer safe...maarjha wie ben ik hea :P haha
     
  9. Wat heb je besloten aangaande de distibutie?
    En heb je alweer gebeld?;)
     
  10. #50 wiebson, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2010
    Heb mn Focus weer werkend terug zonder een cent te betalen! Wel weer ff wennen als je zo'n nieuwe bak gereden hebt zeg, gaat allemaal ietsjes stugger :rock:

    Schijnt dat er meerdere boutjes los waren gerammeld, de bevestiging van de pomp zelf en ook van distributiedeksel achter geleiderol multiriem. Toevallig dat ze dat allemaal vervangen hadden de vorige keer...

    Het lijstje met vv onderdelen:
    Brandstofleidingen
    Brandstoffilter
    Brandstofpomppakking
    Brandstofpomp
    Afdichting brandstofpomp?
    Distributiesnaar (hebben ze zelf gedaan zonder te vragen)
    Loctite RTV5910,518 (zal wel zijn om de boutjes vast te zetten ofzo)
    KD pakking?? Iemand een idee wat dat is?

    Morgen weer met mn eigen auto naar het werk :) hopen dattie het weer een tijdje blijft doen, maar eerst in april weer apk... :schater:
     
  11. Heb ff geduurd maar dan heb je wel wat.
    Behoorlijk lijstje vervangen onderdelen. Was toch meer aan de hand dan alleen losgelopen boutje;)

    Maar......er gaat niks boven je eigen auto :thumbs:
     
  12. Zekers!

    Maar nu nog de vraag wat een KD pakking is.

    Heb jij je auto ook weer terug?
     
  13. Kleppendeksel pakking misschien?
     
  14. kleppendeksel pakking klinkt aannemelijk.......

    Heb idd mijn auto weer terug:P
     
  15. Zoiets zei google ookal idd. Dan zullen ze het kleppendeksel er wel af gehad hebben...

    Maar het is weer starten lopen! :)
     

Deel Deze Pagina