1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Starten met "warme" motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wiebson, 30 jan 2010.

  1. Wederom start problemen, dacht dat het eenmalig was maar het blijkt anders. Onlangs zijn de gloeibougies, accu en brandstofpomp vervangen maar nu is het volgende aan de hand.

    's Ochtends bij het starten gloeit de auto normaal voor en dan start de motor gelijk. Ga ik een klein stukje rijden (2km ofzo) auto uit, ff boodschappen doen en vervolgens wil de auto met geen mogelijkheid meer starten (voorgloeilampje gaat erg snel uit). Alles lijkt wel goed rond te draaien enzo. Na tig keer proberen komt de auto met veel roken weer tot leven. Heb ook het idee dat een van de verstuivers aan het lekken (is vochtig rondom de verstuivers) is sinds de gloeibougies vervangen zijn, kan dit nog een oorzaak zijn?

    Maandag maar weer eens even bij de garage langs... :(
     
  2. Het lekken van één of meerder verstuivers zou een oorzaak van je problemen kunnen zijn, rookt de FoFo ook tijdens het rijden :?:

    Wat bedoel je precies met vocht rondom de verstuivers, ruikt dit naar diesel :?: Als dat zo is zou ik heel snel naar de garage terug gaan voor er andere veel grotere problemen ontstaan, ook diesel kan branden :(
     
  3. De auto rookt tijdens het rijden niet meer dan normaal.

    Voor de duidelijkheid heb ik even een paar foto'tjes gemaakt. De gecoate leiding (de middelste) die naar de verstuivers gaan zijn vochtig en ruiken naar brandstof. De meest rechter voelt droog aan. Maar dit is naar mijn mening een tijdje en zou toch niet ineens deze problemen moeten geven??

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Meestal zijn de retour leidingen verouderd en lekken dan wat
    dit geeft dan ook weer lucht in het cysteem en dit kan dan het slecht starten veroorzaken
     
  5. Zijn de leidingen waar dat touwachtige spul omheen zit de retourleidingen?

    Maar dan zou die dat toch ook moeten hebben als er gestart wordt 's ochtends of juist als er wat diesel in de retourleiding zit door een kort ritje ofzo? Mooi irritant iig dit!
     
  6. Die leidingen met touw eromheen zijn idd je retourleidingen.
    Diesel werkt met een overschot aan brandstof en overschot gaat dus via deze slangetjes terug naar je tank.
    Kan me dus ook niet voorstellen dat ditlucht in het systeem zou geven.:(

    Wat het wel kan zijn? Geen idee maar neig naar je stopklep die blijft hangen???
     
  7. Eeuuhh stopklep??
     
  8. #8 BarryST, 30 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2010
    Op je pomp zit een klep die de brandstof afsluit als je motor afzet. (althans dat heb iktijdens mijn opleiding in me opgenomen :oops: correct me if i'm wrong).
    Als deze klep nou blijft hangen krijgt ie geen brandstof tijdens de volgende start.
    Dit klopt echter alleen niet met wat je in je eerste post verteld dat ie veel rookt :confused:
     

  9. Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende reden van je problemen is.
     
  10. Maar dan zou de motor 's ochtends toch ook moeilijk te starten moeten zijn.
     
  11. Ook met koude motor start de auto niet meer. Wilde vanmorgen naar de garage rijden maar starten ho maar. Tis nu wachten op de Route Mobiel...
     
  12. :cussing: ik hoop voor je dat ze het snel kunnen oplossen.
    Zonder auto zitten is al vervelend maar het dit weer is het :cry:
     
  13. #13 wiebson, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2010
    Haha tja maar het is binnen wel lekker warm. Kan beter thuis wachten met een kopje koffie dan buiten langs de A12 :)

    edit: route mobiel heeft de auto na lang starten aan de praat gekregen. De auto staat nu bij de garage, er stonden meerdere storingen in de computer zeiden ze. Ff afwachten nog.
     
  14. Ben benieuwd :P
     
  15. Ik ook want ze zijn er vandaag niet achtergekomen, de garage belde aan het einde van de middag of de :focus: een nachtje mocht blijven want ze hadden de storing nog niet gevonden. Zal wel weer een mooie rekening worden als ze zolang moeten zoeken...
     
  16. Zou de startmotor kunnen zijn.
     
  17. Is een optie, neem aan dat de garage die ook wel even checkt. Duurt lang dit, belde eind van de ochtend maar toen waren ze nog druk met andere auto's... :frusty:
     
  18. Lekker dan. Gewoon blijven bellen :P
     
  19. Dat doe ik trouw, maar aan het einde van de middag belden ze me met de mededeling dat ze de storing nog niet gevonden hadden. Maar goed, ze werken er blijkbaar maar af en toe aan ivm andere geplande werkzaamheden. Hier en dan een kwartiertje of een half uurtje zeiden ze bij de receptie. Ja dan schiet het niet echt op he...:yawn::yawn:
     
  20. Als er meerdere storingen in de computer staan, lijkt het mij toch niet zo moeilijk te vinden:confused:
    Wel een leuke leenauto mee?
     

Deel Deze Pagina