1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Start/Stop systeem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Sido18, 22 sep 2016.

  1. Ok...goed om te weten...

    Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
     
  2. Bij de Focus 3 is de accu in de Centrale Configuratie geconfigureerd. Hierbij is er wat accu capaciteit betreft alleen de keuze uit accu's die origineel in de Focus 3 zijn geleverd. Wanneer je dus een andere accu plaatst moeten de specificaties zoveel mogelijk overeen komen met een origineel toegepaste accu.

    Wanneer je een accu plaatst met een totaal afwijkende capaciteit of een zwaardere/lichtere accu plaatst en dit niet in de Centrale Configuratie aanpast zal dit tot problemen kunnen leiden. Zo kan als gevolg hiervan het start/stop systeem niet werken en kan de levensduur van de accu aanzienlijk worden beïnvloed.
     
  3. mee eens, dit heeft VAG echt beter voor elkaar.
    rij een Superb met 250K op de teller en nog de originele accu, van de week start/stop aan en na 1,5 min. stil te staan voor een spoorwegovergang sloeg die spontaan weer aan met radio, airco en verlichting aan.
    of ik nou lange of korte ritten maak, hij doet het altijd.
     
  4. [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION] mijn eigen ervaring is dat dit vooral geldt voor de fase 1. Bij mijn fase 1 werkte het SS meer niet dan wel.
    Bij mijn huidige fase 2 werkt het eigenlijk altijd.
     
  5. Na 2x een :focus3: fase1 in bezit te hebben gehad en nu een :focus3: fase2 kan ik alleen maar zeggen dat het Start/Stop systeem in de fase2 beduidend beter werkt (lees: altijd) dan in beide fase1 die ik gehad heb.
     
  6. Ik wou dat de start stop helemaal niet werkte....,zet hem altijd uit voordat ik aan een wat langere rit begin.
     
  7. Dan zet je het start/stop systeem toch gewoon softwarematig uit.
     
  8. Doe ik ook, iedere keer als ik even moet uitstappen zet ik hem uit.
     
  9. [MENTION=13919]thecure[/MENTION] [MENTION=948]Kees37[/MENTION] dat is mooi dat Ford het bij de fase 2 wel goed heeft gedaan.
    op zich vindt ik het een fijn systeem, zeker als ik wat gehaast ben en voor een verkeerslicht moet wachten, dan is het SS systeem een mooi momentje van rust.
     
  10. Ik moet zeggen dat ik het in combinatie met mijn automaat in mijn FF3.2 zeer goed vind werken. Start/stop doet het eigenlijk altijd wel (behalve als airco flink nodig is). Ik weet niet of ik het in een schakel-auto veel zou gaan gebruiken (extra handeling?). Wat dat aangaat is een automaat echt een uitkomst. Gewoon rem intrappen en de motor schakelt uit bij stilstand. Rem los en rijden maar. Vrijwel zonder vertragingstijd.
     
  11. Sind ik mijn 1.0 ford focus 2012-05 heb, kan ik geen gebruik maken van het start/stop systeem. Dit waarschijnlijk door de accu. Ben al een keer naar Ford garage geweest en ze hebben hem toen 1 dag aan de lader gehangen en plots deed die het 2 keer en daarna nooit meer.

    Ook heb ik dit aangegeven bij Ford Nederland. Dit is hun antwoord:
    Wat betreft het start/stop systeem moeten wij u informeren dat de afdeling Klantenrelaties geen technische afdeling is. Helaas kunnen wij dan ook geen oorzaken nagaan of oplossingen aandragen voor specifieke technische vraagstukken. De ervaring leert namelijk dat het op afstand onmogelijk is om dit aan de hand van informatie van derden te doen.

    Officiële Ford dealers hebben goed opgeleid technisch personeel en zijn uitgerust om dergelijke kwesties te kunnen beoordelen. Daarnaast beschikken officiële Ford dealers over de meest recente technische informatie en kunnen zij bij moeilijke kwesties contact opnemen met de technici van Ford Europa.

    Wij willen u dan ook adviseren om nogmaals contact op te nemen met uw officiële Ford dealer. Zij kunnen contact opnemen met de technici van Ford Europa. Wij willen u ook adviseren om, voor een eventuele tegemoetkoming in de reparatiekosten, contact op te nemen met uw officiële Ford dealer. Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden.


    Het schijnt dat het percentage van minimaal 67% of zoiets moet zijn wil het systeem eventueel werken werd mij verteld door de garage.
    Ik denk dat de accu die erin zit niet sterk genoeg is voor de auto met bijna alle opties !!!
     
  12. Lees het hele topic even door, dan weet je dat je niet de enige bent...
     
  13. Mijn doet het ook nooit maar ik gebruik het ook nooit dus ik maak me er niet druk om :)
     
  14. Apart is dat hij het in de zomer een stuk vaker deed dan momenteel het nu kouder is.
    Soms deed hij het zelfs met airco aan e.d. Maar nu heb ik hem al een maand ofzo niet meer zien uitgaan.
    Ligt aan de kou (accu minder goed door de kou) en de kou zelf (verwarming aan, stoelverwarming aan etc?)
    Niet dat ik me verder druk maak hoor, want zo boeiend vind ik het niet, maar altijd goed om in de gaten te houden.
     
  15. Update: De Focus is weer even op bezoek geweest bij de garage. Accu heeft een nacht aan de lader gestaan, en momenteel (lees een paar dagen) doet het systeem zijn werk. Ook met kachel, radio en verlichting aan werkt ie gewoon. Accu schijnt wel echt goed vol te moeten zitten wil alles werken.

    Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder zal gaan....

    Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
     
  16. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze gewijzigd hebben in het SS systeem van de fase 2 t.o.v. de fase 1.

    Dit omdat het in de fase 2 bijna altijd wel werkt, en in de fase 1 haast nooit.
     
  17. Dat zou ik ook wel willen weten ja.
     
  18. Hoi Tuur, ik weet niet wat jij als een extra handeling ziet maar als ik voor een verkeerslicht of een treinovergang moet wachten zet ik de auto in z'n vrij. StartStop werkt uitstekend. Koppeling intrappen, zowiezo wel handig bij een schakelbak, en de motor slaat direct weer aan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  19. Ja; dat kan misschien ook een beetje aan mij liggen. Ik zet met een schakelauto voor het stoplicht de auto nooit in neutraal; maar in de eerste versnelling met koppeling ingetrapt. Dus dat zou dan voor mijn beleving een extra handeling zijn. Of een andere gewoonte aanleren. Met de huidige automaat zet ik de auto ook niet in neutraal. Gewoon in "D" en voet op de rem. Auto schakelt dan uit met SS. Wegrijden=Rem loslaten en in de tussentijd dat de voet van rem naar gaspedaal gaat heeft SS de auto gestart. En dat gaat nog steeds soepel.
     
  20. Met een handbak moet hij inderdaad wel in zijn vrij staan en de koppeling los.
    Kan het zijn dat de fase 2 nog dusdanig nieuw is dat de accu nog niet te veel versleten is?
     

Deel Deze Pagina