1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stapje groter

Discussie in 'Algemeen' gestart door KeithWM, 19 jun 2023.

Tags:
  1. :focus3: XL :mrgreen:
     
    Rob M, Edgar Focus en Paul_U vinden dit leuk.
  2. Paul_U en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. Die verso's zijn megabetrouwbaar. Deze heeft nog niet zo gek veel gereden.
     
  4. Afgezien van soms wat olieverbruik zijn die motoren erg goed.
     
  5. bouwjaar scheelt ook 10 jaar :shock:
     
  6. En toch maak ik me meer zorgen over de betrouwbaarheid van die Ford. Misschien ook wel omdat hij toch wel een van de jongere auto's is die ik tegenkom voor het budget (of in net erbuiten), dat wekt wel wat argwaan.
     
  7. Een benzineauto uit 2016 met bijna 2 ton op de teller. Aan de betrouwbaarheid van het merk, het mode en het blokl ligt het dus zeker niet! Wel is de vraag natuurlijk; wat komt er allemaal nog aan qua kosten.
    Wat is de voorgeschiedenis van de auto, hoe is de auto onderhouden? Dat is en blijft altijd de vraag bij zulke kilometerstanden ongeacht de leeftijd. Een auto van 7 jaar oud zou in de regel echt nog wel een paar jaar mee moeten kunnen. Toyota is ook heel betrouwbaar maar of je er één uit 2006 aan moet schaffen....ondanks wellicht een lagere kilometerstand. Heel eerlijk gezegd zou ik geen van beide kiezen maar dat is slechts mijn mening. Zeker als je 3 kinderen op de achterbank hebt zitten.
    Hopelijk vind je snel een auto die helemaal aan jullie wensen voldoet.
     
  8. Waarom zou je ze niet kopen?
     
  9. De km stand van meer dan 2 ton kan op zich geen kwaad maar zoals gemeld, de staat van onderhoud is extreem belangrijk om te voorkomen dat je geen dure reparaties in het vooruitzicht hebt.
    Een auto uito uit 2006 is inmiddels best gedateerd en juist met een lage km stand kan dat betekenen dat hij bijvoorbeeld weinig snelweg heeft gereden en dus veel slijtage heeft. Zo maar even 2 dingen die mij te binnen schieten.

    Onderhoud is echt cruciaal bij moderne auto's en liever een die veel snelweg heeft gereden met een wat hogere km stand dan eentje die alleen maar kleine stukjes of veel stad heeft gereden. Probleem is dat je dat vaak niet kunt weten dus moet je een gok nemen.
     
  10. Vanochtend een ritje in deze gemaakt. https://www.autowereld.nl/ford/c-max/1-0-titanium-38210294/details.html

    Vond het eigenlijk op bijna alle fronten tegenvallen:
    - Ruimte achterin was krapper dan ik had verwacht, voetjes van de peuter pasten nog maar net tussen zijn zitje en mijn stoel. Maar dit moet ik nog wel even vergelijken met de concurrentie.
    - De 1.0 EcoBoost voelde alsof hij wat traag reageerde, moet ik misschien ook maar aan wennen gezien bijna overal een turbo op zit.
    - De staat van het interieur was ook wel slecht. Het is maar interieur, maar voor een auto uit 2013 had ik wel wat beter verwacht. Toont denk ik dat de auto niet goed verzorgd is. Ik heb niet de moeite genomen de boekjes e.d. te bekijken.

    Heb de C-Max nog niet in zijn algemeenheid afschreven, maar deze zeker wel.
     
  11. Verstandig besluit denk ik. Als het interieur er slecht aan toe is betekend dat meestal een werk middel is geweest en zal de staat van onderhoud ook twijfels oproepen.
     
  12. DexterXL vindt dit leuk.
  13. jep...het is niet anders als je meer ruimte wilt
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Het viel in de Mondeo dus erg tegen hoe ruim het achterin is voor de middelste als er twee kinderzitjes staan. En dat terwijl die auto 189cm breed is... Misschien is het te kort door de bocht, maar ik heb daarna de D-segmenters wel een beetje afgeschreven.

    Het zou voor mij fantastisch zijn als ergens per type werd bijgehouden wat de afstand was tussen de isofix-beugels van de buitenste stoelen.

    Morgen ga ik een Verso proberen. Die hadden we al een gezien en even in gezeten toen we voor de Mondeo gingen kijken. Dat was alleen een erg lelijk exemplaar, deze is wat jonger en heeft minder op de klok. Vind hem wel aardig duur te koop staan, maar dat maakt voor een proefrit niet zoveel uit, en ik hoop ook dat het een nette auto die een goede eerste indruk zal maken op het gezin.
    https://www.autowereld.nl/toyota/co...s-airco-cruise-trekhaak-37942635/details.html
     
  15. Ik zou ook eens kijken naar een Ford Focus mk3 Station. Deze is ruimer dan de focus die je nu hebt. misschien is de ruimte voldoende voor jullie. Bijvoorbeeld
    Ford Focus Station Te Koop!
     
  16. Als iemand de afstand tussen de isofixbeugels -- de afstand tussen de beide linker- of rechterbeugels van de zitplekken achterin -- van een Focus Mk3 zou kunnen opmeten, wil ik hem wel heroverwegen als dat breed genoeg is.

    Vandaag https://www.autowereld.nl/ford/c-max/1-6-titanium-velgen-clima-pdc-38278335/details.html hier in gereden. De 1.6 motor reed in ieder geval een stuk lekkerder dan de 1.0 in die andere C-Max die ik had geprobeerd. Ik ga nog verder zoeken naar mooie C-Maxen (in de buurt, met trekhaak, in goede staat van onderhoud, in een mooie kleur, met vijf wielen ;)).

    Wat me wel verbaast, is dat Ford ooit dat gekke scherm in een tunnel heeft bedacht voor de infotainment. Ik zie het in de Focus Mk3 hierboven ook al. Waarom dachten ze dat dat een goed idee was?
     
  17. Die heb ik ook nooit begrepen, in jongere (latere) versie van de c-max zit het anders, veel meer naar voren gericht.
     
  18. Ik denk dat het idee erachter is dat je met je ogen minder hoeft te focussen tussen naar voren kijken en naar dat scherm verder heeft het scherm wat minder last van licht inval waardoor het beter zichtbaar blijft.
     

Deel Deze Pagina