1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soms niet in 1e en 3e versnelling (geen oplossing Ford Nederland)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 16 sep 2013.

  1. Jeetje dat is wel heel **t.
    Hebben ze het zelf niet uitgebreid getest.
    Je bent de auto toch een poos kwijtgeweest.

    Lijkt toch op een probleem in de versnellingsbak.
     
  2. Ja het is uitgebreid getest door 2 monteurs en de bedrijfsleider. Maar zoals in het begintopic omschreven doet het zich heel wisselvallig voor.

    Met de dealer afgesproken om er 5000 km mee te rijden en daarna te evalueren. Bij verergering van het probleem moet ik eerder contact opnemen.
     
  3. Hebben die er helemaal geen last van gehad ?
     
  4. Nee!

    Het probleem doet doet zich alleen voor na een stukje rijden, sta voor een stoplicht met de versnelling in zijn vrij en koppeling heb ik helemaal op laten komen. Als ik dan weg wil rijden en de koppeling intrap en hem in zijn 1 wil zetten krijg ik hem er niet ingelegd.
     
  5. :nocheer: !!!!

    Dit ga je niet menen.

    Zal dan over 5000km zeker niet over zijn.........
    Auto laten staan en laat een monteur er maar een weekje in rijden ofzo
    Ze moeten het gewoon voor je oplossen !!!
     
  6. Dan moet je de oplossing wel weten!?
     
  7. Wat een ellende. Idd , laat die verkoper daar er een week in rijden of gewoon samen weggaan en net zo lang rijden tot die het ook merkt. Daarna een nieuwe versnellingsbak of wat het ook is.

    Reken even terug hoeveel tijd je er zelf niet hebt in kunnen rijden , of ueberhaupt normaal hebt kunnen rijden. Je betaald een smak geld voor een nieuwe auto en als het probleem niet op te lossen is dan gewoon een nieuwe auto.
     
  8. Nogmaals: Nieuwe bak en alle toebehoren.
    Ik zou hem niet eens meenemen voordat het opgelost is!!!!!
    5000km rijden, en dan......???, lost het probleem zich van zelf op of zo???
    Heb nu het idee dat je met een kluitje het riet bent insgestuurt.
    Weet niet wat de auto gekost heeft, zal zo rond de 30k zijn, dan mag je wel verwachten dat hij probleemloos rijd.
    Hoeveel km rijd je per jaar Harold?
     
  9. Bak, baksteunen, schakelmechanisme, koppeling en toebehoren, alles vervangen, want dit is *** zo, slaat nergens op, prima om t te hebben bij een 27 handse fiat panda, maar niet bij een fabrieksnieuwe auto, dat slaat nergens op.
     
  10. Ho Ho niks mis met B & K Ik heb in de jaren 60 gewekt bij Blaauboer en Kossen Nw Laagzijde in Schagen mijn Chef was Klaas Leeuwenkamp.
     
  11. Sorry.. gewerkt natuurlijk,, nadat ik gewekt was natuurlijk.......zeker op maandagmorgen1111
     
  12. #72 Harold1, 24 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2013
    Met de dealer is niks mis en ze denken echt wel mee. Ik heb echt niet het idee dat ik met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Punt is dat de oplossing uiteindelijk bij Ford Nederland vandaan moet komen de auto valt namelijk onder fabrieksgarantie. De monteur is het met mij eens dat het eenvoudiger, sneller en beter is om de complete versnellingsbak te vervangen. Maar de dealer heeft zich ook aan regels te houden.

    Maar ik zal morgen de dealer vragen of ze het probleem wederom bij Ford Nederland wil aankaarten en vragen welke stappen er verder genomen moeten worden aangezien het probleem met het vervangen van tandwielen niet is verholpen.

    De 5000 km is denk ik uit de lucht gegrepen en ik vraag me ook af wat dit veranderd aan het probleem. Ook dit kaart is aan.

    Wordt vervolgd !!
     
  13. Ik zeg ook niet dat er wat mis is met b&k, maar deze service slaat nergens op. Koop een nieuwe auto en krijg er versnellingsbakproblemen mee die niet opgelost worden, maar het advies om er maar even 5000 km mee aan te ***ten? Leuk, 5000 km rijden met een auto waarvan je niet opaan kunt. Leuk als je een 26e hands auto heb gekocht, maar met een fabrieksnieuwe auto mag dit gewoon niet gebeuren. Ik kom zelf af en toe ook bij b&k, en nogmaals, geen enkel probleem mee, zelfs korting via de xrrs club, maar dit is gewoon poep...

    Wat Doet de bak als je dubbel clutched en naar zn 1 probeert te gaan? Als mijn 26 jaar oude bak niet lekker schakeld dan is t meestal een kwestie van dubbelclutchen en dan weet ik weer ff dat de synchromessen naar de klote zijn, vooral van de 3e versnelling, en van de 1e zijn ze ook niet helemaal lekker, dus gaat de layshaft niet t juiste toerental draaien om te kunnen schakelen. Gebeurt t niet lekker schakelen ook als je nog uitrolt? dat is namelijk ook een synchromessen indicatie!
     
  14. #74 Harold1, 24 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2013
    Het probleem doet zich alleen voor na een stukje rijden, sta bijv. voor een stoplicht met de versnelling in zijn vrij en koppeling heb ik helemaal op laten komen. Als ik dan weg wil rijden en de koppeling intrap en hem in zijn 1 wil zetten krijg ik hem er niet ingelegd.

    Verder schakelt de bak soepel en trefzeker en er is ook geen geknars of ander bijgeluid te horen. Ook is het probleem niet op te roepen.

    De meeste mensen houden de koppeling vaak ingetrapt als ze voor een stoplicht staan en de versnelling in zijn 1. Ik vaak niet. Als ik dit wel had gedaan dan was dit probleem waarschijnlijk nooit aan het licht gekomen.
     
  15. En hoe is het met het 3e verzet? De titel zegt dat je daar ook last hebt.

    Zelf laat ik de koppeling ook opkomen voor het stoplicht, maar om de een of andere reden schakel ik altijd via z'n 2 naar de 1. Nergens last van (heb andere bak dan jij natuurlijk). Maar ik ken het probleem van lastig in de 1 krijgen enigszins.
     
  16. de 3e versnelling in mindere mate. Als ik van 2 naar 1 schakel zoals jij doet heb ik ook geen last.
     
  17. Begrijp ik goed, dat t alleen gebeurt als je stilstaat, met de fiesta in zn vrij, en em dan in zn 1 zetten?
     
  18. En naar de 3 waarschijnlijk alleen als je het heel snel probeert...
     
  19. klopt helemaal!
     
  20. En toen hoopte je op het verlossende antwoord, dit moeten ze doen... maar helaas.

    Bij mij valt dit onder "bak eigenschap" (eigen conclusie) en heb er nooit naar laten kijken, zou niet weten wat ze moeten doen en daarbij schakelt de bak zo trefzeker dat ik niet verwacht dat ze bij mij veel kunnen doen.
    Snap dat als je een ST rijdt, dat je dit absoluut niet wilt.
    Hoop voor jou dat het op te lossen valt, heb verder nog weinig mensen erover gehoord dus wellicht hebben we beiden een uitzondering op de regel.

    Naar de 1 toe komt bij mij af en toe voor, zelfde als naar de achteruit. Dat heb ik vrij vaak dat hij niet soepel in de achteruit gaat. Stukje vooruit en dan weer proberen :P
     

Deel Deze Pagina