1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.5 EcoBoost 150pk Software versie na koppeling software update (terugroepactie)

Discussie in 'Performance' gestart door 2015focus, 6 aug 2018.

  1. #1 2015focus, 6 aug 2018
    Laatst bewerkt: 6 aug 2018
    Wie kan mij helpen? Vandaag de auto opgehaald na een garagebezoek bij de Ford wegens een aantal service punten.

    Mijn auto een Ford Focus 1.5 ecoboost is tevens getest op de koppeling (terugroepactie) en heeft de test doorstaan. Vervolgens is er software op gekomen. Echter nu zou ik willen weten of de 182pk nu nog aanwezig is of dat hij weer is teruggeschreven naar de 150pk?? Deze heeft @dutchguy voor mij erop gezet heeft echter krijg hier helaas geen reactie dus vandaar mijn vraag hier op het forum.

    Valt mij wel op dat het toerental inzakt in de eerste versnelling. Wellicht komt dit ook mede door het warme weer maar ook door de ??

    Maar mijn belangrijkste vraag is heb ik nog steeds de 182pk.....



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  2. PCM is F1FA-14C204-ELD
     
  3. Als je volgas doortrekt en boven de 4000rpm blijft hij trekken heb je 182pk.
    Als je toegang hebt tot etis dan kun je zien welke erop zit, maar of dat 182pk is, is de vraag.
    F1FA-14C204-ELD dat is de software die volgens etis erop zit.
     
    langen vindt dit leuk.
  4. Even een keer flink op het gas en je weet het. Toch?
    Edit. Werner was me net voor, maar de oplossing om er achter te komen is hetzelfde.
     
  5. Dus door boven de 4000 toeren en dan doortrekken kom je erachter dat je 182pk hebt? Tot hoeveel toeren gaat hij dan door.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  6. Tot de toeren begrenzer, tenzij je eerder schakelt...
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  7. Hoe krijg ik de toegang tot etis? En staat er daar dan vermeld of alleen in codes welke software erop staat dus in pk's?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Ze gaan allebei tot zo'n 6400 toeren door, daar zit geen verschil in, alleen de 182pk versie blijft boven de 4000 toeren flink doorsleuren, de 150pk versie een stuk minder.

    Maar toen je van 150 naar 182 pk ging heb je toch verschil gevoeld? Als je geen verschil gemerkt hebt, dan maakt het toch niet uit als je nu weer 150pk hebt?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Je kunt een account aanmaken, dan krijg je toegang tot ETIS. En er staat alleen een software partnummer op, niet of het 150 of 182pk is.
     
  10. Merkte wel dat het sneller doortrekken was en veel soepeler ging met de 182pk maar ga dit toch eens proberen. Vanmiddag niet boven de 3500 toeren gepakt dus even doortrekken boven de 4000 toeren. Met caravan trekken merk je dit natuurlijk nog beterder morgen breng ik deze weg en ga het eens goed uitproberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  11. Unlimited Tuning gaf aan dat ze het druk zouden krijgen door de update voor de koppeling omdat deze de tuning overschrijft.

    Dat zal dus ook voor jou gelden.
     
  12. #12 2015focus, 6 aug 2018
    Laatst bewerkt: 6 aug 2018
    Mooi balen dan als dat zo is. Ook voor een ieder die zeker een dure tuning erop gezet heeft of heeft men daar garantie op een of andere manier?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  13. Gewoonlijk staan tuners daar garant voor.
     
  14. #14 2015focus, 6 aug 2018
    Laatst bewerkt: 6 aug 2018
    Tja maar hoe staan de mensen hier op het forum daarvoor? Zal Lars nog eens contacten of hij hierbij kan helpen. Is zeker op vakantie momenteel? Of zijn er anderen die ook de 182pk versie erop kunnen zetten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  15. De tuning is er af na de update, ik heb dit ook gehad en heb na de update de tuning er weer opnieuw opgezet
     
  16. Zolang het niet om originele software gaat zal een tuning altijd verdwijnen na een PCM update bij de dealer.
    Als je originele software hebt heb je kans dat de update wordt gedaan op basis van de aanwezige software en dat je dus het vermogen behoudt.
     
  17. Is dit waar:

    Dan laat je je software aanpassen door een terugroepactie, zodat hij de koppel mindert als de koppeling gaat slippen, ga je hem daarna weer custom tunen, waardoor dat trucje niet meer opgaat dat hij je koppel mindert? Dan kan je net zo goed de software niet laten doen.
     
  18. Heb je gelijk in

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  19. Je moet hem wel laten checken, dit ivm garantie/schade verhaling naar Ford toe. Als zij hem gecheckt hebben wordt dit ook zo vermeld bij hun in het systeem. Ook omdat het in het ergste geval brand zou kunnen opleveren.
     
  20. #20 2015focus, 7 aug 2018
    Laatst bewerkt: 7 aug 2018
    Hij is gecheckt volgens het systeem. En dus ook geregistreerd bij ford en op Etis wat ik nu gezien heb.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina