1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.5 EcoBoost 150pk Software versie na koppeling software update (terugroepactie)

Discussie in 'Performance' gestart door 2015focus, 6 aug 2018.

  1. Wanneer dezelfde software wordt teruggezet, dan klopt dat.

    Maar mijns inziens past een goede tuner de software eerst aan zodat de probleemoplossing blijft bestaan.

    Iets soortgelijks voor het 150/182 verhaal. “Snellere” software weer laden, maar dan wel mét aanpassing.
     
  2. Ok, duidelijk. In dit geval zorgt een Tune lijkt me voor meer belasting op de koppeling, meer NM enzo...
    Dus zal hij eerder ingrijpen om het koppel te verlagen.
    Of hij verwacht een max koppel van 270 NM en als hij dan merkt dat hij slipt, dat hij dan max koppel 200 maakt ofzo...
    Als je hem tuned, heb je misschien wel 300+ en dan is de kans dat hij vindt dat de koppeling slipt misschien wel sneller, dus grijpt hij sneller in?

    Puur hypothetisch hoor, maar stel dat het niet hypothetisch is.... wat dan... ja dan wel...
     
  3. Ligt veel aan hoe de software geschreven is.
    Denk dat er iks verranderd voor de tuner. Maar als hij ziet dat de wielen 80km/h draaien en in x versnelling dan moet hij y toerental hebben.
    Wijzigd toerental 5% af dan slipt hij dus.

    Dan wordt er een beperking op turbodruk ingevoerd mogelijk ter bescherming.
    Of de tuner deze beveiliging overschrijft geen idee.
     
  4. grappig, ik zou een ander nummer van de 182pk versie krijgen (als het gelukt was) met 3 andere laatste letters
     
  5. Wat krijg je dan met deze code?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina