1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

software update succes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jason101, 22 sep 2008.

  1. vanmiddag voor de zoveelste keer weer hetzelfe euvel....niet alleen bij het naar boven schakelen zie ik de toerenteller omhoogschieten. Nu zelfs bleef het gas hangen....ik reed een gangetje of 60 en haaldd mijn voet van het pedaal.....auto bleef gewoon doorrijden als een cruisecontrol . Bij stationair draaien bleefftie ook rond de 1100 toeren.
    Eenmaal thuis, auto geparkeerd en na een hlaf uurtje eens gekeken wat het zou kunnen zijn....Nu was alees weer normaal.....Wat kan dit zijn.
    Laatst bij grote beurt gasklep schoongemaakt....gaskabel was ok.
     
  2. doet die van mij ook. Af en toe best irritant.

    Dan blijft de toerenteller op 1100tpm hangen en zakt pas na een paar seconden terug naar normaal stationair (800 tpm?).
    Als de motor koud is trouwens niet...
     
  3. Denk toch dat je de gasklep moet reinigen. Kan me voorstellen dat ze dat niet gedaan hebben.
    Kun je makkelijk controleren of de eenmalige slangklemmen vervangen zijn door andere.
    Zitten de eenmalige er nog op is hij dus niet los geweest.

    Heb het hier zelf gedaan. Is een werkje van mss 15min.

    Hij doet het idd niet als hij koud is omdat hij dan meer als 1100 toeren loopt omdat de "chocke" er op staat.
    Is bij een injectiemotor geen chocke natuurlijk maar dat wordt electronisch geregeldt.

    Gr Fred
     
  4. Dit probleem is al vaker op het forum ter sprake geweest

    zit de nieuwste software er al in?
    alle parameters juist ingesteld?
    vacuumklepje van de carterontluchting kunnen dit soort storingen geven zit rechts naast het uitlaatspruitstuk (als je ervoor staat)
    gewoon een nieuwe halen bij de dealer kosten een euro of 20 als ik het goed heb
    wel even de accupool voor 10 min los na het vervangen van deze klep
     
  5. ik heb net zoiets laatst ook toen ie koud was ging ie naar 1100 toeren dus gas los en na paar seconde ging ie naar de 2000 toeren daar bleef ie hangen en na paar seconde ging ie weer naar goed stationair dat heb ik sins ik de gasklep heb schoongemaakt maar ook als ie warm is heb ik het

    ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad om te kijken wat het is maar toevallig zag ik dit bericht staan
     
  6. Je zou haast denken dat er wat fout is gegaan na het reinigen van het
    gasklephuis..... hebben jullie wel de boel "gereset" ???
    Zoals al was aangegeven doe je dit door geruime tijd de accuklemmen
    los te koppelen, dan weer aan te koppelen en de auto te starten,
    dan even een tijdje stationair te laten draaien zodat je stappenmotor
    kan "inleren".
    Dat zou voldoende moeten zijn ???
     
  7. Volgens mij moet je je motor "inleren" door een rit van 15km te maken. Staat ook ergens in de handleiding
     
  8. Dat van die Software is idd een goeie. Voor de Focus van `99 is er idd een softwareupdate.
     
  9. nou bij het schoonmaken van de gasklep is niks mis gegaan hoa en ik heb inmiddels ook mijn accu vervangen(cel lek) dus ff de accu los gehad en na de accu ook stationair laten draaien en toen een rit van 120 km gereden dus dat zou het ook nie kunne zijn zou wel goed een softwareupdate kunnen zijn
     
  10. Dacht en hoopte dat het vandaag minder over zou zijn maar nee.
    Nu ook verliest de auto vermogen bij 120 km.
    Ga morgen ff langs de dealer. Ik heb verder helemaal geen verstand van auto's dus ik zal een en ander uitleggen wat jullie mij hier vertellen.
     
  11. Ben bij ford geweest die heeft uitgelezen.....bleek de gasklepsensor
    niet meer top te zijn....is nu vervangen en eerste indruk is al beter.
    Morgen ga ik de snelweg op. ben benieuwd.
    Bedankt voor jullie hulp
     
  12. Hoop dat 'ie nu helemaal fris is!!
     
  13. klinkt goed. :D
     
  14. Het punt is dat de TP sensor het toerental bepaald. Bij mij was dat
    3000 toeren. Bij snelheid verminderen wordt dan niet op gereageerd....de sensor blijft de 3000 behouden. Misschien zou dit ook bij Bitaktus het geval kunnen zijn......Bij mij begon het ook met soms hoge toeren. Ik denk dat het met de tijd alleen maar erger is geworden tot de sensor de geest heeft gegeven.
     
  15. ik lijk er naarmate de tijd vordert steeds minder last van te krijgen... misschien ben ik iets aan het schoonbranden :lol:
     
  16. Nou daar ben ik weer met mijn probleem.....Laatst gasklepsensor vervangen.....eerste indruk was goed maar nu.....tijdje later weer dat de toeren hoog blijven.....soms bij verkeerslicht sta ik stil en toch nog 1200 rpm. heb 2 X de accu afgekoppeld gehad. Werk even maar het komt weer terug. Nu ga k voor een software update
     
  17. laat je je bevindingen weten? :D
     
  18. Vorige keer sensor vervangen.......vandaag gasklepregelaar vervangen.
     
  19. en nu ogelost?
     
  20. Ik had hetzelde probleem laatst. Ik veel verhalen hier op het forum gelezen dat het te maken had met een vervuilde Gasklep. Ik die volgens de handleiding netjes gedemonteerd, schoongemaakt en er weer opgezet. Wat denk je? Het werd alleen maar erger!

    Wat bleek het misschien te zijn, de carterontluchting... daar zit dan weer een terugslagklepje.... ik ernaar gekeken, maar toen ontdekte ik een scheur in een vacuumslang, vlakbij de carterontluchting....

    Slang vervangen.... rijden als een trein!!! (alleen dan zonder vertraging ;)).
     

Deel Deze Pagina