1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slecht stationair lopen bij warme motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ewobbuh, 24 nov 2009.

  1. Dan hebben ze het niet goed gedaan, hoort 10 min ofzo de min eraf, en dan
    weer monteren en dan leert deze weer opnieuw in, je zou wel direct verschil
    moeten kunnen merken, na een stuk of 10x gereden te hebben incl. starten
    zou het toch een heel eind moeten ziijn, daarna blijft hij wel konstant
    bij-leren, maar dat zijn minimale verschillen.;)
     
  2. Het is voor me gevoel wel iets beter, maar nog steeds +- 2000 toeren, komt alleen iets minder vaak voor naar mijn idee. Wel heb ik cruise control erbij gekregen, als ik het gas pedaal los laat in de 1 of 2, houdt hij dezelfde snelheid vast zonder te zakken (in de 1 gaat hij zelfs sneller totdat hij bij 2000 toeren is). Denk daarom niet dat het nog een inleer probleem is, maar dat de sensor niet goed terug geplaatst is of kapot gegaan is. Kijk het morgen nog wel ff aan en anders zaterdag maar weer naar de garage.

    Zou het achteraf nog helpen als ik de accu eraf haal 10 min?
     
  3. Die automatische cruisecontrol is normaal;), maar moet niet meer dan 1200 a 1300 toeren zijn. Dus er klopt toch iets nog niet.
     
  4. Even een update: Auto vandaag naar mijn eigen garage gebracht, en hem probleem is verholpen. Een vacuumpomp bleek kapot, heb er nog niet veel meegereden, maar hij valt nu iig normaal (en snel gelukkig) terug naar de 750/800 toeren. Valt uiteindelijk nog mee :)
     
  5. Goeiemorgen wat is dit een lang verhaal geworden! :shock:

    Ik had me wel geabonneerd, maar krijg ineens geen mails meer. :angry:

    Is je probleem nu dus helemaal opgelost?
    Hij blijft netjes op 750/800 en schommelt niet meer?
     
  6. ik heb idd nergens last meer van. Uiteindelijk viel het voor mij en is het opgelost voor 25 euro :)
     
  7. En wat voor vacuumpomp was het precies? Waar zit ie en wat doet ie?
     
  8. geen idee, weet alleen dat het de vacuümpomp is en dat ik geen probleem meer heb. Ik ben dus allang blij :)
     
  9. Nou, iemand anders dan misschien?
    Ik heb het probleem namelijk nog wel :|
     
  10. zou je eens willen kijken op de rekening wat het bestelnummer is van die vacuumpomp? (en/of omschrijving)
     
  11. De garage waar ik altijd heen ga doet niet echt aan rekeningen bij kleine bedragen. Ik kan je dus niet verder helpen. Is het gewoon niet makkelijker om zelf ff naar een garage te gaan?
     
  12. De garage waar ik altijd heen ga doet niet echt aan rekeningen bij kleine bedragen. Ik kan je dus niet verder helpen. Is het gewoon niet makkelijker om zelf ff naar een garage te gaan?

    Dus als ik het goed lees ben je wel berijd om hulp te vragen voor jou probleem maar wil je andere niet helpen. Zou sportiever zijn als je jou garage zou bellen om achter de gegevens te komen.

    Anders een beetje ego vind je zelf ook niet
     
  13. haha registreer je speciaal voor deze reactie? Ik ben best bereid mensen te helpen, maar verwacht toch enige zelf inzet. Daarnaast is het enige wat ik gevraagd heb is of iemand toevallig wist wat het kon zijn, aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb. Verwacht van niemand dat zij een garage op te bellen om mijn probleem op te lossen.

    Als je vragen hebt over pc's ben ik best bereid te helpen :) maar een garage bellen wat voor typenummer een pomp heeft kan men zelf ook wel.
     
  14. Nee ben zelf ook net een gelukkige eigenaar van een Focus en kamp met het zelfde probleem vandaar
     
  15. Ik begrijp je iig wel, je had het alleen wel iets relaxter kunnen vragen zeker als eerste post :lol:.
    Je hebt meerdere vacuumpompen in je auto (airco, brandstof leiding etc). Als je dan een dealer belt heb je alleen maar een vaag verhaal. Is toch voor iemand waar het vervangen is een kleine moeite om even te bellen welke pomp is nou precies vervangen, het nummer is niet per se nodig.
     
  16. idd.

    Ik ben zelf op zoek geweest in de onderdelen catalogus, maar kon zo snel niets vinden van zo'n laag bedrag. Ik heb het probleem zelf niet, maar de focus van mijn zusje begint af en toe dit soort kuren te vertonen.
    Ik heb dus niet zoveel aan "bel zelf de garage even".

    Je bent dus wel bereid om om hulp te vragen, maar even iemand anders helpen met het correcte antwoord zit er niet in. Dat vindt ik jammer.
    Ik hoop dat je nog een keer in de buurt van 'die garage' bent om het eens na te vragen wat ze precies vervangen hebben (en waar dit onderdeel dan precies zit). Want alleen dan hebben de hobbyisten op het forum er wat aan.
     
  17. zou het niet gewoon een carterventilatie/vacuumslang zijn die stuk was komt wel meer voor bij 1.4 en 1.6jes. die slang loopt tegen de kop achter het inlaatspruitstuk,en scheurt nog weleens...
     
  18. Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de garage om er naar te laten kijken.
    Gelukkig krijg ik wel altijd een duidelijke bon bij mijn garage, dus ik zal hopelijk vrijdag het antwoord kunnen geven! :dance:
     
  19. Zoals beloofd (wel iets later, want we gingen daarna meteen opvakantie):

    Gasklephuis + stationairmotor gereinigd

    En het probleem is helemaal weg! Hij draait als een zonnetje en is niet meer uitgevallen sinds het garagebezoek.

    Kosten? € 81,81 *

    * inclusief tijdschrijven van het vervangen van de multiriem, die zelf ook 14 euro kost.

    Ofwel, niet duur en het scheelt een hoop ge-erger! :dance:
     

Deel Deze Pagina