1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sanders "Ring-Tool" - Mk6 RS2000 - THE END...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Sandertje, 6 nov 2010.

  1. En nou maar hopen dat die auto minder vaak uit de bocht vliegt dan dit topic :mrgreen:!!!
     
  2. Sander,

    homokineet is er vrij makkelijk af te halen hoor, gewoon eerst oude ashoes er afsnijden met een mes of kniptang, dan met een doek het oude vet wegvegen en goed kijken, in een van de zes uitsparingen zit een veerring, deze moet je met een veerringtang opendrukken en je kan de homokineet er zo afschuiven, gaat normaal gesproken vanzelf bij een escort. bij een focus daarentegen moet je hem er met geweld afslaan, is gevaarljker ivm beschadiging

    gReetS
    Chris
     
  3. Thanks voor de uitleg Chris! :D

    En hoe dan verder?

    Wanneer ik de homokineet er af heb geschoven, kan ik dan de nieuwe hoes erop schuiven, homokineet weer terug, veerring plaatsen, nieuw vet, en de hoes vastzetten?
     
  4. #104 S1 RST, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2010
    Sander,

    Je hoeft eerst de ophanging (fuseekogel) onderaan los te maken, ook de moer van de aandrijfas die je lager bij mekaar houd losmaken, dan de aandrjifas uit je fuseestuk krijgen, deze durven wel eens goed vast(geroest) zitten, ik monteer ze nadien altijd met kopervet, dan nooit problemen meer. Als je de aandrijfas los hebt homokineet verwijderen zoals hierboven vermeld, dan inderdaad de ashoes er over schuiven, en homokineet er terug opschuiven, je kan de veerring vervangen (zit normaal een nieuwe bij een kit ashoes) echter dit heb ik nooit gedaan, komt geen kracht op is enkel om homokineet op z'n plaats te houden.opvulen met nieuw vet en dan de spanbanden om de ashoes aantrekken zodat deze dicht is.
    Wil je zeker zijn dat alle vuil er uit is kan je de homokineet uitwassen met bv diesel, niks verdunnend zoals remereiniger, als er achterblijft in je homokineet kan dit je vet aantasten, diesel geeft hier normaal niet echt problemen mee

    gReetS
     
  5. vandaag een pakketje ontvangen :lol:

    meteen maar uit gepakt en voorbewerkt :dance:

    [​IMG]

    [​IMG]

    en in de filler :dance:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Goed bezig!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
     
  7. :mrgreen:

    ik heb woensdag toch een auto te spuiten
    dus kunnen deze er mooi bij in :rock::mrgreen:
     
  8. wenkbrauwen!:D
     
  9. En ze staan in kleur :rock: :rock:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik kan ze nu nog niet op de post doen ze moeten nog even een paar dagen uitharden
    dan zal ik ze dinsdag op de post doen.
     
  10. Super!! :cheer: :rock: :dance:

    Verzenden heeft geen haast hoor ;)
     
  11. Van het weekend nog wat geknutseld aan de RS.

    Een setje Xenon 6000k ingebouwd, van Rene :rock:

    [​IMG]


    De goedkope chinese flatblades vervangen door echte, van Bosch! :cheer:

    [​IMG]


    Morgenochtend weer verder, dan een kleine audio-update :badgrin:

    Van de week ook 2 nieuwe (originele) draagarmen binnengekregen.

    Deze worden zaterdag gemonteerd met wat hulp van JP :thumbs:
     
  12. mooie updates :rock:

    en over zaterdag, ik zeg "Hammertime" :lol:
     
  13. hammertime??? hij gaat toch niet plat????
     
  14. die oude draagarmen wel :rock:
     
  15. Niks "Hammertime", gewoon met beleid :P

    Het spul zit niet vastgerot, heb het namelijk van de week al los gehad,
    kwam alleen zonder brug niet goed bij de achterste bout :(
     
  16. ooh :lol: dan moet et goed komen :rock:
     
  17. Flatblades zal wel beetje schelen of valt het mee?

    Hammertime of hammerite? :mrgreen:
     
  18. hammertime, als het om stukmaken gaat:mrgreen:
     

Deel Deze Pagina