1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sanders "Ring-Tool" - Mk6 RS2000 - THE END...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Sandertje, 6 nov 2010.

  1. #61 Johoo_NL, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2010
    [​IMG]

    Als je deze foto bedoeld dan is het volgens mij een Sierra wat je ziet.
     
  2. Leuk lijstje! Had zelf ook al het een en ander in m'n hoofd zitten ;)

    Op de achtergrond staat inderdaad een S1, deze word volledig gerestaureerd :rock:
     
  3. Mooi scheurijzer Sander, dit is wel de ultime essie zo, ben nu toch wel nieuwsgierig welke sneller is die van jou of die van Niek
     
  4. Ik heb 140 PK op 1065 kilo, Sander heeft zo'n 155 PK op 1135 kilo...

    Denk zelf dat de RS 2000 sneller is, de motor heeft meer koppel als een Zetec. Maar veel zal de 2.0 Zetec niet onder doen voor de rs2k motor.
     
  5. Ach en de rijder moet er ook goed mee omgaan ;)
     
  6. Daar in tegen is de wegligging van jou Essie op het moment stukke beter, waardoor jij wellicht sneller bent in de bochten ;)

    Maar aan m'n RS zal ook nog wel wat gesleuteld gaan worden om deze nog strakker op de weg te krijgen :cool:

    En zo is maar net! :thumbs:
     
  7. Niek, 136 pk toch? En 1065 is op kenteken niet het huidige gewicht. En vergeet niet dat je spoiler een megadrag creeert.....:nocheer:
    En je hebt de IB5 bak eronder zitten deze heeft een kortere overbrenging dan de MTX. Voordeel is wel dat je Escort op de sprint wel snel is.
     
  8. Orgineel met KAT en standaard uitlaat 136, ik heb een katvervanger, Scorpion RVS uitlaat en een K&N inleg filter dus mag er wel van uitgaan dat ik minimaal 140 PK heb.

    Die spoiler valt reuze mee met windvangen, hij loopt gemakkelijk naar de 200+ daarboven gaat het wat langzamer maar dat is niet gek met zo'n snelheid.
    Ik heb zelf liever de IB5 bak, vind dat lange doorhalen wel lekker. Ik denk dat een MTX75 bak sterker is, maar goed heb er nog een op reserve liggen :mrgreen:
     
  9. volgens mij heb ik hier weer een discussie aangestuiterd. (lol)
     
  10. #70 ST130, 19 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2010
    Jup.

    Het voordeel van de Zetec is dat deze wat betrouwbaarder is dan het Sierrablok uit de RS2000
     
  11. oh oh oh wat een opschepperij :mrgreen:

    wie heeft het meeste verbruik, ( olie )

    nee super hoor, beide natuurlijk :D
     
  12. Zo heeft ieder zijn oordeel over de voordelen van de motorblokken.
    Zelf vind ik de motoren van tegenwoordig veel te veel electronca en geef zelf de voorkeur voor de oudere motoren.
    Nooit problemen gehad hoor met de sierra motoren
    rs 2000 motor. Mijn voorkeur hebben ze. Maar dit even terzijde.
    Een erg mooie rs heb je zeker succes ermee.
     
  13. De IB-5 bak vind ikzelf ook fijner en sneller schakelen dan de MTX75. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is de verhouding van beide bakken. En zeker met de sprint (vind ikzelf altijd het leukst).

    Maar met die mods kun je nog weleens gelijk hebben met het vermogen. Misschien wel meer, spreek uit ervaring dat de Zetec het heel fijn vind als er geen kat tussen zit. Mijn Clippertje liep toen ook veel harder.
    Met een beetje aanpassen is de 2.0 zetec wel verder te krijgen, terwijl de RS2000 redelijk aan zijn max zit.

    Maaruh: Aah nog 1 rondje? :mrgreen:

    Neh discussie niet, wel interesse gewekt. ;)

    Wou zeggen qua brandstof ga jij het winnen met je onlesbaar dorstige V6.:schater:.
    En olie verbruik? Moet je een Focus nemen met Japans blok.... Die lusten soms wel wat meer dan alleen maar brandstof, zeker als je veel toeren maakt. Helaas is dat wat de Focus erg fijn vind... :mrgreen: Bij rustig rijden eigenlijk bijna geen olie verbruik.
     
  14. zo'n benzine V6 wint het niet eens van een diesel bij een sprint:mrgreen:
     
  15. gaaaaaap..
     
  16. Nou zeg je hele rare dingen, okee caravan trekken is een dieseltje ongeevenaard, maar sprinten is nou net iets wat je niet met een diesel moet doen, simpelweg;"daar is tie niet voor gemaakt". :rock::ontopic:
     
  17. een tddi misschien, maar mijn tdci 115 pk trok de heer jan piet mit der V6 er lachend uit bij een stoplichtsprint;)
     
  18. dat zal straks met de handbak eronder wel heel anders zijn :badgrin:

    Maare, zullen we weer :ontopic: gaan!



    Vandaag met de Escort naar de Winterinspectie geweest.

    Moet alleen binnekort even de voorste draagarm rubbers vervangen, en de aandrijfashoes linksvoor, hier zit een scheurtje in.

    De rubbers worden dan gelijk vervangen door die van Powerflex :cool:

    Voor de rest wastie helemaal in orde! :cool: :dance:
     
  19. nog ff offtopic: denk eerlijk gezegd dat ik ook nog wel win als de handbak eronder ligt, ik heb meer (lees: veel meer) koppel met mijn tdci dan jp met de V6 ;)

    ontopic: beters sander:D sta je al te popelen om naar de ring te gaan om um te dopen?:mrgreen:
     
  20. Ikkuh wel!!! :mrgreen:

    Kan niet wachten tot het voorjaar weer begint! :cheer:
     

Deel Deze Pagina