Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. Mij is niets bekend dat er ooit een terugroepaktie is geweest omtrent de roest en kitnaden.
     
  2. Volgens mij is daar ook nooit een terugroepactie voor geweest. Bij constateren van roest de dealer opzoeken!
     
  3. Zoals Sjoerd het beschrijft is de ideale situatie, namelijk dat de auto altijd door de dealer is onderhouden. Als je je ford altijd de reguliere onderhoudsbeurt laat krijgen, dan wordt de auto door de dealer geinspecteerd op de zwakke plekken die kunnen gaan roesten(ook op de niet bekende plekken uiteraard). Heb je een volledige onderhoudshistorie bij een ford-dealer dan wordt het netjes opgelost. :thumbs:

    Harold1: Ga je echter al jaren naar Beun de Haas en is er dan roest die je ziet omdat de roestplekken al door de deur heen komen, dan hoef je echt niet meer naar de dealer, want dat herstel gaat Ford niet betalen. :baeh:

    Alle voorwaarden omtrent garantie, lakgarantie en carrosseriegarantie staan vermeld in de garantie- en onderhoudsboekjes die bij de auto horen. (Dus laat die boekjes nou ook eens in de auto!)

    (Als je dit een "beladen" reactie vind, dan krijg je van mij vast gelijk)
    :schater:
     
  4. @supermole, als je netjes alle stempels hebt, dan klopt je verhaal hierboven. Maar als je een paar stempels mist, is het heel erg dealer afhankelijk of je het vergoedt krijgt of niet. Daarvan zijn hier genoeg voorbeelden op het forum. Ik kreeg een vrij onbeschoft antwoord "tja... voor de klusjes ga je naar iemand anders en voor de rottigheid kom je bij ford?" (dit werd me letterlijk zo gezegd, lekker klantvriendelijk...)
    Maar er zijn er ook genoeg die een hoop stempels missen en alsnog alles vergoedt kregen.
     
  5. @Supermole

    Wat denk je met zo'n reactie te bereiken.
    Ik denk dat het niet nodig is.



    Het is net als Bazz zegt, dat er Focusrijders zijn met NIET alle stempels maar toch geholpen zijn, en er zijn er ook die niet geholpen zijn.
    Het is dan een beetje de willekeur van de dealer
     
  6. Laat 1 ding duidelijk zijn: Dealers verdienen niet aan de roestgarantie!
    Dus zitten ze niet te wachten op een klant die 1 keer in zijn leven aan komt kloppen, en dan ook nog eens voor garantie. De dealers die het dan wel oplossen verdienen dan wat mij betreft een een lintje. De enige hoop die ze hebben is, dat je een keer weer terug komt na die positieve ervaring. Het is zeg maar een 'diepte investering'
     
  7. In principe is het niet dealer afhankelijk hoe het wordt opgelost, omdat Ford zelf bepaald wat wel en niet in aanmerking komt.
    Verder kan ik me de reactie van een dealer wel voorstellen, gezien wat dutchguy hieronder zegt(zie quote). Of misschien had ie al een slechte dag ofzo.
    Maar nogmaals, alle regels staan duidelijk vermeld en als er afwijkingen zijn van de norm, dan heeft Ford vrij spel om minder of niets te vergoeden.

    Inderdaad. Hoe vervelend het ook mag zijn voor een klant, die bijvoorbeeld net een Ford heeft gekocht: De dealer is slechts een tussenpersoon. Het kost de dealer tijd en moeite, en dus geld, om een auto te laten repareren bij een schade-hersteller. En ook die schade-hersteller zit er niet op te wachten, want de vergoedingen zijn echt enorm krap berekend.
     
  8. Ik denk toch dat het belangrijkste argument is dat hoe later roest wordt opgemerkt hoe groter het probleem is. In kosten is het toch wel een verschil of een kit rand opnieuw aangebracht en gespoten moet worden of dat er een hele deur moet worden vervangen. Ik heb ook geen stempels. Maar volg het onderhoud en is ook bij de dealer gekocht. Dan hoeven ze bij mij niet met een verhaal over stempels aan te komen.:P
     
  9. Van de week stond me achterklep open, zonnetje erop en denk he wat hebbe we nu weer? en jahoor uiteraard ook roest... zoals vele voorbeelden hier zijn (de onderrand van de achterklep...) overal komen blaasjes...

    de auto heb ik 2jr geleden gekocht bij ford amsterdam, daarna nooit meer bij een ford dealer met de focus geweest en dus niks in mijn boekje staan... de portieren hebben ook al lichte roestplekjes... hier wel eens wat van aangetipt met een kwastje maarja ook niet echt de oplossing... als ik al deze verhalen zo lees zou ik gewoon langs een dealer moeten rijden en kijken wat zij zeggen?
     
  10.  
  11. @ Chris: Volledig mee eens.

    Ford stelt eisen aan de roestgarantie, en dat is dat je van zulke stempels moet hebben.
    Doe je dat niet dan neem je een risico als eigenaar.

    Overigens heb ik ook geen stempels in mijn boekje staan. Heb ik roest, dan ga ik dus ook niet naar Ford toe maar los ik het zelf wel op. En ja: mijn randen vertonen roest (zowel deuren als achterklep). Voordat bij mij de roest dusdanig erg is, is mijn auto zelf ook wel versleten dus ik doe er verder niks aan en laat het lekker verder roesten.
     
  12. Tuurlijk klopt het ook wat de dealer tegen me zei, het ging mij alleen over de manier waarop. Hij zei dit dus ook letterlijk zo. Hij had het ook wat klantvriendelijker kunnen brengen waardoor ik misschien alsnog mijn auto daar in onderhoud zou brengen...
     
  13. Dus zelfs de Focus II heeft last van roest!
     
  14. Mijn dealer wist mij te melden dat als je een stempel heb van bijvoorbeeld 1-1-2010 dat je dan gedekt bent voor roest tot 1-1-2011 ongeacht of je daarvoor wel of geen stempel(s) heb.

    Overigens lijken mij de stempels voor de carrosserie-controle wel belangrijk en die van de onderhousbeurten irrelevant.
     
  15. Heeft de jouwe ook last van roest dan?
     
  16. Hoeveel Focus II fase 1/fase2 hebben nu eigenlijk last van roest? Wat ik hier lees zijn het er weinig, maar zijn er toch voorbeelden. Ik hou mijn vingers gekruist bij mijn eigen Focus II fase 1.
     
  17. Boomerang78:

    Volgens mij valt dat reuze mee bij de fase II. Zoals al op meerdere plaatsen te lezen dealer onderhouden, hoef je je geen zorgen te maken.
     
  18. Ik had bij mijn Focus II uit 2005 last van beginnende roest bij de felsnaad van de rechter voordeur (bij de deursluiting) . Dit stelde echter weinig voor, het waren witte puntjes. Dit is door de dealer verholpen in de garantieperiode. Ik inspecteer nu regelmatig alle felsnaden.
     
  19. Dat scheelt weer. Mijn Focus laat ik bij voorbaat al door de Ford dealer onderhouden.
     
  20. Bij mijn Focus werd bij aflevering (aug-2009) geconstateerd dat er bij de achterklep roest van binnenuit kwam. Omdat de wagen uit de lease kwam (en dus altijd door Ford-dealers onderhouden was, volgens de boekjes) regelde de dealer dat de achterklep opnieuw gespoten werd. Het verhaal erbij was dat Ford verkeerde kit zou hebben gebruikt - kit dat vocht vasthield ipv vocht afstootte. Dus gelukkig maar dat ik die stempeltjes in het boekje had van carrosseriecontrole :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina