Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. Het is inderdaad een ander roestprobleem dan op dit forum maar daarom niet minder erg. Ben erg benieuwd hoe jouw lakprobleem is ontstaan. Je zou haast zeggen dat de lak daar niet goed hecht je ziet immers blank metaal en geen roest. Heb je er geen foto van?
     
  2. Is misschien niet op z'n plaats hier, maar heb gehoord van de vorige eigenaar dat de auto onderaan overgespoten is. De eigenaar daarvoor was de dochter van de Ford dealer en die reed, zoals een goede dochter betaamt ;-), met reclamestickers van daddy rond die aan de onderkant van de auto geplakt waren. Toen de auto weer verkocht werd (2004), wilde de nieuwe eigenaar de stickers er uiteraard niet op hebben werden die er dus afgehaald... maar de lak werd "beschadigd" bij het er af halen :-? Misschien was er wel kleurverschil ontstaan, wie weet... (Lijkt mij eigenlijk sterk na 2 jaar)

    Kortom, de auto is voor de nieuwe koper op zo'n manier overgespoten dat de lak er na 5 jaar afpleurt :mad:. Lijkt mij niet helemaal normaal en nou is het aan mij, een eigenaar verder, om te proberen die dealer over te halen (een gedeelte van) de schade te vergoeden. Hoop dat het (gedeeltelijk) lukt, dit omdat de gebruikelijke Focwa garantie op dit soort dingen 4 jaar is, hoor ik... We zijn nu naar schatting zo'n 5 jaar verder :(.

    Ik maak morgen wel een paar foto's, misschien wel interessant want ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. Het gekke is dat de totale lak er af gaat tot het metaal aan toe, het lijkt mij namelijk sterk dat in dit geval de oude, originele, lak totaal is weggeschuurd... Als dat zo is, dan deugt de oude laklaag toch ook niet? :confused:
     
  3. Zoals beloofd de foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De lak kan je gewoon wegpellen :confused:

    Zoals gezegd, dit is gewoon gespoten door de Ford dealer in Roosendaal in 2004 bij aflevering van de auto aan de vorige eigenaar. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
     
  4. De rest zijn waterspetters zeker. Volgens mij heeft de laklaag slecht gehecht, een andere verklaring kan ik er niet voor geven.
     
  5. Ja, waterspetters, zand en een combinatie daarvan ;) Had geen mogelijkheid om het netjes af te spoelen... Lijkt mij ook dat de laklaag slecht hecht, maar... de vraag is kan ik hiermee aankomen bij die dealer dit dit gedaan heeft? Ik zal ze binnenkort een mail sturen...
     
  6. Als jij zeker weet dat de dealer dit hier de schuld van heeft moet je het hierover met hem hebben. Daar moet toch uit te komen zijn?!?
     
  7. Goed nieuws, ford gaat de roest op de motorkap verhelpen, krijg helaas geen nieuwe maar ze gaan de kap wel spuiten... de binnenkant dan...

    De achterklep valt niet onder de garantie. Beetje raar maar dat zal dan wel. Kan het wel laten fixen voor 600 euro. Nou dat laat ik er maar bij zitten.

    iig gaan ze de motorkap doen! Toch aardig voor een auto van bijna 10jaar oud met missende stempels in het boekje! :thumbs:
     
  8. Ik heb vanmiddag naar de klantenservice gebeld betreffende mijn probleem met m'n achterklep. Klantenservice zegt doodleuk: dan had u de auto maar bij een dealer moeten kopen en niet bij een particulier, wij kunnen niks voor u doen. Nu weet ik het zeker, dit wordt m'n laatste Ford.
     
  9. #229 Marco Morello, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2009
    Goed zal het "vriendelijk" houden... Wat kan je Focus hier aan doen? Is dit direct een reden om geen Ford meer te rijden? Beetje kortzichtig. Er zijn een aantal spelregels waaraan je moet voldoen. In het vervolg beter inlezen in de bekende problemen/voorwaarden scheelt al een hoop.
     
  10. #230 Niek-V, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
    -tekst verwijderd-
     
  11. Kan die auto ook niet helpen he David. En anders laat je eerst een keer een onderhoudsbeurt geven bij Ford en daarna problem bij de dealer aankaarten. Meer kans dat ze er dan wel wat aan doen.
     
  12. LOL @ Marco

    On topic:
    Zo een reactie is natuurlijk heel vervelend en niet klantvriendelijk maar niet Ford gebonden. Dit zouden ze bij de meeste merken zeggen.
    Focussen zijn relatief betrouwbaar en het roesten is een van de weinige echt zwakke punten. Bij andere merken spelen weer andere dingen.
     
  13. #233 davidlagendijk, 7 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
    -tekst verwijderd- , ik had eigenlijk nog wat meer te vertellen wat misschien mensen kon helpen bij het claimen van hun garantie cq spuitbeurt maar dat zal ik bij deze maar achterwege laten. Doei.
     
  14. #234 Chris van S., 9 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
    heren, svp normaal taalgebruik houden.
    Ik heb de teksten waar nodig verwijderd en om volgende reden:


    “Het is niet toegestaan op het forum mensen persoonlijk aan te vallen. Ideeën of stellingen mogen worden bekritiseerd, maar niet de mensen die dit hebben geplaatst. Houdt het netjes en benader een andere bezoeker altijd met respect.”
     

  15. David, dit is natuurlijk een zeer teleurstellende mededeling van de klantenservice, maar zoals Hans al aangeeft, reken deze reactie niet af op de auto.

    Wellicht loont het de moeite om een Ford dealer binnen te stappen en je verhaal nog eens te doen. Meestal levert een 'face to face' gesprek veel meer op.

    Laat je niet te veel ontmoedigen, succes bij het vinden van een oplossing :thumbup:
     
  16. Wij hebben ook roest in onze focus bij de portieren. Ook wij kregen nul op rekest toen wij bij de dealer waren, maar wij gaan nu nog even naar de dealer in een andere gemeente waar ze schades doen repareren en verhelpen. Ik heb zo een vaag gevoel dat we dan wel tot een oplossing komen. En zo niet, jammer dan en dan hoddelen we gewoon verder.
     
  17. #237 davidlagendijk, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
    Ik ga inderdaad binnenkort nog wat dealers proberen. Maar eerst ga ik terug naar de dealer die mij heeft afgewimpeld.

    Zoals ik in mijn post vermeldde was de reactie van de klantenservice dat mijn probleem met de stempels nooit voorgekomen was als ik de auto bij een dealer had gekocht.
    Wat ik dus nog wilde vertellen: Mijn vader heeft een Focus II Rally Edition uit 2007. Deze auto is volledig dealer onderhouden. Ik heb zijn onderhoudsboekje er eens bij gepakt en wat blijkt: Er ontbraken service beurt EN roest/carrosserie inspectie stempels. De laatste stempel had de datum 27-10-2008. Dat zou betekenen dat de garantie van deze auto in principe al verlopen is ondanks dat mijn vader daar heel erg strikt mee is. (De zaak betaalt.)
    Ford verzuimt dus BEWUST stempels om onder hun eigen garantie uit te komen. Mijn vader was zelf ook enigszins geshockeerd door deze gang van zaken. Ik neem daarom zijn serviceboekje ook mee en ga eens vragen hoe dat dan mogelijk is. Ik hou jullie op de hoogte.

    Oja en dan nog wat: excuses voor de mensen die zich geergerd hebben aan mijn taalgebruik. Ik probeer ook mensen te helpen want daar is een forum voor. Maar als ik dit soort reacties krijg van een knulletje van 22 wat zich blijkbaar heel erg stoer voelt achter z'n computer kan ie van mij de wind van voren krijgen.

    Nu weer ontopic..
     
  18. Maar het is toch zo dat zaken die onder de garantie vallen voor rekening komen van Ford Nederland en niet van de desbetreffende dealer?
     
  19. Ik miste ook diverse stempels in mijn onderhoudsboekje voor de roest inspectie. gelukkig ken ik daar iemand bij de garage die gelijk alle stempels er alsnog ingezet heeft. (ik mazzel dus) Ik snap het toch al niet er staan geen datums bij de stempels en de desbetreffende dealer kost het geen ene moer om ze erin te zetten. (alsnog) beetje klanditie naar de klanten toe kunnen ze dit toch alsnog aanvullen voor de mensen waar het boekje niet van compleet is Kosten niks en ford nederland gaat over de roestgebeuren gaat dus buiten de dealers zelf om. Waarom er dan moeilijk overgedaan word door de dealers geen idee.
     
  20. #240 kolere, 9 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009
    Maakt niet uit van die stempels. Als de auto maar in hun systeem staat en je alle beurten hebt gedaan bij de dealer. Dit kan je in een uitzonderlijk geval aantonen door de bonnen te overhandigen. Indien je dus een Ford van een particulier koopt altijd de onderhouds bonnen eisen, anders niet aan beginnen.

    Los van de service (ik heb ook niet echt goede ervaringen met de Ardea Den Haag vestiging) de service eis wordt bij lange periode garanties bij de meeste merken geëist. De 12 jaar garantie is langer dan andere merken doorgaans geven, uitzonderingen daar gelaten.

    Deze eis is ook niet gek omdat ze zo de schade controleerbaar kunnen houden. Indien je er vroegtijdig bij bent is de schade minder groot, daarnaast is het natuurlijk een stimulans om je auto dealer te laten onderhouden.

    Als je de bonnen hebt en je krijgt geen garantie, direct ford nederland bellen.
     

Deel Deze Pagina