Rob_RE's Rally Edition - storend 60mm Gasklephuis

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rob_RE, 21 mei 2012.

  1. Wow! Erg mooi!
    :kwijl:

    (ik ga even mijn verlanglijstje aanpassen :D )
     
  2. Mooie upgrade :thumbs:

    Dit is toch wel één van de mooiste Pioneer headunits voor de :focus2:
     
  3. Dat ziet er gelikt uit.

    Misschien wat flauw maar ik heb 15-TK-TG. Rally edition

    Klepje is besteld evenals aux kabeltje en regengeleiders
     
  4. Het heeft even geduurd, maar hij zit er inmiddels op; het 60mm gasklephuis.

    Mijn oude was behoorlijk smerig, zo erg heb ik ze nog niet gezien:
    [​IMG]

    Nu nog inrijden om de ECU te laten wennen :).

    Heb meteen ook even een blik geworpen op het luchtfilter, deze is ook behoorlijk smerig en mag ook weleens vervangen worden (K&N komt eraan...)
     
  5. Mooie upgrade en welkom bij de 60 mm gasklephuis rijders :thumbs:

    Vergeet niet de onderhoudskit wanneer je voor een K&N filter gaat kijken.
     
  6. Zo zag de mijne er ook uit.
    86000km.

    Heb m wel schoongekregen, mooi doosje ervoor om te bewaren.
    Laatste dagen smorgens bij weg rijden blijft hij even in toeren hangen, maar door dit forum maak ik me er niet druk om.
    Nog geen 1000 km gereden.
     
  7. Die van mij heeft er een kleine 120000 op zitten.

    Ik heb nog geen problemen met het blijven hangen in de toeren. Ik merk wel al dat het wat anders rijdt, maar nog niet helemaal optimaal is afgesteld allemaal. Eerst maar eens de 1000 km afleggen, zou met twee weken gedaan moeten zijn.

    Zeker niet, maar is dit in het begin direct nodig? Ging er eigenlijk vanuit dat hij toch wel geolied zou zijn bij aankoop.
     
  8. K&N filter is af fabriek geolied. Het was maar een tip. Het ligt er ook een beetje aan hoe snel jouw filter vervuilt raakt.
     
  9. Tips zijn altijd welkom :)
    Ik rij misschien 25000 km per jaar, dus een (half)jaarlijkse controle lijkt mij wel prima.

    Wat is trouwens het verschil tussen de K&N REINIGINGSSET en K&N LUCHTFILTERREINIGER EN ONTVETTER.
    Zijn beide nodig voor een goede reiniging?
     
  10. Het eerste bevat zowel reiniger (300 ml) als olie (190 ml in aerosol of knijpfles). Tweede is alleen reiniger.

    Info over filter 33-2877 (Rally Edition) klik

    Hoe schoonmaken klik

    K&N Eindhoven vertelde bij de meeting dat het filter zalm roze van kleur moet zijn. Dan heb je niet te weinig en teveel olie gebruikt.
     
  11. Bedankt voor de info!
    Het filter is inmiddels in bestelling, ben benieuwd of/hoeveel winst dat nog opleverd. Heb af en toe toch wel het idee dat het wat sneller zou moeten/ kunnen.
     
  12. Het is een combinatie van veel onderdelen om de 2.0 16v Duratec HE sneller te krijgen. Het zou leuk zijn als hier V-Power 100 of Ultimate 102 verkrijgbaar was.

    Mechanisch helpen onder andere een aangepaste inlaat, compleet uitlaatsysteem, aangepaste nokkenas en iridium bougies (finis code 1315691).

    Op chiptuning gebied is de Fiesta ST150 wel makkelijk aan te passen en de Focus II 2.0 16v weer een stuk moeilijker.
     
  13. En als je alleen de bougies doet?
    Leverd dat wat op?
    ( in mijn geval icm K&N en 60mm gasklep)

    Is dat gewoon een Ford artikel? Gezien die finiscode....zijn die bedoeld voor de RE?
     
  14. Bougies met Ford finis code 1315691 komen van NGK (NGK maakt heel veel bougies voor Ford). Zoals NGK het mij vertelde is iridium ook krachtiger dan platina. Nadeel is dat iridium ook duurder is. Dat is de reden dan in Ford in 08/2005 overstapte van bougie 1315691 (iridium) op 1369704 (platina) vanwege de kosten.

    Alle 2.0 Duratec HE motoren gebruiken beide soorten.

    Volgend jaar zijn de bougies aan de beurt en dan neem ik 1315691.
     
  15. Wat is het voordeel?
    Powerrrrr?
    Beter verbruik...of hoger...
     
  16. Hmm, bougies zullen er nog wel een keer ingaan, maar een andere nokkenas of volledige uitlaat gaat mij toch wat te ver. (zeg ik nu...:)).

    Maar ook zonder deze updates, lijkt het alsof hij de 145 pk niet haalt. Zijn er (buiten de vermogenstests) nog andere vergelijkings gegevens? Werkekije tijd over 0-100 km/u ofzo?
     
  17. Zou in 9.2 seconden moeten.
     
  18. Die 9.2 seconden staat in de specificaties ja, maar is dat ook iets wat ook in werkelijkheid gehaald wordt?
     
  19. Het is wel de reden waarom de Fiesta ST150 standaard de iridium bougies (1315691) heeft ;) :D

    De 1.8 16v flexifuel blijkt ook deze te hebben.

    Wat de acceleratie betreft. Er is niet verteld onder welke omstandigheden dit behaald is. In hoeverre was de motor al warm gedraaid en ingelopen? Op welke banden en met welke spanning stond deze?
     
  20. Tja, je moet er maar vanuit gaan dat de 9.2 in redelijk optimale omstandigheden is gemeten.
    Kon het vandaag toch even niet laten, en met een app voor de android twee runs gemeten. Ik kom rond de 9.2 á 9.5 uit, lijkt mij wel redelijk te kloppen met de specificaties dus.
     

Deel Deze Pagina