1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resultaten Dyno Meeting bij Verhoeven Tuning Harskamp

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Sbro.nl, 20 okt 2012.

  1. En die :ecoboost: van mij is standaard ;)
     
  2. Mijn st225 was ook zonder enige mod..
     
  3. Uhmm, wat voor nick heeft Ronald Hessels eigenlijk? Ik zie ook een mooie 331pk, maar ik weet even niet wat de mods zijn?
     
  4. Zo... 1 ecoboost 182pk zonder mods, dan vind ik 193 niet gek als ik zie dat een 150pk ecoboost in veel gevallen ook al 160+ pk doet.
    De ST van Jeffrey doet netjes 223pk (standaard)
    De RS1 heeft een heel raar vermogen en zou met die mods richting de 300pk moeten gaan, kwestie van de map en turbo???
    Die van John Mountune MR290 doet 273pk bij 4700rpm (dat klopt tot dat toerental, daarna valt de druk weg).
    Die van Wesley, ja dat is wat raar, vorige eigenaar heeft ook niets gedaan? Of heb je ff aral racing getankt?
    En de RS van Simon heeft een grotere IC+K&N57s, die van Ronald volgens mij een Uitlaat+cais.
    ST170 standaard doet 173pk, die met bluefin 178pk.

    Mijne doet 132pk, dat moet 120pk+bluefin (10pk) zijn. De mijne heeft zonder chip en met oude Ford software (liep die niet mooi op) 118pk laten zien bij UT. Met origineel Ford (laatste update) liep hij al sneller en beter, met bluefin nog beter.

    Verder stonden er wel 2 hele dikke blowers, dus het kan zijn dat de auto's meer lucht hebben gekregen dan bij Beek of UT. Dat is wel vrij zeker dat ze veel meer lucht hebben gehad. Meerdere runs achter elkaar was ook geen probleem namelijk.

    Verder de M3 die er stond, heb ik nog ff gevraagd, die deed niet wat ie af fabriek moest doen. Ook na tuning was het nog niet wat de fabriek beloofd had geloof ik, dus dat kan wel weer kloppen.

    Wellicht zijn de metingen iets te positief, dat kan. Dan nog zal het geen 10pk schelen verwacht ik.

    Bank is ook geijkt, dit heb ik nog gevraagd :)

    Oh... en de getunede ecoboost deden netjes tussen de 200 en 210pk, dus dat lijkt ook te kloppen.
     
  5. @Gijsbert; als ik lees dat n "stndrd" 182pk ecoboost 193pk doet, de RS van Simon met niet zulke grote aanpassing er 330 pk uitperst etc. Dan heb ik wel het idee dat de bank i.i.g. niet in het nadeel van de auto's werkt. Niks ten nadele van bijvoorbeeld Simon, maar gezien de aanpassingen die hij gedaan heeft, vind ik +25 pk gewoon n hele hoop.

    Ik denk dan ook dat zo'n dynorun niet direct alles zegt, het gegeven cijfer kan een basis zijn van waaruit je verder kan. Neemt niet weg dat over het algemeen de auto's die er op zijn gegaan de motoren hiervan in prima conditie zijn. ;).
     
  6. Dat is gekomen toen ik jou leerde kennen:baeh:
     
  7. Misschien als ik een keer wat tijd overheb zal ik het wel eens proberen.
     
  8. Deels mee eens natuurlijk, standaard 150pk ecoboost heeft ook wel eens 167pk gedaan op een andere bank.
    Die van Joost had heel veel meer koppel dan de fabriek opgaf.

    Wellicht dat de auto's wat teveel lucht hebben gekregen door de blowers waardoor de ECU meer kon inspuiten?

    De meeste waardes komen best correct over (getunede ecoboost, stock ST170, ST MR290 van John).

    Ben wel met je eens dat het niet in het nadeel was van de auto's, koeling was gewoon erg goed dus wordt er veel lucht in de wagen gepompt. Toch loopt een groot aantal auto's stock wel gewoon volgens spec. Vertel mij maar waardoor er dan verschillen komen, weet het ook niet.

    Dyno zegt inderdaad niet alles nee, heb laatst gewoon geteld hoe snel de mijne van 50-80 gaat in z'n 4 (moet ik nog meten hoor). Volgens autoweek doet de mijne er 8,3sec over. Met tellen is ie wel sneller. Zal het eens meten als het kan.
     
  9. Aan de hand vd RDW gegevens van je wagen, blijkt dat dit n import is geweest. Heb je 'm als 1.6tdci uit t buitenland gehaald? (Duitsland neem ik aan). Wat ik mij afvraag waarom je n 1.6 tdci uit t buitenland haalt, zijn er in NL ook genoeg. Of was de vorige eigenaar al begonnen met de ombouw? Hoe dan ook zeer gaaf. Blijft jammer dat Ford deze niet zelf heeft uitgebracht.....
     
  10. Deze auto komt idd uit duitsland en de reden dat hij voor deze auto heeft gekozen was de schade. De auto had front schade en dit had uiteraard invloed op een aantal zaken. Net zoals de donor st ook een schade auto uit duitsland was;)
     

  11. Zijn nick is RonRS harrie, zo uit mijn hoofd, grotere ic, luchtfilter zinder kap en een andere uitlaat van voor naar achter.
     
  12. Oke check. Duidelijk antwoord! Ben stiekem wel heel benieuwd naar een repo over deze wagen. Welke zaken liep hij tegenaan, hoe ging dat bij de RDW? Etc. Hopelijk neemt de eigenaar de moeite om dit te doen.... ;).
     
  13. De bank bij Verhoeven klopt aardig heb ik het idee! Ik heb alleen een ander gasklephuis van 60 mm erop gezet en ik heb 156 pk en 195 nm! Ben hier erg blij mee omdat mijn Fiesta St toch ook 140000 km heeft gelopen!
     
  14. Bank klopt wel hoor. Beide fiesta st hebben de zelfde correctie gehad. Zat namelijk effe tekijken naar de correctieDin die toegepast wordt. Over mijn bommetje en zijn pk's. Als ik beetje rond kijk op youtube of fiesta site's zitten de meeste tussen de 190 en 200 in. Maar ligt eraan wat voor mods je hebt plus wat de staat van je blok is. Mijn mods zijn K&n typhoon kit 60 mm throttle inlet laten we zeggen stage 2 van pumaspeed nokkenassen. pumaspeed race tune ( had hem op de bank naar 7700 toeren kunnen jagen verkeerd begrepen waar die begrenzer zat) manifold milltek, decat van cobra, catback van magnex. Oja egr klep zit bij mij er niet standaard op. Daarom stond ik erook van tekijken dat ik meer eruit pompt . Maar ligt ook aan of de nokkenassen goed erin zitten en op hoeveel graden. Begreep van jaap dat als je 1 graad afwijk wat hij moet staan al pk verlies kan zijn.
     
  15. Heb zelf ook het idee dat ie wel aardig klopt. Wellicht heel iets positief, maar dat zal hooguit 1-2% zijn. Al eerder gezegd maar de getunede ecoboost motoren doen gewoon wat ze moeten doen. Zelfde geldt voor de meeste andere motoren die gekieteld zijn.
     
  16. #56 shellshock, 23 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2012
    Dat zou bij mij hoogsten 4 pk schelen als ik me correctie bekijk. collega zegt voor een fwd zitten meestal tussen de 11 en 15 procent. En die van mij staat op 17. dus ja maakt mij niet uit . Ik heb gewoon een pocketrocket from hell. Misschien voor de oudere een herrieschopper. Maar voor de jonguh garde automotive porno :)
     
  17. Ligt ook aan de bandenspanning en differentieel hoeveel verlies je hebt.
     
  18. Dat ook. Maar goed als er weer een verhoeven is wil ik nog wel een keer mee . Maar dan neem ik een beter camera mee voor in de doombox. Hoor niet zovaak me auto op vol vermogen als ik er niet inzit. Dus betere camera beter beeld en beter geluid, dus uren plezier hahahahaha. Dat geluid gaat nooit vervelen.
     
  19. Ben wel benieuwd naar een filmpje van je wagen.
     
  20. hmmm...
    aan de foto's te zien had ik toch met Barend mee moeten gaan, was erg mooi spul te zien! :D
     

Deel Deze Pagina