2.0 TDCI 163pk Problemen wegrijden Focus III 2.0 TDCI 163kw

Discussie in 'Performance' gestart door RJ Heitkamp, 17 jul 2012.

  1. Bedankt voor jullie reactie met km/l verbruik

    Ik rijd zelf 4 dagen per week van heerlen -> best en carpool dus een afstand van 220km retour met 200km snelweg en 20km stad. Omdat ik in het zuiden woon en daar sneller gereden word rijden we toch vaker 140+ ipv 120. maar tijdens normale werkweken en vooral 'swinters, toch veel files op de a2. de hele tijd optrekken en afremmen.
    het is lastig dan de keuze te maken tussen diesel en benzine, maar aangezien ik ook ivm file rijden graag automaat wil en die op de diesel het sterkst is lijkt me de keuze simpel
     
  2. Dank voor jullie input. Zal inderdaad de auto maar terugbrengen en pas weer ophalen wanneer het is opgelost.

    Heb nu ook last wanneer je in z'n twee langzaam een kruising nadert dat hij kan afslaan. Lijkt net of hij de zaak knijpt wanneer het niet moet.

    Wat ook beetje vreemd is dat wanneer je in z'n een optrekt de toerenteller het eerste stuk zeer snel omhoog schiet terwijl je dat aan het motor geluid en de manier waarop je optrekt dit niet zou verwachten.

    Na de vakantie maar eens terug naar de garage.
     
  3. #23 rfknol, 10 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2012
    Ik weet niet meer welke auto dat was, maar ik heb er een keer 1 gezien waarvan het stuk tussen de 0 en 2000 toeren een andere schaal had dan de rest. Ik meen me te herinneren dat dat een Ford was.

    Edit: was geen Ford. 't was een vw:oops:
     
  4. Ik lees het draadje nog eens een keer en nu valt me op dat de titel niet helemaal klopt geloof ik.

    Het gaat toch over een 163PK sterke TDCI, de titel doet nl. geloven dat het een 220PK sterke TDCI betreft, is de Focus getuned :shrug:
     
  5. Auto gaat binnenkort terug. Het is de 163pk TDCI uitvoering. Ford heeft nu meerdere klachten. Hierdoor ben ik gelukkig niet meer een roepende in de woestijn. Nu zal er binnenkort wel een oplossing zijn.
    Krijgt vervolg,
     
  6. gek dat ford er last van heeft
    zoals gezegd peugeot heeft de exact dezelfde motor en daar is echt geen enkel probleem mee
    tenminste nog niks over gehoord
    dus denk/verwacht ik dat het meer bij ford voorkomt

    wie weet software update motor uitvoeren dat dit iets helpt
    ik kan je helaas niet veel verder mee helpen ivm klacht zelf bij peugeot niet heb gehad
     
  7. Ik ben erg benieuwd naar je reactie op dit incident.
    Vorige week heb ik zelf namelijk ook focus met dezelfde motor + powershift besteld.
     
  8. Hoezo is dat gek? Als deze auto of meerdere modellen bij ford nou een storing hebben heeft dat toch helemaal niets met Psa of Peugeot os Citroen te malen? Ford draaid sowiso op andere software als PSA dus als daar een probleem zit kan het al weer anders zijn als bij peugeot.... Ik vind je vergelijkingen nergens op slaan en eigenlijk een beetje doelloos... Peugeot op een focus club.... Begrijp best dat het technisch gezien dezelfde motoren zijn maar ze liggen in een totaal ander automerk...
    Verder over het probleem kan ik alleen zeggen dat ik ervan weet dat ford ermee bezig is voor een demo auto van ons. Deze houd in met wegrijden en overschakelen naar de 2e versnelling. Hierna is het probleem weg en rijd de auto weer normaal.

    Hopen dat er snel een oplossing komt.
     
  9. @hierboven
    weet niet welke eenheid er aanhangt
    maar kan heel goed dezelfde zijn
    namelijk de sid803
    als de eenheid hetzelfde is kan ford inderdaad iets andere software gebruiken

    ben ook graag benieuwd naar de oorzaak van het probleem
    dat als blijkt het bij andere auto's ook te zijn dat ik dat direct al iets op weet
     
  10. Dan nog kan de software anders zijn. Ik heb het al eerder gezegd maar ook ik vind dat je teveel naar Peugeot refereert. Er zijn gewoon verschillen, waar ze ook allemaal mogen zitten. Zo ook met de bereikbaarheid van de banjobout bij de 1.6tdci motoren. Daar is toen ook al een kleine discussie over geweest.

    Je input wordt zeer zeker wel gewaardeerd, alleen de vergelijken met Peugeot gaan niet altijd op.
     
  11. @ hierboven
    Snap ik volkomen. Echter software zit geen groot verschil in als je een handbak hebt met automaat kan het wel. Tenminste als nartuurlijk ford geen am6 of de al4 bak gebruikt van Peugeot. Alleen dan kan software in mijn ogen anders zijn.
    Verder banjobout is niks gewijzigd tussen Peugeot en ford. Het enige dat anders is, dat is de inlaat (peugeot zit hij achter de motor en bij ford bij de linker koplamp).



    Maar goed back-to-topic
     
  12. Verhaal was toen dat er heel veel verwijderd moest worden voordat je uberhaupt bij de banjobout kon komen. Dat is voor een Peug zo, maar niet voor alle Fordjes ;)
     
  13. Heb de auto terug. Er is nieuwe software geladen. In eerste instantie lijkt het beter te gaan maar nog niet 100% opgelost.

    Het stoten (langzaam optrekken, toerental neemt snel toe, waarna hij inhoud) is minder irritant nu maar niet weg.

    Wanneer ik nu langzaam wegtrek slaat de toerenteller nog wel snel naar 1500 toeren en wil inhouden maar ik kan het nu beter beheersbaar houden waardoor het minder lijkt alsof je net je rijbewijs hebt.

    Al met al ben ik er gematigt positief over.

    Zal blijven 'zeuren' en me melden wanneer er meer info is.
     
  14. dat hebben wel meerdere mensen hier op het forum, Ook ik heb last van inhouden bij optrekken, rond de 50km/h als je dan gas geeft gebeurt er ff niks, en dan ineens pakt hij op en voel je je newton meters.
     
  15. met een beetje geluk zou het kunnen dat hij zijn eigen nog fractie inleert
    maar bij diesel is dat meestal niet

    verder @hierboven
    ik denk dat je de turbo eerst op moet spoelen en dan dus inderdaad de vermogen hebt
    zou je kunnen zeggen wel toerental je dan draait bij de 50
    als dat onder de 1500 is dan moet je nagaan dat turbo eerst moet opspoelen en dat hij dan pas gaat
    als je hem gechipt hebt en ook op de testbank bent geweest zou je kunnen zien waar je koppel begint
    en dan een fractie later daar zou je ongeveer moeten rijden qua toerental


    verder zijn dit beide peugeot/citroen motoren
    gek genoeg bij peugeot zie ik hier geen enkel probleem over
    denk dat ford zelf iets heeft gewijzigd om het een en ander werkend te krijgen met onderdelen die hun willen gebruiken (denk dan ff aan gaspedaal) en niet perfect geschreven staat
     
  16. @ Werner, dat jij dat nog niet gezien hebt betekend niet dat het bij Peu niet voorkomt, bij Ford zijn dit ook maar enkele gevallen, maar die mensen zoeken juist dit soort Fora op. Bij het peugeot forum (lijkt het hier soms ook wel op :-)) staan ook vast en zeker zulke klachten..
     
  17. ik zeg ook niet dat het niet is.
    ik heb op de zaak nog geen een klacht over gehad
    heb nu 2 508 hybride stil staan ivm met probleem van de electro aandrijving, de motor doet echter perfect zijn werk
    wat je wel merkt is dat de electromotor veel meer doet, zorgt dat hij vanuit stilstand lekker op pakt en bij doorschakelen dat dit soepeler gaat
    zonder electro aandrijving is het merkbaar dat dit met meer moeite gaat

    dit is dan ook de enge probleem wat ik heb bij ons op de zaak betreffende deze motor en klachten over de aandrijving.
    verder nog niks problemen mee, alleen oliefilter zit niet op de meest handige plaats

    denk dan ook dat software het verschil voornamelijk maakt
    dit ivm peugeot nog geen nieuwe software heeft ervoor
     

Deel Deze Pagina