2.0 TDCI 163pk Problemen wegrijden Focus III 2.0 TDCI 163kw

Discussie in 'Performance' gestart door RJ Heitkamp, 17 jul 2012.

  1. Hallo,

    Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Focus III 2.0 tdci 163pk statoin.

    Nu houd hij in wanneer je optrekt in z'n een. Zelfs Ford weet niet wat het is.

    Heeft er iemand hetzelfde probleem?

    Wanneer je zeeeer langzaam optrekt merk je niets mar dat is toch niet de bedoeling met zo'n motor.

    Heeft er iemand een tip?

    dank je

    RJ
     
  2. Is dit alleen in ze 1? Niet in andere versnellingen? Ik heb wel iets wat er op lijkt op youtube voorbij zien komen bij een 1.6 tdci, hier valt de motor in zijn geheel uit.

    [YOUTUbe]cYQI_T8vRNs[/YOUTUBE]
     
  3. 163pk diesel; misschien een begrenzer van het koppel om je drukgroep te sparen?
     
  4. Dan zou Ford wel steeds slechtere auto's maken:badgrin:. Dat het koppel wordt gelimiteerd kan, maar als je voelt dat de auto inhoudt klopt er echt iets niet.
     
  5. de betreffende motor is een psa motor
    deze ligt bij peugeot/citroen er ook in
    daar eigenlijk geen problemen mee
    als ik mee rij schrik je eigenlijk wat voor koppel vrijkomt dat je zelf al gaat zeggen iets minder gas
    dit is al helemaal als ik bij de 508 hybride op sport zet
    dan staat voor de diesel te draaien en achter komt er nog 40pk van de electromotor nog bij
    dan sprint hij echt weg

    als hij op moment van inhouden 60pk max levert
    en je dan langzaam optrekt en onder 60pk blijft zitten dan zul je het inderdaad niet merken
    dit ff als voorbeeld
    de vraag is echter hoe houdt hij in

    het kan inderdaad zijn dat de bak wordt gespaard op deze manier
    moet nagaan dat 160pk bij 3750rpm is
    en 340nm bij 2000rpm beschikbaar is
    in zijn 1 heb je een vergroting van moment dacht iets meer dan 3x is dat
    dan heb ik nog niet over de diffrentieel
    bij peugeot is deze alleen leverbaar met een zes bak
    ivm je de vergroting van moment zowel vooruit als achterruit ongeveer 3x is
    dan kijken of je achterruit rijdt, om zaken uit te sluiten

    verder vraag ik me af hoe het met toerentalbegrenzing zit.
    weet dat peugeot in zijn achterruit maar max 2500rpm gaat

    verder is er met een andere focus met zelfde motor ook gekeken of deze het niet heeft of juist ook
     
  6. Heeft "Ford" er al naar gekeken dan, of alleen de dealer?
    Gewoon achterlaten bij de dealer waar je hem vandaan hebt, huurauto mee, en zeggen dat je hem weer op komt halen als hij gemaakt is.
    Dealer dient dan contact op te nemen met de Hotline, en als ze er dan niet uitkomen zal er iemand van Ford NL komen om met de auto te rijden.

    We kunnen hier wel wat gaan roepen over vanalles en nog wat, maar de mensen die dit op kunnen lossen zitten in Keulen en niet of het focusforum :mrgreen:
     
  7. Die 163PK TDCI van de Focus 3 is een PSA motor?
    Dus ontwikkeld door de fransen? :td:
     
  8. Ja, net zoals de 1.6 TDCI.....
     
  9. De oude 1.6 TDCI wel, maar de nieuwe 1.6 TDCI is een samenwerking, waar ford een grote vinger in de pap heeft gehad.
    Ik heb dan ook goede hoop voor deze motor, veel slechter als zn voorganger wordt lastig :)
     
  10. de 1.4, 1.6 en 2.0 diesel die na 2006 in de ford liggen zijn allemaal van psa
    wat ford er mee gedaan heeft durf ik zo niet te zeggen
    of de nieuwe 1.6tdci in samenwerking is gegaan durf ik niet te zeggen

    samenwerking is denk meer in de zin dat ford deze motor wou gebruiken en psa de sterkere diesels
    zo weet ik in de boxer is de 3.0hdi iveco motor
    en de 2.5(of 2.8 als het niet iets anders is) van ford is
    echter de uitlaten scheuren af op de lasnaad
    2x motor vv ivm zuiger een scheur in zat en noodloop ging

    tot zover betreffende de nieuwe 1.6tdci is eigenlijk weinig mis mee
    enige paar keer al commonrailsensor vv
     
  11. Morgen ga ik een proefrit maken in een Focus 3 2.0 163PK TDCI met powershift.
    Hij zal me vast bevallen maar met de wetenschap dat het van PSA af komt heb ik toch me twijfels over aanschaf.
     
  12. dan zou ik niet eens aan een proefrit beginnen als ik jou was..........
    als je nu al twijfels hebt gaat het wss nooit goed komen als je de auto 1maal in bezit hebt.
     
  13. Nergens voor nodig, de 2.0 is een supermotor, en icm de powershift is het super rijden!
     
  14. 2.0 is een andere familie dan de 1.4 en 1.6
    1.4 en 1.6 komen uit de dv serie (dv4 en dv6)
    laatste blok gaat onder de naam cted4
    c versie van blok
    t turbo
    e en d durf ik zo niet te zeggen meer uit mijn hoofd

    dus de nieuwe 1.6tdci is bij psa dv6cted4

    de 2.0 wat op hede geen enkel storing/klacht of probleem heeft gehad bij de klanten bij ons op de zaak
    gaat onder de naam DW (in dit geval dw10cted4 )
    en met dw serie zijn vele malen minder problemen dan met dv serie
    dw serie wel wat problemen maar nooit veel verder dan sensor en bij 2-2.5 ton de hogedrukpomp


    in alle 508hybride ligt deze motor in
     
  15. Is het niet de traction control die daar ingrijpt? Ik weet niet of die erop zit, maar uitzetten is geloof ik niet zo moeilijk.
     
  16. Nou inmiddels proef gereden met de 2.0 turbo diesel in combinatie met de powershift automaat. 1 woord geweldig!
    het wat een super apparaat. accelereerd goed, is zuinig, doet wat je hem vraagt gewoon super. Ook de extra snufjes van de nieuwe fofo zijn geweldig.
    erg mooi apparaat.
     
  17. mooi zo, nou die vooroordelen overboord kiepen en genieten van die :focus3: ;)
     
  18. Ik ben nog aan het twijfelen over de eventuele aanschaf. 1 op 16 vind ik enigzins tegenvallen. Ik weet niet wat de jongens hier met de 150 of 180pk ecoboost benzine motoren halen. maar als je daarmee 1 op 14 haalt dan loont de diesel al bijna niet meer.
     
  19. Ik heb een 1.6 182 pk versie, over ruim 26k km heb ik gemiddeld 1 op 13.2 gereden. Die 1 op 14 is te doen als je weinig stadswerk en filewerk hebt. In de stad gaat het rap omhoog.
     
  20. Hier zo'n jongen met een gekietelde 182 (210) weliswaar maar een gemiddeld verbruik van 1:12,8 over de laatste 30K. 1:14 is haalbaar maar een beetje lol moet een mens ook hebben ;)

    Het kan allemaal nog zuiniger natuurlijk maar dan zullen de 18" banden plaats moeten maken voor 17 of zelfs 16". Daarnaast loont het grotere afstanden te rijden met zo min mogelijk file en dat komt in mijn geval niet zo vaak voor helaas. Denk hierbij aan afstanden van meer dan 100 Km, ik kom op dag basis net iets boven die 100 Km maar dat is dan heen en weer gerekend.

    Succes met het maken van de keuze, wat het ook moge worden de :focus3: is een geweldige auto om in te mogen rijden :thumbs:
     

Deel Deze Pagina