1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Is idd echt jammer, op deze manier is een lichtsensor nogal overbodig als je graag met licht aan rijdt overdag (volgens mij doet bijna iedereen dat). Nadeel is dan weer dat de navigatie overdag ook op de nachtstand gaat, waardoor het minder goed leesbaar is bij fel licht. Dat kan je dan wel weer uit zetten, maar dan zit je weer met een nogal fel scherm als het donker wordt... oftewel: je hebt een lichtsensor maar je moet wel elke keer als het avond is je navi met de hand donkerder zetten... :S
     
  2. He Triffid.

    Begrijp ik uit jouw verhaal dat de dagverlichting niet werkt in jouw wagen. We hebben de zelfde uitvoering. Wel erg vreemd als het bij jouw nu niet kan.

    Martin.
     
  3. Martin, dat begrijp je goed. Er zit gewoon geen koper onder het relais en de zekering. Het valt er gewoon weer uit... @%^$#@&#! :crying:
     
  4. Dit is dus zwaar kl...... Triffid.
    Ik heb af en toe het gevoel dat ze bij Ford maar wat doen.

    Jammer, Martin
     
  5. Ik krijg aanstaande vrijdag (20 Juni) mijn focus geleverd en ga het dan gelijk even proberen.

    als het werkt laat ik het wel even weten.

    Patrick
     
  6. Ik heb vorige week ook eens een poging gewaagd om de dagrijverlichting aan de praat te krijgen bij mijn Focus Rally Edition van 05/2006... Het relais en de zekeringen F48 (20A) en F71 (10A) geplaatst, maar helaas zonder succes. :?

    Het relais krijgt op alle pennen spanning en schakelt ook zodra het dimlicht wordt aangezet of de verlichting op automatisch wordt gezet, echter in het laatste geval gaan de lampen helaas niet aan (bij daglicht uiteraard). Ziet er dus naar uit dat er ook bij mijn Focus geen elektrische verbinding aanwezig is tussen het relais en de lampen. Als ik het goed heb gelezen zou daar dus die weerstand R68 moeten zitten...

    Jammer dat het niet meteen werkt...
     
  7. Ik heb vandaag mijn dealer eens gebeld of hij er iets vanaf wist of dit überhaupt op mijn auto ging werken.
    De dealer wist er niets vanaf maar wilde er wel een keer induiken. Ik heb hem deze link (Dit topic) per mail door gestuurd en hij zou het nalezen en hij zou mij weer bellen.
     
  8. Dus als ik het goed begrijp werkt het bij de 1 wel en de ander niet. Maakt niet uit welk type of bouwjaar. Het is gewoon afwachten als je het aan sluit.
     
  9. Wie o wie heeft het electrische schema voor de verlichting met gewone halogeen lampen? Stuur me even een pb-tje.
     
  10. Die schema's zou ik ook graag willen hebben! ;)
     
  11. Gisteren het relais gehaald, zekeringen erin gedaan en ja hoor je raad het al, het werkt ..........................................................NIET. :cry: :cry: :cry: :cry:
    Wie o wie het de tekening voor de verlichting met halogeen lampen.
    Bij mij zit de weerstand er niet in maar kan deze natuurlijk wel overbruggen. Via die tekeing wil ik zien waar ik deze overbrugging moet maken. HELP
     
  12. Ik heb het werkend gekregen. Zoals ik al zei zit de weerstand die er voor zorgt dat de lampen op 80% branden er niet in. Ik heb nu een doorverbinding op deze plaats gemonteerd. (Groene stekker op de zekeringenkast, verbinding maken tussen 1 en 26)
    Lampen branden nu op 100% en als het donker wordt gaat de rest van de verlichting aan.
     
  13. Stomme vraag maar is die weerstand niet te plaatsen of zit die niet op plaat.

    De doorverbinding wil ik weleens zien, kom je zondag ook de meeting ?
     
  14. Stomme vraag maar is die weerstand niet te plaatsen of zit die niet op plaat.

    De doorverbinding wil ik weleens zien, kom je zondag ook de meeting ?[/quote]

    In de garage konden ze mij niet vertellen waar die weerstand evt zou zitten laat staan wat de Ohmse waarde moet zijn.

    Voor de doorverbinding heb ik een stukje 1 1/2 kwadraat draad genomen, daar 2 amp's aangeknepen en deze amp's in de groene stekker, die op de zekeringkast zit, gestoken. Relais erin en zekering 48 erin en het werkt zoals boven beschreven.
     
  15. Now you lost me. :think:
    Snap er niets meer van.
    Sorry niet technisch genoeg.
     
  16. @Kees37: Da's hartstikke mooi dat jij het ook zo aan de praat hebt gekregen! :D

    Ik heb zelf nog even met Ford Eindhoven contact gehad deze week om te vragen of die weerstand niet los verkrijgbaar is, maar helaas, niet aan te komen zo. Weerstandswaarde konden ze me helaas ook niet vertellen, dus dan blijft de draadbrug als enige alternatief over. Een draad van 0.75mm2 zou overigens voldoende moeten zijn volgens het schema, dat zit er blijkbaar standaard in, maar dikker kan natuurlijk ook, just to be sure. Verder zit de weerstand niet in de centrale zekeringkast maar aan de connector/kabelboom. Zie het bijgevoegde schema... :wink:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Heb je ook een schema voor Af-fabriek Xenon ??
     
  18. Dat schema voor Xenon staat ergens eerder terug in dit topic.
     
  19. @Fiesta 2000

    Toch is het nog steeds een raar verhaal. Als ik jouw schema bekijk dan zou dat inhouden dat zekering 48 standaard gemonteerd is, want anders zou de verlichting het niet doen. Nou bij mijn auto, en volgens dit topic wel bij meerderen, zat er geen zekering op plaats 48. Ik heb die zekering er ook zelf ingedaan.
    Dus als je het goed bekijkt dan klopt dit schema niet. Mij boeit het verder niet meer, het werkt en dat vind ik het belangrijkste.
     
  20. @ Kees37

    Zou je voor de technische dombo's (zoals ikzelf :oops:) ook een 'how to' kunnen maken??? Iets met foto's en een stappenplan???

    Zou wel super zijn, als het werkend is te krijgen!!!

    Bedankt!

    Groet,
    FamRebers :woohoo: :woohoo:
     

Deel Deze Pagina