1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door Gert jan, 21 feb 2012.

  1. Op zich wel logisch dan. Dan meet de computer net genoeg spanning op de accu maar te weinig als de dynamo aan is. Paar weerstandjes parallel aan je ballasten om de overige 20w op te zuipen op 14V.
     
  2. Dit heb ik geprobeerd met een 21w lamp parallel aan de plus draad te leggen
    de xenon gaat dan wel aan maar knippert verschrikkelijk

    dat gaat dus niet werken.:nocheer:

    voorlopig de hallo geen lampen er maar weer ingezet. :D

    zou het zo kunnen zijn dat de dealer dit moet activeren ?
     
  3. dealer hoeft dit niet te activeren;)

    maar als jij een normaal 12volt lampje in serie zet, staat er slechts 6 volt op het lampje en 6 volt op je xenon;)

    aan een vermogensweerstand (keramisch) zou je genoeg moeten hebben, deze kun je gewoon op conrad bestellen;)
     
  4. Ik heb het lampje niet in serie gezet maar parallel dus allebei 12v (14v) ;)
     
  5. wat ik dan vermoed, een gloeilamp gaat minder stroom verbruiken als het gloeidraadje heet is;) dat is een eigenschap van het metaal Wolfraam..

    dus waarschijnlijk zal alleen de de stroom door het lampje bij opstarten hoog genoeg zijn om de computer te foppen.....
     
  6. Dan zit er wat anders fout ben ik bang, zo'n 21watter zal best wat minder stroom gaan verbruiken, maar zoveel.
    Enige wat ik me kan bedenken is dat op de accu de spanning constant is en met de motor aan niet.
    Maar als je de 21W lamp parallel schakelt met de ballast geeft je lampcontrole dan wel aan dat de boel goed is?
     
  7. Daar heb ik niet naar gekeken omdat de lampen heel erg begonnen te knipperen en ik de boel gauw weer uit heb gedaan.
     
  8. @ gijsbert: dan moet de spanning wel heel erg fluctueren, er zit namelijk een spanningsregelaar in de ballast;)
     
  9. Mogelijk kan de dealer inderdaad met zijn diagnose apparaat aangeven dat er xenon in de auto zit. Die lampcontrole moet of uitgeschakeld worden, of verlaagd naar 35 watt.

    In het ergste geval zou je altijd een paar losse voedingsdraden vanaf de accu kunnen pakken en dmv een relais laten schakelen via de originele dimlicht schakelaar.
    Je zit dan alleen nog met de lampcontrole-foutmelding.

    Ik heb helaas geen schema's van de s-max liggen,anders had ik nog wat meer voor je uitgezocht.
     
  10. Ook een spanningsregelaar kan over de zeik heb ik al ondervonden :P
    Zou anders niet weten wat het zou kunnen zijn.

    Zou zeggen, scoop erop en meten maar.
     
  11. Vanmiddag om 16.00 bij de dealer geweest om is te kijken of er wat geprogrammeerd kon worden.

    helaas is dit niet mogelijk :nocheer:

    toen de schema's erbij en nu blijkt dat alle bedrading/stekker bezetting WEL overeen komt maar waarschijnlijk mis ik een modulle die helemaal verstopt zit achter het dash bord :nocheer:

    onder tussen was het 17.00 uur geworden en zijn we gestopt met speuren.
    Frank (1e monteur) heeft mij belooft dat hij er verder mee gaat zodra hij er de tijd voor had :thumbs:
    ik weet wel zeker dat hij dat ook wel doet omdat hij dit soort dingen super interessant vind !

    Word vervolgd :lol:
     
  12. Dan denk je, ik neem de originele Xenon, ff inprikken en klaar, pff valt dat ff tegen:nocheer:

    Maar gaat vast goedkomen.

    Ik weet nog dat er bij mijn vorige auto (c-max) 3 speciale kastje op de lamp zaten, 2 aan de onderkant van de lamp, een grote en een kleintje en zo'n 4kant blokje achter op de lamp.
    Had er 1 stuk, de grootste natuurlijk......was een duur grapje
    :nocheer:
     

Deel Deze Pagina