Het is dan wel geen FOFO maar toch Ik heb dus ORIGINELE xenon in de s-max gebouwd en tot zover helemaal super ! alles doet het! en de stekker bezetting van de auto is volledig gelijk aan de bezetting van de koplamp. nu het probleem ! Als ik de auto start en de voltage op de accu loopt op naar 14,1 volt GAAT DE XENON UIT op de stekker van de koplamp meet ik max 13.2 volt Kort samen gevat: als de dynamo NIET laad doet de xenon perfect start je de motor en gaat de dynamo laden gaat de xenon uit. zijn er hier techneuten die hier een verklaring voor hebben en evt. een oplossing. bvd Gert jan.
Ja Mike, op contact doet alles goed en als je de motor start (dynamo gaat laden) gaan de xenonlampen uit en blijft de rest het gewoon doen
En je hebt originele ballasten en lampen gebuikt? Je hebt toevallig toch geen dagrijlicht functie in je s-max zitten die op het dimlicht werkt?
Alles origineel Lars. En geen dagrijlicht mijn licht gaat normaal gesproken aan op de aut. stand als het donker word wil ik het licht overdag aan hebben dan moet ik hem met de knop aandraaien.
dan gaat de rechter niet aan en de linker knippert 3-4 keer en blijft dan ook uit. stand van de schakelaar maakt niet uit
Hmm je zou denken dat het een soort overspanningsbeveiliging is van de ballasten. Maar juist originele ballasten zouden prima met dit soort spanning(en) overweg moeten kunnen. Zou je me het typenummer van de ballasten eens door kunnen geven? Werkt de hoogteregeling overigens correct? Oftewel: heb je niet toevallig de draad van de hoogteregeling als voeding van de xenon aangesloten? Dan krijg je namelijk ook van dit soort vreemde dingen.
Da's een leuke zeg, je vindt ze wel maar erg veel info is er niet. Werkt je hoogteregeling wel gewoon? Zou de draden van je normale halogeenlamp eens uitpluizen en die vergelijken met xenon (of andersom, dan heb je in elk geval licht). Je hebt toevallig geen xenon nabouwsetje liggen om te testen?
Nou... die geven normaalgesproken geen problemen bij de spanning(en) die je noemt. Krijg je ook een melding op je display over defecte koplampen? De lichtschakelaar zit via een bus-systeem aan oa de GEM module vast. Er zit dus enige intelligentie in de schakelaar, mogelijk geeft deze nu problemen. Misschien is het simpel en hoeft er alleen een extra weerstand toegevoegd te worden, zodat het totale opgenomen vermogen weer rond de 55watt komt te liggen.
Melding is "dimlicht defect" Ik ga morgen de bezetting van de beide koplampen nog is goed vergelijken Bedankt allen tot zover voor het meedenken
Bij die melding ga ik idd aan een weerstand denken die er tussen moet, hoor geregeld dat bij plaatsing van een niet ondersteunende can-bus xenon set, bovengenoemde storing geeft, dit word dan meestal opgelost met een weerstandskabel.
Ik zou idd een paar van die weerstandskabels tussen de + draden van het dimlicht solderen. Grote kans dat het dan opgelost is. We zijn uiteraard wel benieuwd naar de uitkomst