1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door Gert jan, 21 feb 2012.

  1. Het is dan wel geen FOFO maar toch ;)

    Ik heb dus ORIGINELE xenon in de s-max gebouwd en tot zover helemaal super !
    alles doet het! :cheer: en de stekker bezetting van de auto is volledig gelijk aan de bezetting van de koplamp.
    nu het probleem ! :nocheer:
    Als ik de auto start en de voltage op de accu loopt op naar 14,1 volt GAAT DE XENON UIT :weird:
    op de stekker van de koplamp meet ik max 13.2 volt

    Kort samen gevat:

    als de dynamo NIET laad doet de xenon perfect
    start je de motor en gaat de dynamo laden gaat de xenon uit.

    zijn er hier techneuten die hier een verklaring voor hebben en evt. een oplossing.

    bvd Gert jan.
     
  2. beide lampen??
     
  3. ja, beide lampen.
     
  4. word je niet blij van!
     
  5. Ze blijven ook uit? Met andere woorden alleen op contact en niet draaiende motor doen ze het?
     
  6. Ja Mike, op contact doet alles goed en als je de motor start (dynamo gaat laden) gaan de xenonlampen uit en blijft de rest het gewoon doen :nocheer:
     
  7. En je hebt originele ballasten en lampen gebuikt?

    Je hebt toevallig toch geen dagrijlicht functie in je s-max zitten die op het dimlicht werkt?
     
  8. Alles origineel Lars.

    En geen dagrijlicht

    mijn licht gaat normaal gesproken aan op de aut. stand als het donker word
    wil ik het licht overdag aan hebben dan moet ik hem met de knop aandraaien.
     
  9. Wat gebeurd er als je eerst start en dan de lampen aan doet?
     
  10. En gaat ook uit wanneer je rijd en de verlichting automatisch aangaat?
     
  11. dan gaat de rechter niet aan en de linker knippert 3-4 keer en blijft dan ook uit.
    stand van de schakelaar maakt niet uit
     
  12. Heb je toevallig een paar andere ballasten of starters om te proberen?
     
  13. GJ, staat er iets op de ballasten qua input spanning maximaal?
     
  14. Hmm je zou denken dat het een soort overspanningsbeveiliging is van de ballasten.
    Maar juist originele ballasten zouden prima met dit soort spanning(en) overweg moeten kunnen.
    Zou je me het typenummer van de ballasten eens door kunnen geven?

    Werkt de hoogteregeling overigens correct? Oftewel: heb je niet toevallig de draad van de hoogteregeling als voeding van de xenon aangesloten?
    Dan krijg je namelijk ook van dit soort vreemde dingen.
     
  15. deze ballast zijn het

    [​IMG]
     
  16. Da's een leuke zeg, je vindt ze wel maar erg veel info is er niet.
    Werkt je hoogteregeling wel gewoon? Zou de draden van je normale halogeenlamp eens uitpluizen en die vergelijken met xenon (of andersom, dan heb je in elk geval licht).
    Je hebt toevallig geen xenon nabouwsetje liggen om te testen?
     
  17. Nou... die geven normaalgesproken geen problemen bij de spanning(en) die je noemt.

    Krijg je ook een melding op je display over defecte koplampen?
    De lichtschakelaar zit via een bus-systeem aan oa de GEM module vast.
    Er zit dus enige intelligentie in de schakelaar, mogelijk geeft deze nu problemen.

    Misschien is het simpel en hoeft er alleen een extra weerstand toegevoegd te worden, zodat het totale opgenomen vermogen weer rond de 55watt komt te liggen.
     
  18. Melding is "dimlicht defect"

    Ik ga morgen de bezetting van de beide koplampen nog is goed vergelijken

    Bedankt allen tot zover voor het meedenken :thumbs:
     
  19. Bij die melding ga ik idd aan een weerstand denken die er tussen moet, hoor geregeld dat bij plaatsing van een niet ondersteunende can-bus xenon set, bovengenoemde storing geeft, dit word dan meestal opgelost met een weerstandskabel.
     
  20. Ik zou idd een paar van die weerstandskabels tussen de + draden van het dimlicht solderen.
    Grote kans dat het dan opgelost is.

    We zijn uiteraard wel benieuwd naar de uitkomst ;)
     

Deel Deze Pagina