PIAA performance halogeen

Discussie in 'Exterieur' gestart door ST130, 22 jun 2010.

  1. Ik sta op het punt een setje PIAA Ninona halogeen lampen (3800K) te kopen.

    Heeft iemand ervaring met deze verlichting, en hoe is het lichtbeeld daadwerkelijk ten opzichte van een xenonlamp?
     
  2. PIAA is goed spul!
    Ik heb zelf ook PIAA lampjes in mijn auto. Alleen voor geel licht ;)
     
  3. Bedankt Chris, zou het het overwegen waard zijn om i.p.v. 4300K xenon te nemen, PIAA 3800K halogeenlampen aan te schaffen denk je?

    Scheelt een ombouw naar xenon en misschien toekomstige storingen met de aftermarket xenon..?!
     
  4. Zow!
    Wat zijn die lampen duur!
    Ninona kost €58,- en Extreme white plus zelfs €79,-
     
  5. Voor dat geld mogen ze wel langer dan een half jaar meegaan (Philips extreme performance deed dat niet)
     
  6. Ter vergelijk;
    Mark (hunter) had voor een xenon setje voor ongeveer € 75,-
    Ik had € 80,- betaald voor mijn gele PIAA lampjes, gewoon normaal H7.
    Beide lampen werken nog steeds prima na een lange tijd. (+/- anderhalf jaar)
    Maar de lichtopbrengst is vele malen beter bij een after market xenon setje.
     
  7. Heb je hier hetzelfde probleem met eventueel strooilicht? Het lijkt mij ook wel aardig zo'n setje:)
     
  8. Piaa lampen,h7 heb ik er ook in zitten de 4000 kelvin,beter als de gewone haolgeens :thumbs:
     
  9. Hmmm... dat vraag ik mij wel een beetje af, maar het is duidelijk dat PIAA lichtopbrengst inderdaad zeer groot is.
     
  10. Ik trek bovengenoemde bevindingen zeker niet in twijfel, maar ik heb nog nooit een test gezien waar PIAA ook aan mee deed. Altijd diverse Philips, Osram en Bosch lampen aangevuld met onbekende meuk.

    Omdat a.s. zaterdag mijn aftermarkt Pilot 6000K er wordt uitgehaald ivm storing ben ik wel benieuwd.

    Arjan
     
  11. Ik heb net zitten snuffelen op de sita van EFKA-import en ik zie een hoog wattage staan. Gaat dat wel goed? Is dit wettelijk toegestaan of APK-afkeur?

    Temeer ik bij Googlen op andere fora kom, waar ze het hebben over doorbranden van bedrading door het hoge wattage.

    Ik ga weer verder snuffelen.

    Arjan
     
  12. OK! Dat kan jij beter zeggen ;)

    PIAA doet niet mee aan de tests e.d. Maar is een japans merk en in de autosport een grote jongen. En dat zegt heel veel.
     
  13. Volgens mij gaat dit niet over het type waar ik in het topic over heb. Het zijn lampen van 55w die een lichtopbrengst geven van een lamp met 110w.

    Ben wel benieuwd of je de link nog hebt naar het fora waar je dit gelezen hebt. Heb namelijk geen zin om mn splinternieuwe Hella's om zeep te helpen met dit soort verlichting..
     
  14. Niels, verdorie, eigenwijs jong! :-x:moon:

    Ik heb je toch gezegd: vergeet PIAA, ga voor Xenon. Nothing beats the real thing!

    Xenonsetje kost 50 euro via Ebay. Dit setje van VVME bouw ik al jaren in diverse auto's in. Gaat het na 2 jaar kapot, koop je gewoon een nieuw setje.

    Niets zo mooi, en geeft zoveel licht als echt HID!

    Desnoods bouw ik de hele handel wel voor je in!
     
  15. Lol Mike! Het is toch ook goed om alternatieven te bekijken? Maar goed, ik denk dat het uiteindelijk toch wel xenon wordt; waar heb ik anders projectorkoplampen voor...;) Kun je mij de link nog een keer via PB doen voor de xenonset?
     
  16. Precies! Als je ervoor gaat, moet je ook all the way gaan!

    Link zoek ik effe voor je op straks!
     
  17. Dankje Mike!:D
     
  18. Wat ik me afvraag... waarom heeft deze 50watt set alleen een ballast en geen starter?
    De 35watt set heeft 2 externe componenten (kleinere ballast en starter dacht ik).
     
  19. Veel setjes hebben tegenwoordig slim ballasts. Daar staat tegenover dat er dan een aparte starter zit in de kabel tussen ballast en lamp.

    Ik heb in mijn mistlampen een setje 35W Xenon met slim ballasts, en dus aparte starters.

    In mijn koplampen een 55W Xenon kit met grotere ballasts waar de starters al inzitten.
     

Deel Deze Pagina