P1000 code

Discussie in 'Electronica' gestart door focusCB, 15 mrt 2014.

  1. Ik heb vanmorgen al een goedkope OBD2 connector aangesloten.
    De readiness is nog niet voltooid. Ik heb twee compunenten die niet voltooid zijn. Dat zijn Catalyst not ready en EGR System not ready. Ik zal dus eerst in die richting moeten zoeken.
    Bedankt alvast.
     
  2. De mensen die hier reageren doen dat met de beste bedoelingen. Het ligt hem dan aan jou dat jij denkt dat ze je niet serieus nemen. Het feit dat jij de gegeven suggesties niet nuttig vindt wil toch niet zeggen dat het niet goed bedoelt is. Het komt daardoor ondankbaar over. Als je de gegeven suggesties al hebt gedaan kun je toch bedanken en zeggen dat je dat al gecheckt hebt? Komt heel anders over....
     
  3. #23 focusCB, 17 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2014
    Daar gaan we weer...
    Zoals ik eerder zei, iedereen bedankt voor de reacties. Ik waardeer het enorm dat mensen reacties plaatsen. Nogmaals bedankt allemaal.

    Bedankt,
     
  4. Nog één keer, dan is het weer koek en ei:).
     
  5. Hebben ze je accu al eens getest? kan ook van invloed zijn.....
     
  6. Bedankt. ;)
     
  7. omdat het dan nu toch weer koek en ei is... ;)

    The trick to setting all the monitors is: Make sure you have more than 1/4 tank of fuel but no more than 3/4. Clear codes then Do Not cycle key off. Start vehicle and drive,make sure you do at least 2 minutes of steady spead between 40-50 mph and at least 2 minutes at 50-65 mph, usually about a 20 to 25 mile drive will set them.. If you turn the ignition off before the monitors complete then EVAP will have to see a 6 hour cold soak before it will attempt to run again.

    dit al geprobeerd? desnoods ff opnieuw accu loskoppelen en alles even een keer opnieuw laten inleren....
     
  8. Dat is mooi Hoomer, ik ga dat ook proberen. Hopelijk voltooid de ECU de readiness een keer. Bedankt.
     
  9. Hallo Goedenavond,

    Ik heb met behulp van jullie bijna mijn auto weer normaal. De readiness test was na 500km of zo pas gereed. Toch had ik nog steed een hoog brandstofverbruik en ik ben maar eens bij de dealer langs gegaan. De auto is uitgelezen met IDS, accu goed, sensoren goed, geen code, wel vreemde waardes motormanagement, maar met de spuitbus remreiniger kwamen ze erachter dat de slang van de carterventilatie defect is wat weer resulteerd in een hoger brandstofverbruik, zo werd het uitgelegd.

    Na de readiness test begon hij onregelmatig te lopen, vooral bij uitvieren in de vrij, van 750rpm tot 2500rpm. Bij stilstand bleef de motor ongeveer op 1500rpm draaien. En dan was de motor warm.
    Morgen gaan ze mijn auto helpen, toch wil ik jullie allen bedanken voor het meedenken. Geweldig.

    Kost een paar cent (€300,-), maar dat is de moeite wel waard.

    Bedankt
     
  10. Mooi dat het probleem (waarschijnlijk) gevonden is en dat de readiness test uiteindelijk toch nog voltooid is.
     

Deel Deze Pagina