1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overzicht velgen Focus Mk3

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door McGyver, 18 jan 2012.

  1. Laat ik het zo zeggen; wat niet weet, wat niet deert ;)
    Je moet soms een risicootje nemen om de zaak wat meer smoel te geven. Een bodykit is misschien iets te veel van het goede, ook behoorlijk kostbaar als je dat na aflevering van de auto uit eigen zak moet gaan financieren, maar een paar mooie 17" velgen moet mogelijk zijn ;)

    Begrijp me niet verkeerd ik weet dat je met een lease auto gebonden bent aan regels maar we rijden allemaal wel eens harder dan de toegestane snelheid.
     
  2. Dat valt reuze mee. De reguliere bandenmaat die geleverd word is 205/55/16. Als je dit vergelijkt via de calculator dan is de afwijking 0,8%.
    Dat is minder dan een km/u afwijking.
     
  3. Ik zou het wel willen, maar de LM heeft dit zo al doorgestuurd naar de werkgever en die wil er dus ook niet aan nu. Achteraf 17" word moeilijk want er komen ook winterbanden (verplicht) omheen en alles word berekend op 16", dus dat is echt teveel gedoe en dat komt op een gegeven ogenblik wel aan het licht.

    Begrijp MIJ niet verkeerd, ik vind ook dat je als leaserijder wat meer vrijheid zou moeten krijgen, tenslotte betaal IK het leasetarief van mijn (bruto) salaris. Bij mijn huidige auto heb ik ook Xenon achteraf erin laten zetten en de auto laten verlagen terwijl dit pertinent verboden was door de LM :baeh:

    Overigens heb ik de banden die standaard meegeleverd lijken te worden bestudeerd. Deze hebben een rolweerstand E. Er zijn van Continental ook 17" banden met een rolweerstand C. Bijvoorbeeld deze.
     
  4. gewoon die standaard zomervelgen in de schuur mikken en lekker mooie 17" eropzetten.
    als je de auto weer in moet leveren gooi je de standaard velgen er toch weer onder?
    en die rolweerstand E heeft te maken met de bijtelling volgens mij, als deze aan vervanging toe zijn en die "E" kosten wat duurder dan de "C" geeft de LM ook geen toestemming om de "E" banden eronder te leggen. dan hebben ze ook ineens niets meer met die bijtelling te maken.
    dus wat hun kunnen kan jij toch ook?
     
  5. Probleempje: dan betaal je dus wel de kosten van de banden zelf, en niet de LM. Beetje raar als je 17" banden op 16" velgen(die je volgens de leasemaatschappij hebt) laat leggen, na 1000 km.:schater:
     
  6. Klopt ja, het zou mogelijk zijn als je je banden bij een bevriende bandenboer kon laten omwisselen, dan betaal je het verschil zelf cash bij, maar er mag steeds minder :(
    Winterbanden moeten bijv. bij de Quickfit worden gedaan.
     
    Stefan 180179 vindt dit leuk.
  7. Mag je dan nog wel zelf de winterbanden bij de Kwik-Fit kiezen?
     
  8. Das een goeie vraag. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit winterbanden gehad dus ik heb geen idee hoe dat gaat. Bij de Alfa-dealer krijg je in elk geval altijd standaard de Michelins, waarschijnlijk omdat die het duurste zijn ;)

    Zelf wilde ik toen Toyo's en de banden werden toen ongevraagd omgewisseld toen ik er heen ging voor een kapot lampje. Ik weet niet of dat ook zo gaat met winterbanden en de Kwik-Fit, iemand ervaring meE?
     
  9. Dit kan ik me niet voorstellen, denk dat je werkgever het leasetarief betaald.
    Oke, je hebt bijtelling, maar dat is echt iets anders.

    Ik persoonlijk, niet omdat ik geen leaseauto krijg van mijn werkgever, kan me het standpunt van de LM wel voorstellen. Dikke auto meer bijtelling.

    Wat er nu gebeurd en dat zal niet alleen hier op het forum gebeuren, dat mensen kiezen voor een zo laag mogelijke bijtelling, maar wel een hele "dikke" auto willen rijden. Tsja, dat gaat eigenlijk gewoon niet samen. Tuurlijk wettelijk gezien is er niets mis mee, maar daar is die 14% bijtelling niet voor bedoeld.

    Excuses voor degene die ik nu op de tenen heb getrapt.
     
  10. Ligt aan de afspraken die de Leasemaatschappij heeft gemaakt met Profile Tyrecenter, Euromaster en Kwik-chips.

    Ze hebben voorkeursmerken namelijk!
     
  11. Bij mij geld het 'cafetariamodel'. Ik kost bijv 4000 euro pm, waarvan 1000 euro aan auto en brandstof. Stel dat ik een goedkopere auto neem, van 600 euro dan gaat de andere 400 euro op de stapel 'bruto salaris' (min een deel werkgeverslasten).

    Stel dus dat ik GEEN auto neem (heb ik 2 jaar lang gedaan) dan krijg ik 900 euro bruto salaris per maand erbij. Dus in feite betaal ik vanuit mijn 'zak geld' de leaseauto. HET voordeel is uiteraard dat dit bruto betaald word, vandaar de bijtelling ;)

    Dat ligt eraan wat je verstaat onder een 'dikke auto'. Het feit dat er een miezerige 105pk diesel in zit maakt het voor mij al geen dikke auto ;)

    Die 14% bijtelling heeft 1 doel: het pushen van zuinigere auto's aan de nederlandse automobilisten. En dat blijft ook zo, het is een stuk zuinigere en schonere auto dan een 2.0 diesel met 160pk ofzo.

    Dat je dan op 'jouw' auto wat uiterlijke verbeteringen wilt plaatsen zoals mooiere wielen of een spoiler, stickers of booskijkers, dat doet niets af aan het feit dat je in de schoonst mogelijke auto van dit moment rondrijd. Doel bereikt zou je zeggen. Mooi compromis tussen zuinigheid, betaalbaarheid en 'het oog wil ook wat'.
     
  12. Vind de uitspraak een miezerige 105 pk ook wel een beetje fout. Een aantal jaar geleden hadden een groot deel van de auto's niets eens 100pk. Neem een Escort met 1.6 die kwam echt niet verder dan 90pk. Ook nog op benzine.
    Het komt nu over of je echt ondergemotoriseerd ben en met meetrappen om op snelhied te komen.

    Snel, sterk of mooi zijn kost nu eenmaal geld. Dat is niet alleen met auto's zo.

    Maar goed we dwalen nu wel heel erg van het topic af.
     
  13. En wat was het totaalgewicht van die escort? en wat weegt nu een beetje focus?:cool:
     
  14. Je hebt gelijk, ik wilde er ook niet iemand mee voor het hoofd stoten (zowieso ga ik er zelf ook in rijden), maar ik wilde er alleen maar mee aangeven dat dat niet mijn keuze zou zijn als er niet een 14% bijtelling tegenover stond (en ook belangrijk de goedkopere aanschafprijs/opties).

    Maar wat hierboven ook staat, het gewicht is ook evenredig toegenomen.
     
  15. :ontopic: a.u.b.

    Start anders een nieuw topic om daar verder te discussiƫren.
     
  16. Toegevoegd:

    7-spaaks Mk2 velgen
    [​IMG]
     

  17. Staat goed hey, de 18" van de vorige mondeo.
     
  18. #58 McGyver, 5 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2012
    Toegevoegd:

    18" Borbet CW2
    [​IMG]

    18" CMS C18
    [​IMG]

    18" Tomason TN9
    [​IMG]
     
  19. Even voor de zekerheid een vraagje.
    Passen alle focus mark II velgen op de focus mark III?
    Kwam b.v deze tegen op marktplaats:
    [​IMG]
    Zoek vervanging voor het staal op mijn aanstaande econetic met behoud van de 205/55/16 banden.
     

Deel Deze Pagina