1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overzicht velgen Focus Mk3

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door McGyver, 18 jan 2012.

  1. De ET waarde staat op de binnenkant van de velg gedrukt, het zal wss 55 ofzo zijn...
     
  2. vanaf 18 " moeten er uitslag begrenzers gemonteerd worden begreep ik
    kan iemand mij vertellen wat dit voor gevolgen heeft
    en of je het echt merkt tov 17"
     
  3. 18 inch kan aanlopen in de uiterste stuurstand. Vandaar de stuuruitslagbegrenzers. Met 17 inch heb je dit probleem niet...
     
  4. Wat kosten die begrenzers? Is dat ook nodig bij een mk2 verlaagd met 18 inch?
     
  5. Bij mij zijn de begrenzers ook geplaatst en was incl. arbeidsloon €75 kwijt.
     
  6. Zijn die stuurbegrenzers niet enkel nodig als je velgen neemt met een hoge ET waarde?
     
  7. Ze worden voorgeschreven door Ford bij velgen vanaf 18"
     
  8. #28 jking140, 15 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2012
    Omdat die een hoge ET waarde hebben ;) 17" ET50 en 18" ET55
     
  9. standaard ET is toch 52,5?
    dat zou verklaren waarom die stuurbegrenzers voorgeschreven worden bij 18", bij een ET van 55 gaat de velg 2.5 mm meer naar binnen....
     
  10. Standaard op de Focus3 is een ET 50 en dan is de standaard bandbreedte 215 bij 16" of 17"
    De 18" (ET 55) wordt geleverd met een 235 brede band
     
  11. Bij de 18" op de :focus3: is dit ET55 geworden.
     
  12. ok, ging ff uit van de ET van de :focus2: (52,5) dacht dat die hetzelfde was als van de :focus3:
     
  13. Hallo,

    Weet iemand of er bij de 17" velgen ook velgen zitten waar 205 banden omheen kunnen? Dit ivm het behouden van de 14% bijtellingscategorie :)
     
  14. Zover ik weet zijn er geen 17" 205 velgen, maar volgens mijn dealer passen 205 banden gewoon over 215 velgen. :)
     
  15. Dus als je hetzelfde type band (lage rolweerstand) eromheen zet met een 17" 205 band mag er niemand moeilijk doen? :)
     
  16. Strikt genomen voldoe je waarschijnlijk toch niet meer aan de 14% norm, omdat de velgen meer luchtweerstand hebben (vandaar de dichte doppen als origineel) ongeacht wat voor banden je gebruikt.
     
  17. tsja, ik ben het er helemaal me eens. Sterker nog. NIEMAND haalt de norm bij het gebruiken van de auto. Winterbanden = haalt de norm niet.
    Zwaar beladen achterin = haalt de norm niet. Daarom is er ook bepaald dat de auto alleen bij typegoedkeuring word getest en that's it.

    Maar goed, de zeikerds van de leasemaatschappij hebben gezegd dat het niet kan blabla en nu mag het dus ook niet vanuit mijn werkgever.

    Maar als in principe de 16" OPEN LMV wel worden geaccepteerd, dan kan er in mijn ogen niet worden geprotesteerd tegen 17" LMV met dezelfde breedte en rolweerstand. Maar goed, dat is slechts mijn hoop ;)

    Btw, steekt de rand van de velg niet heel erg uit als je een 205 band plaatst om een 215 velg?
     
  18. Even heel kort door de bocht, maar waarom zou je je druk maken over de 14% norm, je denk toch niet dat je daarop gecontroleerd wordt. Gewoon de auto bestellen conform de 14% norm en naderhand de velgen/banden naar eigen smaak aanpassen zou ik zeggen ;)
     
  19. I wish it were so simple. Het betreft een leaseauto. Mijn idee was om er 18" velgen onder te laten plaatsen icm het spoilerpakket.

    Helaas kreeg ik dit verhaal terug van de LM:

     
  20. Als je besluit om 205/50 R17 i.p.v. 215/50 R17 op je :focus3: te doen, laat je auto dan wel aanpassen. Met de eerst genoemde maat rij je in werkelijkheid langzamer dan de teller laat zien.
     

Deel Deze Pagina