1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw motorblok nodig !

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Nicole, 15 jun 2009.

  1. En de handelswaarde van een Focus 1 1.6 uit 2000 ligt heeeel laag...
    Wat is laag ? :confused:

    Er werd gevraagd hoe ik aan het bedrag kom, dat is de prijs voor een nieuwe motor bij onze ford dealer. 3800 euries
    De compressietest gaf maar duidelijk 3 ipv 4 lijntjes aan... dus ze zeiden gelijk dat dat inhield dat er een nieuw blok in moet... en als zei dat zeggen, mag ik aan nemen dat het zo is!

    Ik hoorde iemand zeggen 2800euro? waar heb jij het laten doen dan?

    Heb nu geinformeerd, kan voor 1300 incl btw en inruil oude motor een motor kopen van 2004 met 20.000km.
    Als ik het bij dat bedrijf laat inzetten, kost het me totaal 2400,-

    Vanmiddag hoor ik nog de opgave van de fordgarage als zij de gebruikte motor er in zetten...

    Maar als ik het zo hoor, is dit dus aan de hoge kant !

    heb ook motoren aangeboden gekregen voor 600-800 euro. Maar die hadden vaak meer dan 100.000km gelopen, en als ik er nou toch`1 moet, dan 1 met weinig kms!'
    Ook is het bedrijf Rhenoy, wat schijnbaar erg goed bekend staat...

    iemand ervaring mee?
     
  2. is de dealer op zoek gegaan naar een motor of heb je dat zelf gedaan?!
     
  3. Met een werkende motor max 3000 euro.....


    Het bedrijf Rhenoy is een groot bedrijf wat alles zelf demonteerd en gesorteerd in het magazijn legt. Een motor uit 2004 met 20.000 km is natuurlijk heel erg gunstig, maar ik vind hem wel fors aan de prijs met 1300 euro, misschien is hier nog over te onderhandelen ? 2400 euro inclusief de motor omwisselen is natuurlijk veel te duur, met het juiste gereedschap is het binnen een dag te doen en ik vind 1100 euro wel erg veel geld voor 1 dag werk.....

    Je zou Pijffers eens kunnen proberen ; http://www.pijffers.nl/

    Of Broekhuis ; http://www.broekhuis-autos.nl/

    Of Klein Gunnewiek ; http://www.kleingunnewiek.com/


    Succes ermee,
     
  4. De handelswaarde van een Focus uit 2000 (hatchback?) is natuurlijk afhankelijk van de kmstand... dus ik weet niet wat de auto nu gelopen heeft... want ik kan de handelswaarde namelijk voor je uitzoeken (werk zelf bij een restwaarde/taxatie bedrijf voor alle soorten voertuigen :) )

    Ook heb ik een aantal motoren gevonden voor je (1.6 benzine) met diverse kmstanden... het blok kost je dan rond de 1200 euro, met bijv. 64.000 km gelopen. dit kun je op de website van Klein Gunnewiek bekijken/opvragen!http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php

    Succes ermee, en laat effe weten wat je kmstand is!
     

  5. Ik heb een klein jaar geleden een motorblok van de sloop gehaald voor mijn Escort. Dit was een 1.8 16V Zetec, kompleet met bak en alle andere toebehoren voor maar 350 euro. Deze motor had aantoonbaar maar 120.000 gedraaid altijd bij de Ford Dealer in onderhoud geweest en een nieuwe distributieriem + grote beurt gehad bij 113.000.

    Deze motor draaid nog mooier dan mijn oude motor, nooit problemen mee ook niet bij circuit gebruik. Inmiddels al weer 15.000 km mee gereden, dus ja waarom geen blok van de sloop ?
     
  6. De handelswaarde van een Focus uit 2000 (hatchback?) is natuurlijk afhankelijk van de kmstand... dus ik weet niet wat de auto nu gelopen heeft... want ik kan de handelswaarde namelijk voor je uitzoeken (werk zelf bij een restwaarde/taxatie bedrijf voor alle soorten voertuigen )

    Ook heb ik een aantal motoren gevonden voor je (1.6 benzine) met diverse kmstanden... het blok kost je dan rond de 1200 euro, met bijv. 64.000 km gelopen. dit kun je op de website van Klein Gunnewiek bekijken/opvragen!http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php

    Succes ermee, en laat effe weten wat je kmstand is!


    focus station (GHIA) zegt internet vaak als ik mijn kenteken invoer, maar op het kenteken staat gewoon wagon. heeft nu 145000km gelopen. 17inch sportvelgen eronder...Heb wel een foto, maar die krijg ik niet geplaatst...

    Oja, is er nog iemand die interesse heeft in 4 sportvelgen 17 inch met banden 205/40/17 ? We willen namelijk standaard velgen en banden kopen... het hobbelt te veel en we hebben nu een kleine dus dat rijdt niet zo comfortabel.

    Als ik het zo bekijk, en de prijs van Gunnewiek zie, is de prijs van mij zo slecht nog niet. de motor is van 2004 en heeft maar 20.000km gelopen he!
    Het kost zowiezo geld...dara ben ik al wel achter...

    Vanmiddag even afwachten wat de dealer voor prijs geeft voor het inbouwen.
    in die 2400 van rhenoy zit ook een nieuwe distributieriem (is eigenlijk niet nodig), olie, koelvloeistof en komen ze de auto ophalen..maar idd, je betaalt toch bijna 1000 euro arbeidsloon. Maar ze zeiden dat ik hem zeker wel 2 dagen kwijt ben..

    Gr Nicole
     


  7. heb je ook foto`s van de velgen?
     
  8. Als ik het invoer in ons systeem met een aantal bekende opties die een Ghia altijd heeft... dan kom ik uit op een verkoopwaarde van € 4061,- en een handelswaarde van € 2661.
    Als je een motorblok erin legt dat maar 20.000 heeft gelopen... dan kom ik uit op een verkoopwaarde van € 4389,- en een handelswaarde van € 2989.

    Kortom, je auto wordt echt echt niet heel veel meer extra waard van.....!
     
  9. Open hiervoor ff een topic in "te koop" anders gaan we straks 2 gesprekken door elkaar voeren ;-)

    Moeilijke keuze, het blijft toch een risico een ander blok erin zetten. Maar met 20.000km is het wel een gunstige km stand. Deze zou ik persoonlijk dan ook kiezen tegenover eentje die meer dan een ton gelopen heeft.

    Maar heb je al eens iemand anders laten beoordelen wat het probleem is? Want volgens mij geven kapotte/versleten zuigerveren ook al minder/geen compressie, dan hoeft er toch geen nieuw blok in??
     
  10. #31 kolere, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2009
    Dat zei ik ook al. Ik vind het wel erg kortzichtig om op alleen maar een compressietest te concluderen dat het blok kapot is. Bij mij overigens heet dit geen blok maar een cilinder, maar goed misschien is dat jargon.
    Wat kan slechte compressie veroorzaken:
    1. lekke koppakking.
    2. Vesleten cilinderkop
    3. versleten cilinder wand
    4. gescheurde cilinder.
    5. versleten zuiger/veren

    Of denk ik nu te kortzichtig?
     
  11. ik ga ervan uit dat de garage e.e.a. wel goed heeft gecheckt.

    En er was sprake van helemaal geen druk meer..ook niet een beetje meer...

    Besloten om de motor toch er in te laten zetten..je moet toch wat he! Koop ook niet zomaar een nieuwe auto.. en deze auto is toch wel mooi en verders goed en met een nieuw blok kan je hem toch aardig oprijden..

    Dus dat wordt even hele hard sparen...

    Bedankt voor jullie tips!

    wist trouwens niet dat de auto's nog zo weinig waard waren... gaat hard achteruit dan !
     

  12. had ik al gedaan ;)
     
  13. Ik zou nooit gelijk geloven wat een garage zegt. Ik heb geleerd mee te denken en mogelijke oplossingen aan te dragen. Ik heb samen met de garage dingen (sneller) op kunnen lossen dankzij dit forum. Ik heb oplossingen van bepaalde problemen van dit forum afgehaald en per mail doorgestuurd naar de ford dealer. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze dat erg vonden.
     
  14. Ik was trouwens voor nieuw onderblok 28oo euro kwijt inclusief alle snaren multieriemspanner distrubitie enzzzz nieuwe waterpomp inclusief versnellingsbak revisie alle lagers enzzzz nieuw enigste wat van mijn oude blok is overgezet is de kop. Dit alles gebeurd bij erkende ford dealer hier in de buurt. Tevens spreek goed af wat de prijs word dat er achteraf niet komt van dit en dat is er nog bijgekomen gelukkig had ik dat goed afgesproken want er kwam nog van alles bij.;);)
     
  15. verkopen voor die 3800 euri kan je wel een andere kopen kan je de oude nog in ruilen
    zal ik doen in dit geval vrg ep
     
  16. off-topic: dan mag je zeker van geluk spreken. Bij mijn dealer zitten ze niet te wachten op zulk soort e-mails. Kost hun alleen maar meer tijd... :lol: Bij elke reparatie heb ik een voorspelling gedaan wat het defect was aan de hand van dit forum en had daarin bij elke reparatie 100% gelijk. (of de oplossingen op dit forum)
     
  17. In mijn ogen hoort de klant nog steeds "koning" te zijn. Het is mijn auto en mijn geld.

    Trouwens.................. ze konden de oplossing zelf niet zo snel vinden.
     
  18. #39 dutchguy, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2009
    Gaat dat trouwens wel werken? Een 2004 blok in een 2000 Focus?
    Er zijn diverse zaken gewijzigd tussen fase1 en fase2.
    Kon zo snel niet vinden of het toevallig om een 1.6 blok gaat?
    Dan moet je helemaal oppassen, want de oude serie tot 2002 is een Zetec-S blok en de laatste serie fase2 zijn Zetec-SE blokken (of andersom, kan me niet goed herinneren). Zou zeker goed informeren of dat gaat passen zonder de kabelboom en de computer om te hoeven wisselen.
    Zelf zou ik gewoon een 1999 of 2000 blok op de kop tikken met minder dan 100.000km, die kosten zeker niet meer dan 600 euro.
    Scheelt een boel geld, en het loopt er zeker niet slechter om.


    Dutchguy
     
  19. Klopt! ;)
     

Deel Deze Pagina