1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw motorblok nodig !

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Nicole, 15 jun 2009.

  1. nou, de dag van de waarheid,...is zwaar K.T dus.

    Afgelopen vrijdag, op weg naar huis, stond ik in de file, begint mijn auto te trillen en raar te doen. Stonk ook en ik merkte wat raars aan de toeren. Ook opnieuw starten ging heel moeizaam.

    Naar de garage gebracht..nieuwe bobine, bougies...helemaal niets!

    net de uitslag. cilinder 2 werkt niet meer..moet even een ander motorblok in. KOsten € 3800,00 voor een auto van 2000, die waarschijnlijk nog maar 4000 euro opbrengt als we geluk hebben.

    Tja, zwaar klote dus. Toen we de atuo 1 1.2 jaar geleden kochten, merkten we al gauw dat hij olie zoop. Elke tankbeurt moet er bijna 1 liter in. Dat hebben we altijd goed in de gaten gehouden. Waarschijnljik kwam dit probleem door andere dingen... of kwam het wel hier door, maakt nu niet meer uit.. maar er moet nu een nieuw blok in.

    Wat moeten we doen...

    opties:
    * nieuwe motor , kosten 3800, en dan nog jaren er mee rijden
    * 2e hands motor, je weet niet wat je koopt, en dan het risico nemen.
    * 2e hands motor, auto verkopen en een andere auto kopen...je weet ook niet wat je krijgt.
    * de auto zo verkopen, hopen dat je er nog iets voor krijgt, en dan een andere kopen, maar dan weet je ook niet wat je koopt.

    Net even snel gekeken, zag een ander motorblok bvoor 750 euro.. maar ja... wat is wijsheid.

    iemand tips en suggesties?
     
  2. Dat is echt balen. 3800 euro is veel geld.
    Je staat voor een hele moeilijke keuze! Hoeveel km had de motor gelopen? Om in een auto zo`n 9 jaar oud nog een nieuwe motor te zetten is ook wat. Is de auto dat nog waard?
     
  3. Zonder motor is hij ook niet te verkopen dus ik zou op de sloop naar een goede motor zoeken. Liggen er zat voor veel minder als 3800.
    Bij een beun er in laten lepelen en klaar.

    Gr Fred
     
  4. #4 Harold1, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    En dan............................ verkopen??
     
  5. Nee lekker mee doorrijden nadat je een blok van de sloop hebt gehaald. Plaatselijk beunhaas vragen om te monteren of een kleine garage. Scheelt enorm in de kosten.
     
  6. Zoals anderen al aangeven, een motorblok van de sloop halen met een gunstige kilometerstand. Je zou eventueel ook kunnen vragen of de sloper hem voor een meerprijs kan inbouwen, en anders even onderhandelen met een garage/beunhaas in de buurt. Een 1600 Zetec-S mag maximaal 750 euro kosten en niet meer, vaak krijg je ook nog een aantal maanden garantie van de sloperij op de moter.

    Een auto met een kapotte moter is weinig waard en je geeft zelf al aan ; als je een andere auto koopt is het ook maar weer afwachten wat je krijgt.
     
  7. Nee gewoon mee doorrijden dan. Kan er weer jaren tegen.
    Verkopen kan je hem dan altijd nog. Dat gaat dan makkelijker als met een kapotte motor.

    Gr Fred
     
  8. Dat weet je ook niet als je een motor van de sloop haalt. Kan ook van alles mis mee zijn. Ik zou zeggen zet er een sloopmotor in en probeer de auto te verkopen aan de handel.
     
  9. Harold, de sloper geeft 9 van de 10 keer GARANTIE op het motorblok. Dus bang hoef je daar echt niet voor te zijn. Vooral de grote sloperijen hebben reputatie hoog te houden en gaan echt geen zooi verkopen.

    En nu zeg je zelf in je laatste zin ; Ik zou zeggen zet er een sloopmotor in...

    Ik snap je niet helemaal, je gaat toch geen auto aan de handel verkopen waar je net een andere motor in hebt laten zetten ?? :weird:

    En de handelswaarde van een Focus 1 1.6 uit 2000 ligt heeeel laag...
     
  10. Ik denk dat ik een "verkeerd" beeld heb van autoslopers vandaar dat ik zei, sloopmotor erin en verkopen. Maar als ze garantie op een motor geven dan is het het proberen waard. Is de km-stand nog te traceren van zo`n motor? Hoe moet ik dat zien, staat er allemaal motoren op een stelling?
    Waarschijnlijk is het geen sloopbedrijf maar een bedrijf wat handelt in tweedehands onderdelen.
     
  11. Noemen de meeste slopers zich tegenwoordig niet "autodemontagebedrijven"?
    Ik weet dat sommige woorden en uitdrukkingen al geruime tijd ernstig devalueren maar ik denk dat dit nu een uitzondering is. De sloopbranche is zijn wat louche imago wel kwijt lijkt mij..
     
  12. heb dit ooit gedaan bij mijn oude fiat, was gewoon een fiasco motor had ik 3 maanden garantie op en bij de 6e maand liep ie kompleet vast :( dus mijn mening is wegdoen enn niet te lang over nadenken ;)

    als je toch voor de donor motor gaat succes ! :)
     
  13. Zoals je zelf eigenlijk al aangeeft is iedere optie een risico (je weet niet wat je treft met een andere auto, maar ook niet met een ander blok)

    ik zou ook gaan voor een sloopblok (van een autodemontagebedrijf ipv de sloop ;-)) en er nog lekker mee doorrijden.

    succes met je keuze!
     
  14. Recycling ;)

    Vaak wordt dit bijgehouden op een infokaartje die aan elk onderdeel hangt. De sloop die ik ken is een hele grote garage met heel veel stellingen met allerlei onderdelen; precies wat jij omschrijft. Als het een Ludolfs-garage is zou ik alleen wel 2x nadenken ;)
     
  15. Ik heb net een ander blok erin laten lepelen. 2800 euro bij de garage dus ik weet niet hoe jij aan dat bedrag komt. Tevens een 2de hands sloopblok zou ik niet aan beginnen. Je kan na al het werk dat je heb gehad enzzz zelfde problemen krijgen of andere problemen je weet niet als er wat mis mee is wat er gebeurd. ik ben gelijk naar een nieuw blok gegaan weet ik zeker dat het goed zit.
     
  16. #16 Harold1, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    Dat zou ik ook gedaan hebben. Zeker als de Focus je goed bevalt en er nog een aantal jaren in wil rijden. Dan heb je tenminste een heel nieuw blok.

    maar ook € 2800 .- blijft een hoop geld. Maar dan heb je dan wel een heel nieuw hart (motor) voor.

    Maar even terug naar het probleem zelf............ 1 cilinder doet het niet meer. (neem aan dat je de zuiger bedoelt). Is dat niet te verhelpen?
     
  17. Dat is wat ik me ook af vroeg, maar om nou tegen een dealer in te gaan. Wat is er dan mis met de cilinder? Als die versleten is kan je er een nieuwe wand in laten zetten etc... Is de zuiger versleten dan is het nog makkelijker. Ik kan op een gescheurde cilinder na niet goed indenken waarom er per direct een nieuw blok in moet van 3800 euro. Daarbij zijn de cilinders zo duur, of moet de vernsnellingsbak er ook uit?
     
  18. Ik zou toch maar eens navragen of er geen andere oplossingen zijn.
     
  19. Ik zou gaan voor 2e hands blok
    Zoals je zelf al aangeeft is nieuw blok van 3800 niet rendabel als je hem verkoopt.

    Sloop bedrijven zijn tegenwoordig ardig netjes (ze moeten wel om iets te verkopen)

    en dan kan je altijd kijken,

    als je ff rijd en je hebt vertouwen in het nieuwe blok; doorrijden
    vertrouw je het niet verkopen
     
  20. vind ik ook, zou de gok nemen naar de sloop te gaan, vertrouw je je ''nieuwe'' blok niet dan kan je de auto alsnog MET een werkende motor verkopen.
     

Deel Deze Pagina