1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet vooruit te branden...

Discussie in 'Performance' gestart door sjah, 19 dec 2007.

  1. Er is volgens mij echt iets niet goed met mijn TDDI. Maar lekke turboslang zou ik toch moeten horen? Ik heb dat namelijk al eens gehad bij een vorige Focus en toen hoorde je zo'n sissend geluid.

    Ik zal eens op zoek naar Forte...
     
  2. Hoeft niet altijd hoor, heb het ook een keer gehad bij een andere wagen en daar hoorde ik ook niks van, maar wel totaal het vermogen weg...
     
  3. Mijne loopt 200 op de teller, wel met brede banden erop (215). Kan het nog wel eens met de winterbanden proberen, die zijn maar 185 breed.
     
  4. Mijn '99 TDdi 90 pk wagon liep met 280k km op de klok ook ruim 205 op de teller, zonder problemen, EGR gewoon open... Na de facelift van 2002 is er een andere versnellingsbak onder dat blok gekomen met andere overbrnegingen. Maar 165 op de teller? nee, dat is niet goed. De lekker verstuivers in mijn TDci gaven overigens geen problemen met de topsnelheid Sjah...

    denk aan je luchtmassa meter. als die doodgaat, merk je dat niet snel, want dat gaat geleidelijk. Kun je zo even laten uitlezen...
     
  5. correct me if i am wrong: maar de tddi heeft geen luchtmassameter, slechts een temperatuursensor.
    De tdci daarintegen wel.
    Dutchguy
     
  6. Re: Verstuivers?

    Als je verstuivers dicht zijn geslibt, dan moet je dat een heel eind
    wegkrijgen met een reinigingsmiddel, maar dan niet volgens de
    voorschriften toepassen, maar dan op een 1/4 tank een dubbele dosis en toeren maken, dan maar 120 in zijn 4 :wink:

    Ohja, turboslang kan heel iets lekken op een slangklem, dit hoor je niet,
    maar je merkt het wel.
     
  7. Re: Verstuivers?

    Misschien zit de slangklem niet goed vast nadat ik de EGR-klep heb gesloten (dat is toch de slangklem van de turboslang die ik heb losgemaakt voor het bevestigen van het plaatje op de EGR?)
     
  8. EGR gaat van je uitlaat naar de inlaat, een turbo blaast in de inlaat, dus
    mocht daar een lek zitten, dan ja, het kan er mee te maken hebben.
     
  9. he frysian,die auto komt uit damwoude als ik het goed heb.daar komt mijn focus ook vandaan.
     
  10. Rijd soepel en vlot naar de 180-185.

    Daarna kost het wat meer moeite voor de eindsprint (195)
    Op de teller 195, met gps gemeten 1888
     
  11. Dat komt dus omdat jij mijn oude focus gekocht hebt :P
     
  12. @ Peter
    Volgens mij heb je met die 1888 een nieuw snelheidsrecord op land met je focus gehaald.

    Mart
     
  13. Wakker :wink:
    :dance:
     
  14. beter...

    Heel apart, maar wel prettig: gisteren reed m'n Focus weer normaal!
    Op de afsluitdijk heb ik even de topsnelheid opgezocht: 188 op de teller en dat is 182 op de GPS. De auto trekt nu ook veel beter.
    Ik snap er niks van, maar ben wel blij dat ie nu weer normaal rijdt.
     
  15. Re: beter...

    toevallig een ander merk van diesel of iets dergelijks getankt?
     
  16. Die van mij haalt trouwens ook gemakelijk 180 op de teller, zojuist heel even getest. Een jaguar haalde mij met een rot gang in, en even gekeken of ik hem een beetje bij kon houden.
     
  17. Ik heb gisteren even een mistbank gemaakt. :grote ogen: Hij ging vrij vlotjes naar de 180. De 190 wilde hij ook wel maar toen leek ik net een stoomtrein. :rofl: Je had die mensen moeten zien kijken. Echtwaar niet normaal meer. Eenmaal terug naar de 180 was de rook weer weg. Ze vind het dus niet leuk om boven de 4 duizend toeren te komen. :busted:
    Dus niks aan het handje met mijn focus.
     
  18. Hehe, dat doet/deed de mijne ook als de EGR klep aanstaat. Nu ik de stekker er daar vanuit heb getrokken. Volgas lijkt het wel of hij veel te veel diesel krijgt en daardoor geen optimale verbranding meer heeft.
    De mijne loopt de ene keer wel vlot naar de 180+ en de andere keer net 170. Zal wel een TDDI kwaaltje zijn ofzo.
    Wel denk ik dat er verschillende versies zijn en dan met name de versnellingsbak. Ik heb het er weleens met uwbuurman over gehad, die van hem liep 200+ en kon hem met gemak doortrekken tot dik 4500 toeren geloof ik.

    Grootebroek, das mooi in de buurt trouwens :P, vlakbij andijk.
     
  19. Dat heb ik dus ook: met de EGR-klep dicht. Soms zomaar naar de 180+ en een andere keer met moeite naar de 170. Het lijkt soms wel als je volgas rijdt en dan het gas loslaat dat ie dan extra power krijgt :?:
    Inderdaad net alsof ie teveel brandstof/diesel krijgt.
     

Deel Deze Pagina