1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet aangesloten sensor ruilblok.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Gmr, 17 feb 2021.

  1. Zet je hier wel even het kenteken neer dat je niet ook nog even een ander benadeeld? De auto gaat straks gewoon de handel in en komt bij een andere auto verkoper terecht die geen garantie plan heeft.
    Stukje mooie tekst erbij, ruil motor gekregen helemaal vakantie klaar bla bla bla. En zit je dan met de gebakken peren.
     
  2. @doubled
    Lijkt me niet nodig. Als bedrijf de motor vervangt voor ander exrmplaar en dan doorverkoopt. Dan kan het zijn dat je er zo 100.000km mee kan rijden.
    Maar de grootste kans dat het naar een opkoper gaat het naar het buitenland gaat ivm kosten eraan de winstmarge in rook op laten gaan
     
  3. Dat zijn mooie aannames die je doet. Als als als. Kleine moeite om even dat kenteken te melden en de volgende een bak ellende te besparen.
     
  4. Ik ben pas sinds een paar maanden Ford rijder en ben het zeer zeker met jullie truckowerner/Dexterxl eens dat onderhoud een grote rol speelt bij dit soort dingen.
    Rustig warm rijden en een klein beetje geluk zijn soms ook nog een factor.
    Ik wissel mijn olie elke 10.000km en doe er bijna altijd een flesje Flusch in voordat ik wissel.
    Ik heb nu een HUWA motor waarvan ik nog niet zeker ben of dit nu een B5254T3 is of een B5254T6 (Ford heeft het erg spookie gemaakt met HUWA).
    In ieder geval hebben deze motoren hier niet zo veel last van.
    Maar bij aanschaf zat de olie er 9000 km in maar was echt smerig, na zelf onderzoek bleek de carterventielatie totaal vervuild.
    Als je niet op dat soort dingen let kan je olie wisselen wat je wil, maar is het meteen weer vervuild!
    Dus ja onderhoud kan het maken of breken.
    P.S de meeste garages kijken echt niet verder dan hun neus lang is.
     
  5. Inmiddels is de motor gereviseerd en aan het inrijden. So far, so good.
     
  6. In rijden?zo tezien sta je bij Fred kroket.:thumbup:
     
    Gmr vindt dit leuk.
  7. Ja net zoals een nieuwe motor moet je een gereviseerde motor ook inrijden. Na een paar duizend kilometer oliewisselen is dan ook aan te raden. @Gmr, nog even terugkomend op je opmerking dat het een motor van Ford is, het is eigenlijk een motor van Mazda. Japanners hebben sowieso al vaak last van overmatig olieverbruik. Voor de rest is de Duratec 1.8/2.0 heel gevoelig voor goed en tijdig onderhoud. Voor de rest lekker van genieten. De MK2 is een fijne auto.
     
  8. [QUOTE="nog even terugkomend op je opmerking dat het een motor van Ford is, het is eigenlijk een motor van Mazda[/QUOTE]
    Geen idee waar je dat leest, ik ben me ervan bewust dat het Mazda motoren zijn. Wat inrijden betreft is me door het revisiebedrijf aangeraden olie en filter na 1000 km te vervangen en daar houd ik me aan.
     

Deel Deze Pagina