2.5i 20V 225pk Na laten draaien na racen

Discussie in 'Performance' gestart door dwayneNMGN, 31 jan 2013.

  1. #61 Marco Morello, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Pfff dus toch elite (Of misplaatste arrogantie zoals je wil) Vooral het woord focusje zegt meer dan genoeg over jou. (Vroeger had je zo`n reclamefilmpje: http://www.kijkenluister.net/enter/sites/reclame/cartoon/vvn_neuro.htm of [youtube]xdv8XbgLT-w[/youtube]


    Het "minderwaardigheidscomplexje". Trouwens wel grappig dat jij je wagen ondermeer koopt om anderen hun nek te laten omdraaien. Ga me bijna wat afvragen of je wat te compenseren hebt.

    Begrijp me niet verkeerd; Een Focus RS vind ik ook een gave wagen, en als ik het geld zou hebben dan had ik er ook wel 1 willen hebben, maar net zoals elke andere hothatch is het voor mij geen strakke plasser werk. Ik zou een RS ook niet kopen om te laten zien aan de buitenwereld hoe goed ik het wel niet heb. Nee, zou het ding voor mijzelf kopen omdat het een serieus snelle auto is.

    Zo nu genoeg gebitched.

    Wat betreft het nadraaien met atmo motoren:

    Gewone nokkenassen worden ook gesmeerd etc. door olie. Echter het nadraaien heeft totaal geen zin. Wanneer je de auto uitzet (snelheid is dan 0) doen die variabele nokkenassen niks. De olie die erin zit blijft er dan ook wel inzitten en zakt vanzelf onderin het carter. Met name een turbo kan buiten de smering (of beter gebrek aan) ook minder goed overweg met grote temperatuur verschillen. In mijn beleving is daar het nadraaien ook voor bedoeld.
     
  2. #62 RSRoy, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Oh mijn reply is zinloos, had niet gezien dat er een nieuwe pagina was :P
     
  3. Roy jouw reply hoeft echt niet zinloos te zijn.

    (Zijn die van die van mij en Gabini eigenlijk deels ook.)
     
  4. #64 Kludrex, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Olietemp fluctueert bij mij van net voorbij het eerste streepje tot een paar mm verder maar nooit in de buurt van het tweede streepje. De enige keer dat dat gebeurde, was in Duitsland bij ruim een half uur lang tussen de 200-270 km/u gereden te hebben. Dus ik heb het idee dat je het wel heel erg bont moet maken, wil die meter nog hoger uitslaan.

    Wat het nadraaien betreft doen sommigen misschien wat lacherig, maar je moet het ook niet overdrijven. Het meest extreme geval zou zijn als je echt superlang hard hebt doorgereden en daarna vrijwel direct zou gaan stilstaan en je motor uit zou zetten. In dat geval zou nadraaien van een paar minuten wel gewenst zijn totdat je (olie)temp weer normaal is. Maar wanneer komt dit nou voor? Ik denk nooit. Zoals al gezegd kom je in Nederland, normaal gesproken, niet aan dat soort snelheden en zeker niet langdurig. Bovendien is de eindbestemming altijd wel in een stad/dorp en daar rij je geen 200. Tijdens het parkeren draait je motor ook nog eens vrijwel stationair, dus tot de tijd dat je echt stilstaat op je bestemming heeft je motor/turbo/olie echt wel de tijd gehad om af te koelen.

    Bij een normaal ritje draai ik een minuutje na ofzo. oftewel: ik stap uit, klap m'n linkerspiegel in, loop rustig achter om m'n wagen heen, eventueel pak ik iets uit de achterbak, klap m'n rechterspiegel in, doe de deur open, doe dan de motor uit, pak m'n tas van de stoel, deur dicht en op slot. Inclusief parkeren is dit al langer dan 2 minuten dacht ik zo ;).

    @Marco: Als ik jouw posts zo lees, heb ik eerder het idee dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt :nocheer:.

    EDIT:
    @Dwayne: hier heb je wat meer info:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=12555
     
  5. Heb ik wat aan! Bedankt. Alles is normaal bij mij ;).
     
  6. Marco, ben het wel met jou eens dat je een auto voor jezelf koopt en niet voor anderen. Zelf ben ik gewoon een echte Ford XR/RS/ST fan en doen deze auto's mij persoonlijk meer dan een andere willekeurig model of merk.

    Ik moet wel zeggen dat de aanspraak die ik krijg met de Sierra wel lekker is voor je ego. Ik hoef maar ergens te gaan tanken en je wordt meteen aangesproken :mrgreen:
     
  7. #67 gabini, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    :schater: Uitendelijk is dat ook zo als ik de mijne naast een gewone parkeert.

    Nee, ik heb er juist een gekocht zodat ik er zelf in zit en niet m'n nek hoeft te verdraaien. Heb niks te compenseren geloof me ik kom uit de Nederlandse Antillen.
    :punchballs::banana:


    Ik krijg alleen van het vrouwelijke mooie een stijve plasser, en niet van rijdend blik. (over minderwaardigheid complexen gesproken)
    Ook ik heb een Rs gekocht omdat ik het mooi en snel vind, maar uiteindelijk is het ook een beetje show naar de buitenwereld anders had ik wel Sierra Cosworth gekocht als het niet om looks toch alleen om pk's gaat.

    (Ik vind dat namelijk wel een mooie auto, maar menig mensen niet (meer)!)

    Je hebt gelijk, had ook geen zin om te bitchen, maar kon het niet laten om mezelf te verdedigen :lol:

    Vtec wordt bediend door oliedruk doormiddel van een solenoid, als deze net als bij de Turbo's met te aangekoekte olie blijven zitten gaat op den duur de solenoid stuk.

    [YOUTUBE]ukJ7Az1FtF8[/YOUTUBE]
     
  8. Ik laat hem in de winter altijd 10 minuten voordraaien, dan pas instappen en lekker in een warm interieur wegrijden. ;)
     
  9. 10 min voordraaien ja? Ik doe dat een minuutje ongeveer. Dan zakt het toerental en is de auto rustiger.
     


  10. :shooting::uzi::neu_ugly::rtfm::frusty::angry:
     
  11. :schater:

    Lezen blijft moeilijk, het was een opmerking met een knipoog.
    Deze ;) stond er toch bij.
     
  12. #72 Marco Morello, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013

    Van een minderwaardigheidscomplex heb ik zeker geen last. Wel heb ik last van mensen die bijvoorbeeld denken dat ze door in een bepaalde auto te rijden zich verheven moeten voelen of speciaal moeten voelen ten opzichte van andere mensen die niet hetzelfde soort wagen rijden. En daar ook neerbuigend over moeten doen. Volgens mij moet iedereen hard genoeg werken om het dure blik wat notabene vaak buiten staat te kunnen aanschaffen en te kunnen onderhouden. Ongeacht of je een ST/RS of Focus I hebt.
    Daarbij ongeacht welke auto je rijdt; schijten moeten we allemaal.

    @Gabini wel grappig hoe het werkt. Ik maak een opmerking richting Norbert. En andere mensen met een RS of ST gaan reageren. Dat is dus wat ik bedoelde met de ST elite.:mrgreen:

    Wat betreft het filmpje m.b.t. de v-tec, behoudens het geluid, is dit wel duidelijk. Maar ik vraag mij af of zo`n v-tec of st170 of zelfs de 1.6 ti-vct (zelfde principe) daadwerkelijk last hebben van aangekoekte olie. De olie die er wordt ingegooid, is als het goed is volgens specs (of beter). De olie is door de warmte al behoorlijk dun en zal dan ook zeker niet aankoeken.

    Neemt niet weg dat naar mijn idee de toleranties bij een turbo veel kleiner zijn, daar een turbo ook behoorlijke toerentallen worden gedraaid. Dus het nadraaien voor een turbomotor wanneer die met name goed warm is gestookt kan ik wel snappen.
     
  13. Hahaha ja ik denk die plaats je vanwege het lekkere warme interieur :p Prachtig dit.
     
  14. Dit vind ik een hele sterke opmerking. :thumbs:
     
  15. Ach een kwinkslag er tussendoor moet kunnen.
     
  16. Ik kan het je wel uitleggen hoor: je spreekt met "ST elite" tòch meer mensen aan dan alleen Norbert. Dus zo "grappig" is dat niet...
     
  17. #77 reks, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Helemaal met Marco eens.
    Misschien ben ik net zo blij met mijn bijna 11 jaar oude focusje die ik zelf bij elkaar gespaard heb toen,dan iemand die een dure bak heeft.
    Hoe neerbuigend kun je zijn....focusje
     
  18. Nogmaals, trek niet zomaar je conclusie!
    Heb hard gespaard voor m'n RS!

    Dus kom niet met je rijke schoonouders verhaal, want die hebben niks betaald hier!
     
  19. #79 reks, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Jij begint toch door opmerkingen te maken over die minderwaardige focussen?
    Dat is het enige waar het mij om gaat.
    Denk je dat mensen met een oude auto geen nieuwe auto willen kopen?
    Ik moet aan het eind van de maand net als zovelen zorgen dat ik de min niet in ga.
    En dat valt niet mee met kinderen van 17 en 21 ,waarvan er 1 op school zit in venlo waardoor ik alleen al 2100 € kwijt ben aan de ns,etc etc.
    Ik ben blij met m'n focus!

    (en nu ga ik afkoelen)
    :ontopic:
     
  20. Ik geef nooit volgas als de auto koud is, ik wacht meestal tot de temp van de olie bij het 1e of 2e streepje is, hij is nog nooit over de helft geweest. En zodra ik klaar ben met mijn rit dan parkeer ik de auto pak de spullen die ik nodig heb en laat hem dan ong 20 sec draaien plus de tijd dat ik de spullen pak.
     

Deel Deze Pagina