1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motorsteun 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jjonkie, 14 mei 2018.

  1. Ik ga dit weekend de bodemplaat wel even verwijderen om te kijken hoe het rubber er aan toe is.

    Ik twijfel echter of een "electric" rubber niet té hard is voor een 3 cill. Wellicht dat een standaard ST rubber al goed genoeg is. Ik heb immers maar 100 pk dus voor de wheelhop hoef ik het niet te doen hahaha
     
  2. Foto van subframe met oude steun is van mijn Focus ST.

    Morgen zal ik een foto nemen van Focus 3 met 1.0 motor, als ik niet vergeet. Vandaag ben ik vrij.
     
  3. Wat kost zo’n motorsteun eigenlijk?
     
  4. 137,60 incl btw. (Prijspeil maart 2017) Wellicht met Focusclubpas 10% korting bij dealer. Valt altijd te proberen.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  5. Tja, daar kan ik weinig tegen doen. Paar jaar terug was het ook aanzienlijk goedkoper, dacht rond 63 euro. Helaas. :?
    Ik kon het voor het personeelsprijs kopen. Dan kom ik ongeveer die prijs incl verzendkosten van Pumabuilt uit. Te kleine verschil voor mij en via m'n werk bestellen was makkelijker voor mij.
     
  6. Kun je niet via n groupbuy hier voor ons met personeelskorting kopen? :whistle:
     
  7. Lijkt mij leuke idee, maar omdat ik de komende tijd zelf erg druk ben met andere prive zaken. Woning (die verkocht is) leegmaken, verjaardag, verbouwing, kind op komst (over ca 5 weken). Daarom wil ik voorlopig geen extra regelwerk erbij doen.:)
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  8. Snap ik. Ik heb er zelf ook geen haast bij:friends:
     
  9. Helaas had ik gisteren en vandaag geen Focus met 1.0 ecoboost tegengekomen. Maar heb wel wat uitgezocht in Fordparts.

    Focus 3 1.0 ecoboost, 100 t/m 140 pk: 1790039 €41,60 ex.
    Focus 3 1.6 Ecoboost , 1.6 dtci : 1760814 €41,90 ex.
    Focus 3 1.6 Ti.VCT : 1751001 €59,91 ex.
    Focus 3 en 2 ST : 1751001 €59,91 ex, blijkbaar zelfde als voor Non turbo 1.6 :think:
    Focus 2 Electric en Focus 3 RS : 5165555, €147,26 incl, ja weer tientje duurder geworden..

    Prijzen voor de normale steuntjes moet ik alsnog controleren of het ex of inclusief zijn. Had toen in haast gedaan.
    Maar het geeft wel een beetje beeld van de verschillende steuntjes.:D
     
  10. Ga ik ook proberen,hihi
     
  11. Ik ga volgende week vrijdag naar de leverende dealer voor wat afleverpuntjes en wil dit probleem eigenlijk ook meenemen.

    Is er al iemand - hier of elders - die de steun vervangen heeft en is het optrekprobleem dan echt weg, al dan niet tijdelijk?

    Ik kan online verder eigenlijk weinig vinden hierover, dat zou ik wel verwachten
     
  12. Ik heb het vandaag eens nagevraagd bij een vriend die Ford monteur is, en die had nog nooit van dit probleem gehoord.
    Dat geeft weinig hoop.

    @ErwinOrange is dit bij jullie een bekend probleem?
     
  13. Ben beetje aan het spammen geloof ik. Moet toch maar even.

    Vanavond bij diezelfde vriend langs geweest en die heeft een stuk gereden met mijn Focus. Ligt niet aan de motorsteun.
    Volgens hem is dit een kwestie van een beroerde koppeling. Erg geruststellend dat hij hetzelfde probleem had bij het rijden als ik.
     
  14. Afgelopen vrijdag bij de leverende dealer geweest, die heeft een aantal garantiepunten verholpen.

    Bij het afgeven van de sleutel ook het probleem met het koppelen genoemd. Met een monteur een stuk gereden, eerst hij achter het stuur en toen ikzelf. Het probleem deed zich - in dit geval helaas - amper voor.
    Sowieso heb ik er steeds minder last van, na bijna een maand kan ik het meeste wel opvangen, al blijft het nadenken bij de actie met het pedaal. Af en toe levert dat nog een ongewenst hikje op. De dealer gaat er op dit moment niets aan doen.
    Kreeg een leenauto mee waar ik die dag bijna 300 km mee gereden heb, was een 100 pk Focus van begin dit jaar, met 5-bak dus. Die koppelde een stuk vriendelijker, maar heeft dus ook een andere bak en koppeling.

    Tot slot nog een andere vriend opgezocht, die is monteur bij een ander merk. Hij denkt dat het eerder in het vliegwiel zit, omdat het probleem zich pas voordoet bij het laatste stukje opkomen van de koppeling. Alles bij elkaar lijkt dat me de meest reële mogelijkheid.

    Mezelf heb ik ondertussen zoveel mogelijk aangewend om eerder gas te geven bij het opkomen van de koppeling. Dat is bepaald nog geen automatisme, maar werkt wel.
     

Deel Deze Pagina