De 1.0 Ecoboost hangt af fabriek in redelijk slappe motorsteun rubbers om de trillingen niet te veel door te laten naar de carrosserie echter het nadeel daarvan is dat de motor nogal kantelt bij lastwisselingen. Toen ik de auto kocht met 60.000 viel dit al een beetje op en maakt de auto wat lastiger te soepel te rijden. Bijvoorbeeld in de file in de eerste versnellingen moet je zorgvuldig doseren want anders zit je met het hele gezin te headbangen Nu heb ik er zelf niet zoveel last van mijn vriendin heeft wat minder gevoel bij de techniek laten we het zo maar zeggen . Is het voor de 1.0 (100pk) een optie om de achterste motor steun te vervangen door een wat steviger exemplaar of zou gewoon een nieuwe standaard steun ook al verbetering brengen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik haak even aan, heb na 1,5 week Focus rijden soepel optrekken nog niet in mijn systeem zitten. Een probleem wat ik helemaal niet ken uit het verleden. Focus 3.2 1.0 met 110.000 op de teller. Beetje gas geven helpt, maar dat is een wijziging van iets wat ik al 27 jaar op een bepaalde manier doe. Valt niet mee dus.
Is niet alleen met de 1.0 zo. Ook met de 1.6 motoren. ST steunen erin zetten? Weet niet of die passen?
dat herken ik helemaal niet, ik vind de 1.6eb (zoals ik die ken in elk geval) juist super toegankelijk met optrekken/aankoppelen etc.
Ik heb ook iets gelezen over een steun van een focus electric. Maar dat ging over een ST. Een ST of 1.0 ecoboost zal toch niet een zelfde ophanging hebben ?
In een ST word idd vaak de steun van de electric geplaatst omdat deze stugger zou zijn. In amerika worden deze zelfs standaard op de ST gezet.
Klopt, dat heeft mijn vriendin ook die bakt er ook niks van maar ja.. ze is wel lief verder Mooi, dat past dus wel. Maar ik vraag me af of een standaard ST mount dan wellicht beter is voor mijn auto. De 3 cilinder heeft natuurlijk veel meer trilling en dan gaat het wellicht irritant worden. Ik zal eens gaan kijken naar verschillende mounts, het maakt het zoeken in ieder geval makkelijk dat ze allemaal hetzelfde zijn. Bedankt voor het nakijken
Nee joh... als ik daar al niet tegen zou kunnen. Maar Ewout weet wat ik bedoel, hij heeft precies hetzelfde. En zijne heeft zelfs nieuwe koppeling/vliegwiel en motorsteunen En het klakken is bij mij de v-bak, doet hij al sinds ik hem heb
Weet je zeker dat die van een rs/st hetzelfde zijn als bij de andere motoren? Bij mountune bijvoorbeeld staat de steun niet in de lijst van de 1.0 ecoboost.
Het blok is veel kleiner dus dat de steun hetzelfde dus daarom vroeg ik me dat ook af. Maar Erwin werkt bij een ford dealer dus hij heeft de juiste gegevens tot zijn beschikking.
Gaat om de afstand en de locatie van de bouten waarmee het steun aan het subframe en bak vasthouden. Die zijn gelijk. Standaard ST-steun tov steun voor de normale motoren zal wellicht de hardheid van rubber verschillend.