1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motorpech focus st afslepen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RalfST, 21 jul 2015.

  1. Ai.. das ruk Ralf.. al nieuws?
     
  2. [MENTION=8533]RalfST[/MENTION] en?? Al nieuws wat er aan de hand is??
     
  3. ja het ergste...

    De distributieriem is schijnbaar een tandje versprongen. Riem was nog heel, maar wel gerafeld. Hebben hem toen weer op de juiste timing gezet en proberen te starten. Motor deed echter niks. Dus gaan uit van het ergste. Beginnen morgen met de motor open te halen.

    Ik baal in ieder geval als een stekker !
     
  4. Ahh 20 nieuwe kleppen en gaan :)
     
  5. #25 Bokkepoot, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2015
    Daarom, kost je een paar euro en dan is het spulletje weer helemaal fris en fruitig.


    Of een 2e hands kop erop
     
  6. Zolang het maar geen "nieuw" blok is :/

    3500eur (Max) & 1500eur plaatsing
     
  7. vingers crossed... en hopelijk vinden ze de oorzaak van het overslaan.
     
  8. Ondanks het voorschrift van ik meen 200.000km voor het vervangen van de d-riem incl. spanner en looprollen bij de Volvo 5 cilinder in de Focus, is het verstandiger om deze eerder te vervangen. Dit is niet de eerste keer bij een 5 cilinder dat een d-riem voor problemen zorgt. Ofwel een multiriem die breekt en in de distributie slaat of wel de distributie zelf.

    Bij [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] zijn Mondeo was het ondanks de 100.000km ook geen overbodige luxe om deze te vervangen.
     
  9. Mijne loopt nu naar de ton toe en begint ook al slijtage te vertonen. Die gaat ook voor de 200.000 vervangen worden.
     
  10. ik neem aan dat dat niet binnen 500 km is gebeurd :shrug:
    had de garage dat niet al moeten zien dan?
     
  11. De oorzaak van het verspringen van de distributieriem is nogal om te huilen.

    de multiriem was gaan rafelen, een stuk daarvan is tussen de poulie van de distributieriem gekomen, waardoor hij is versprongen. Hebben me vandaag nog eens gebeld. Ze gaan nu met een boroscoop de rest van de motor inspecteren kijken of de zuigers en cilinderwanden nog goed zijn. Motor heeft totaal geen compressie meer.
     
  12. Spijtig voor je :/

    Maakte je multirirem soms piepend geluid bij koude motor - koud weer?
     
  13. Hmmm dat klinkt niet goed.... K*T Sterkte ermee!
     
  14. Helaas een best veel voorkomend probleem met de 5 cilinder.

    Grote kans dat je met 20 nieuwe kleppen, nieuwe koppakking riemen etc. gewoon weer op pad kan met de wagen. Anderzijds zijn er genoeg van die cilinder koppen te vinden (Volvo).
     
  15. Nou even een kleine update.

    De kleppen zijn kapot en de zuigers zijn kapot. Ik ga nu dus een ruilmotor kopen. Weet iemand van jullie of er verschil in zit bij een rechtsgestuurde auto kwa motor ? Want in de UK gooien ze je kapot met motors van de ST.
     
  16. Tip:

    Werk met "reKup.net

    Hier kan je alles verkrijgen wat je wilt.

    Geef in wat je zoekt... En je wordt door "officiƫle" verkopers van auto-onderdelen aangesproken.
    Maw firma's die wagens afbreken enz.

    Ik heb mijn focus ST mk2 motor er gekocht via mijn Ford-garage.
    Hij heeft alles geregeld, ik had hem de site gegeven.
    Je wordt door verkopers tot zelfs buiten de Benelux aangesproken!

    Mijn motor had 7.000km. Ik heb mijn motor in de plaats gegeven.
    3500eur + 1500eur plaatsing (bij Ford).

    Ik kon ook een goedkopere vastrijgen.

    Revisie door gespecialiseerde firma's was slechts 500eur + 1500 eur plaatsing.

    Maar ik wou kwaliteit en zekerheid.
    Nu ben ik reeds 2j tevreden :)

    Mijn oude ST-motor had 100.00km

    It's up 2 you ;)
     
  17. Kleine adder: lees ik nou goed dat jij bij voorbaat de motor had gewisseld? Zonder dat deze kapot was?
     
  18. bij deze een update.

    Ik heb besloten om een totaal nieuwe motor te laten plaatsen vanuit de fabriek. Aangezien ik toch van plan ben de ST nog een aantal jaren te houden. Ik heb dan verder geen kosten meer aan de motor de komende tijd.

    Dit zou uitkomen op een bedrag van tussen de 5000 en 6000 euro inclusief montage. Inclusief de kosten tot nu toe om te kijken wat er daadwerkelijk aan de hand was. Dit leek mij zelf een goede keuze. Voor een ruilmotor ben je ook al gauw 3000 kwijt.

    De oude motor ga ik zelf in onderdelen verkopen, want de turbo etc is natuurlijk nog goed.
     
  19. Is je vraag aan mij gericht?

    Ik had het befaamde "scheurtje in de cilinderwand".

    Revisage was mogelijk, maar wou "nieuwe" motor.
    Maw: recente ruilmotor (3500eur)
     
  20. Bij een nieuwe motor vanuit de fabriek zit niets op he, dus geen spruitstuken, geen Turbo. Enz...
     

Deel Deze Pagina