1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motorpech focus st afslepen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RalfST, 21 jul 2015.

  1. #1 RalfST, 21 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2015
    Hallo iedereen,


    ben nu 4 jaar in het bezit van mijn focus st.

    Vanavond was ik aan het rijden en begon het olielampje en het acculampje te branden. ik hoorde tevens een raar ratelend geluid. Motor viel meteen uit. Ik kreeg ook diverse storingen op het display. Ik wilde daarna mijn motor opnieuw starten. Nu hoor je alleen de startmotor onbelast rond draaien. De motor draait niet mee.

    Ik heb zelf even snel gekeken en zo te zien is de distributieriem nog heel en de multiriem ook.

    Auto heeft 500 km geleden nog een grote beurt gehad.

    ik denk zelf misschien wel het ergste, dat de motor is vastgelopen. en de starterkrans kapot is geslagen.

    Heeft een van jullie misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
     
  2. Van dit type motorpech heb ik nog nooit gehoord op de ST mk2...

    Blauwe rook?

    Waterniveau en oiliekleur ok?

    Hoeveel km's?
     
  3. Klinkt idd als kaputt

    Olielampje is nooit een goed teken....
     
  4. Pff, dat is balen. Hou ons op de hoogte.
     
  5. Aiiii klote man! De T5 blokken zijn anders aardig betrouwbaar...
     
  6. Je zegt dat de auto 500km terug een beurt heeft gehad.... Zit er nog olie in het blok? Zit je olievuldop er nog wel op? Carterstop goed vast?
     
  7. Staan op Ebay nog wel een paar RS blokken te koop trouwens.
     
  8. balen!:nocheer:
    zit het oliefilter nog vast en op zijn plek?
    de 5 cilinder Volvo blokken zijn over het algemeen taaie blokken...
     
  9. T5 heeft een oliefilterhuis... Die is niet zomaar los ;)
     
  10. je weet maar nooit.
    een citroen jumpy heeft dat ook en daar heb ik het al langs zien lekken omdat hij niet goed zat.;)
     
  11. Als je wagen op de brug staat... Of je ziet oorzaken en/of fouten.
    Neem dan foto's!


    Indien de fout bij de garage ligt kan je dit gebruiken. Al zullen ze wel niet tussenkomen.

    But you never know.

    Ben benieuwd!
     
  12. #12 paul vingerhoets, 21 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2015
    Distributie riem kan ook een aantal tanden missen bij de krukas dan draait de nokkenas ook niet meer mee. Starterkrans die krijg je op dergelijke manieren normaal niet kapot.


    Zoals je schrijft is de motor afgeslagen en daardoor olielampje en acculampje gaan branden, als motor af slaat is er geen oliedruk meer en draait ook de dynamo niet
     
  13. Motor lekte verder geen olie. Nergens ook olie te bekennen.

    Auto staat nu in de garage.ik houd jullie op de hoogte
     
  14. Zit er uberhaupt wel olie in, na die beurt?
     
  15. Hoeveel km had het beestje nu?
     
  16. Het kan ook goedkoper: Startmotor-vrijloop stuk gegaan?
     
  17. Zat genoeg olie in. ook genoeg oliedruk.

    Tevens het juiste type olie, dus daar kan het al niet aan liggen.

    auto heeft nu 130000 km gelopen.
     
  18. Dynamo vastgelopen?
     
  19. Dynama heb ik op +/- 114.00 vervangen. Ruildynamo.

    450eur incl plaatsing

    Toen had ik wel geen olielampje en brandde het batterijlampje reeds enkele x
     
  20. Ok, bij mij (niet focus) sloeg de auto ook ineens af tijdens het rijden, dacht zelf ook aan startmotor oid.
    Alle riemen waren prima in orde, waren recent nog vervangen. Anwb stond voor raadsel, bleek dus ( na half uur zoeken) de dynamo te zijn.
     

Deel Deze Pagina