1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Motor schokt bij 1500 toeren en gasgeven

Discussie in 'Performance' gestart door rfknol, 1 okt 2010.

  1. is gewoon te lage toeren 1500 rpm, is niets aan de hand;)
     
  2. Het lijkt mij dat dit hetzelfde is als met een 1.6 tdci. Dat de auto geen power heeft bij deze toeren is normaal, maar schokken is natuurlijk niet normaal. Als ik niet met 1500 toeren zou kunnen rijden zou dit betekenen dat ik alle woonwijk bochten in zijn 1 zou moeten, lijkt mij geen pretje;).
     
  3. Ik heb dit probleem al 2 keer gehad met een Focus 2 1.8 TDCI
    Allebei de keren de Commonrailpomp vervangen, en het probleem was weg.
    De aanzuigdruk is te laag door slijtage in het transfergedeelte..
     
  4. Dat zal geen goedkope reparatie worden denk ik? Ik hoop dat het de EGR is, maar ik vrees het ergste. De 17e van november gaat hij naar de dealer. Uitlezen en dan hopen dat het idd meevalt. Ook gaat hij meteen voor de koelventilator.
     
  5. Heej robert, troost je, ik heb het zelfde probleem. Heel af en toe schokt ie bij mij ook.
    Geen idee ook waar het aan ligt. Trap je het gas even goed in en het probleem is voor voorbij, meestal ook voor een lange poos.
    De EGR heb ik al los gehad, mede omdat er nu een plaatje tussen zit, maar kan hier niets aan bespeuren.
    Het schokken was trouwens al voor het plaatje erin zit dus dat kan het niet zijn.
     
  6. Zou het dan te maken hebben met dat de temperatuurmeter ook zakt? Dan zou het een softwareprobleem kunnen zijn. Anders is het toch de commonrailpomp.:(
     
  7. Schokt ie ook als je heel iets gas geeft?
    Onze nieuwe fiesta spuit onder de 1500 toeren al brandstof in om ervoor te zorgen dat de motor mooi blijft lopen. Persoonlijk noem ik dat meer een jamerlijk design :P
     
  8. Dag Robert,
    Klinkt niet lekker. Ik ga morgen eens ff proberen, ik heb dezelfde motor in mijn focus liggen. Hoeveel km heeft die van jou gelopen? Van mij nu 181000.

    groeten,
    Niels
     
  9. Als ik heeeeeel voorzichtig gas geef dan is er niks aan de hand. Dus het lijkt er steeds meer op dat het de CR-pomp is.
    De motor heeft nu (net vanavond nog gedaan:)) 222012 km gereden.
     
  10. Vandaag even een beetje door getrokken en het probleem is inderdaad (bijna) weg. Maar eens kijken hoe lang hij het volhoud. Ik hoop nog steeds voorzichtig op de egr...
     
  11. Misschien dat spul van Forte eens gebruiken???
    Heb er totaal geen ervaring mee hoor, maar je leest er wel es wat over op het forum.
     
  12. Heeft iemand een idee welke dat dan moet wezen? Voor de inlaat of de motor?
     
  13. Ik heb (of beter gezegd had) hetzelfde probleem. Steeds rond de 1500 toeren hield de motor heel even in. Ik heb nu Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner gebruikt en het probleem is helemaal over. Ik heb verigens de EGR klep nog niet dicht gezet. KM stand is 108.000. Ik kreeg als tip mee, als de problemen minder zijn maar nog niet helemaal over om het nog een tweede keer te proberen.
     
  14. Ik heb ook dit probleem echter rond de 3000 toeren. Hevig inhouden en schokken. Ik ben er tot dusver vanuit gegaan dat het de EGR is die open blijft staan.

    Weet iemand wanneer die klep open en dicht hoort te gaan? Bij welke toeren of belasting

    Ik heb de egr open gehad en met speciaal middel schoongemaakt. Dat hielp even maar het probleem is terug.

    Toen ik de EGR open had viel me op dat ik de klep met geen mogelijkheid met de hand open kreeg. Dat vond ik erg raar. Weet iemand of dat normaal gezien kan? Volgens staat hij nu standaard open en verklaart dat mijn probleem.

    Of moet ik aan iets anders denken zoals de common-rail pomp.

    Op deze foto is de EGR goed te zien. Ik ben nu een plaatje aan het maken ik zal de template daarvan op het forum zetten.

    [​IMG]
     
  15. Als dat de EGR klep is mag ik m ook wel eens schoonmaken ja:oops: De prut zat een poos geleden al eens op de buitenkant van de dikke slang links (rechts in de auto)...
     
  16. Die dikke slang was bij mij aardig schoon, wel wat vettig maar dat schijnt te horen. Binnen in de egr was het echter flink aangekoekt.

    Kun jij trouwens na die hik wel doortrekken naar 4000 toeren. bij mij lukt dat niet meer. Verder dan 3000 toeren wil hij eigenlijk niet meer.

    edit: ik kan je het merk van het schoonmaak spul geven dat ik gebruikt heb als je dat wilt.
     
  17. Ik zal morgen eens even kijken. Na de hik werkt het voor zover ik weet alles zoals het zou moeten, maar boven de 3000 toeren kom ik bijna nooit:)
    Het schoonmaakspul wil ik wel weten ja
     
  18. #38 mobilitydesign, 20 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2010
    Dat verklaart waarom bij jouw de buis vies is en bij mijn mooi schoon. Ik trek, als de motor goed warm is, expres door om de EGR goed schoon te blazen.

    Flesje heb ik hier niet zal het morgen even doorgeven
     
  19. Vandaag weer een rare actie van de motor...
    Ik kwam op een kruising af rijden met ongeveer 2000 toeren. Gas los, remt netjes af op de motor. Tot 1500 toeren, verder wilde hij niet, totdat ik het gaspedaal even had ingedrukt.
    Toen ik de kruising weer opwilde rijden kwam hij niet boven de 1500 toeren uit, na even het gaspedaal opnieuw in te drukken was het weer over en is het niet meer voor gekomen.
    De motor was koud (500m gereden na een dag werken). Ik ben meteen doorgereden naar de dealer, maar er stonden geen foutcodes in. Motorstoringslampje heeft niet gebrand.
    Het schokken is trouwens wel bijna over...
     
  20. Hier is het schokken nog niet over. EGR dicht gemaakt maar probleem blijft. In combinatie met donkere rook denk ik nu aan een vastgelopen turbo :nocheer:
    Maar hoort er dan geen fout code weergegeven te worden of een controile lamje te gaan branden?

    Ik heb Air Intake & EGR System cleaner van Wynn's. Dit is een spuitbus en werkt heel goed.
     

Deel Deze Pagina