1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor niet "stabiel" bij stationair en koplampen knipperen

Discussie in 'Performance' gestart door Mike18, 31 jan 2011.

  1. Hmm....
    Maar als het die kleppen zijn zou het probleem direct van de start moeten spelen, maar het begint pas als de motor warm is, na een paar minuten rijden.

    Kan een kapotte lambdasonde de problemen verklaren?
     
  2. Was bij mij ook zo Mike.. Dusse, kan alleen maar adviseren dit gewoon te doen.

    Wim
     
  3. Snap ik, maar ik kan dat niet, en bij de dealer kost het waarschijnlijk een kapitaal omdat de halve toko verbouwt moet worden. Ik gok dat een lambdasonde vervangen goedkoper is dan de kleppen, dus laat dat het maar zijn dan. Daarbij... mijn motor management lampje brandt. :politie:
     
  4. Ok Mike, nou ben benieuwd wat het resultaat dan is na een nieuwe lambdasensor.

    Wim
     
  5. Helaas, niks lambdasonde. Of misschien ook. De ontsteking was verrot. Bobine, bougies, kabels, alles vervangen. Honderden euro's lichter. En nog pruttelen. Dus met een beetje pech de katalysator ook. En wellicht de lambdasonde ook nog. Met de kosten van vandaag mee praten we dan over ...

    ehh ...

    :shock:
     
  6. Of misschien toch de klepspeling??
     
  7. Teveel misschien ditjes en misschien datjes. Ene garage zegt dit, andere garage zegt dat. Kat goed, kat niet helemaal goed, kat toch goed, ontsteking niet goed, ontsteking wel goed.... blah blah blah

    De auto gaat weg, met gepruttel, voor weinig. Liefhebbers?
     
  8. Zo, je hebt hem even goed zitten he Mike?! Balen. Maar is dit niet wat overhaast denk je? Of zijn er buiten het motorische gedeelte nog meer dingen niet in orde dat je dit nu zo schrijft?

    Kan me toch niet voorstellen dat je nu na zo'n flinke investering die mooie bak wilt verkopen omdat ie nog wat onregelmatig stationair draait??

    Ik zou er nog even rustig een nachtje over slapen..;)

    En als ik wat voor je kan betekenen.. let me know!

    Wim
     
  9. Ik heb hem heel goed zitten. Als ik alles moet laten repareren wat iedereen aangeeft ben ik 3000 euro verder. In stapjes weliswaar, maar niemand kan precies aangeven waar het probleem werkelijk zit. Tja, daar ga ik niet aan beginnen. De flinke investering is hoe dan ook naar de vaantjes. Ik heb de auto ingeruild, en wel op een Mondeo. Toch weer. Een diesel, aangezien ik straks aardig wat meer kilometers ga maken.
     
  10. Nou, hopelijk heb je hier dan meer plezier van Mike!

    Wim
     

  11. Bakken plezier :)

    Inmiddels ook geleerd wat nu eigenlijk het probleem was: 1 van de injectoren.
    Gezien het reparatietraject zou beginnen met de katalysator en dan lambdasonde, om dan (weer) uit te komen bij de injectie ben ik blij dat ik die weg niet ben ingegaan. Als je 5 of 6 weken en dik 2000 euro verder bent, en dan leert dat je dat bedrag op mag schroeven naar 3000 om het probleem echt op te lossen dan ... eh ... is de lol er serieus af. Voor datzelfde geld heb ik nu een mooie dikke Mondeo in plaats van een mooie Focus, met het voordeel van diesel gezien de kilometertjes.
     
  12. Bij die mondeo gaan de verstuivers ook vaak sttuk, tezamen met de EGR en het DMF, dus je weet nooit wat voor kosten je nog kunt krijgen.
    Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen, is wel een fijne motor die 2.2..
     

Deel Deze Pagina