1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk Motor maar 20.000 km gelopen en toch pingelen

Discussie in 'Performance' gestart door Clubx, 7 aug 2013.

  1. Nagevraagd; het RON gehalte kun je van de Fiesta WEL instellen.
    Buiten de bougies (ga voor wat duurdere, NGK platinum), zou het maar zo kunnen dat de Fiesta staat afgesteld op RON 98. Dat is misschien de reden dat hij op 95 niet fijn rijdt.
     
  2. #22 Godtoh, 10 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2013
    [MENTION=13313]Marco[/MENTION], vind ik raar, zeker gezien het feit dat aan de binnenkant van je tankdop gewoon RON95 staat.
    Zou zomaar kunnen, maar het komt wat raar over.

    Edit: P1390 Octane Adjust out of Self-Test Range
    Blijkbaar detecteert hij het octaangehalte zelf ook nog eens...
     
  3. Klopt, doen ze bij de Focus I ook. Echter werden bij die motoren vaak de brandstofkeuze op disabled gezet. Daar deze blokken klopsensoren hebben.

    Bij VW gebeurt juist best vaak dat de motoren af fabriek op euro 98 staan, dit om wat meer vermogen te hebben.

    Kan me voorstellen dat Ford de Sport/Metal om dezelfde reden ook op 98 afgesteld hebben staan.

    Kunnen ze altijd controleren lijkt me.
     
  4. Goedemiddag allemaal,

    Vanmorgen de metal uit laten lezen. Gaf geen foutmeldingen.
    Andere bougies geeft geen verschil.

    Ze gaan de testkast even op een andere metal hangen vanmiddag om te kijken of het inderdaad mogelijk is om het Ron gehalte in te stellen.

    Mocht deze nu op 98 ingesteld staan en deze kan op 95 worden ingesteld. Loopt de auto dan alleen goed op 95 of kan ik nog steeds 98 tanken?

    Vandaag weer een hoop keer het pingelen waargenomen, erg frustrerend
     
  5. Wanneer de auto op 95 is ingesteld, dan is 95 het minimale waar je mee moet rijden, 98 kan dan ook nog steeds.
     
  6. :offtopic: Kwam het in dit topic al meerdere keren tegen. Het is RON getal of octaangetal, maar zeker geen gehalte. Moest het even kwijt ;)

    En weer :ontopic:

    Ben benieuwd wat ze bij de andere Fiesta Metal uitlezen.
     
  7. Vanmiddag bericht terug gehad van de dealer.

    Het is niet in te stellen op 95 of 98.
    Het enigste wat men kan zien was of de regelunit op benzine of lpg staat ingesteld.

    95 of 98 is dus volgens hun niet in te stellen.
     
  8. @ silver baron,

    Ze hebben alles opnieuw geprogrameerd bij de andere metal maar dit was nergens in te stellen.
    Heb je anders een screenshot als dit volgens jou wel kan?
     
  9. Ik heb geen screenshot, ik had 't geïnformeerd bij de dealer hier in Zwolle.
    Daar zijn ze er zeker van dat het kan.
     
  10. Ik heb bij mijn Metal nog niets opgemerkt; maar ik zal dit morgen eens proberen tijdens een ritje. Bevindingen zal ik dan plaatsen.
     
  11. Vanmiddag nog eens even geprobeerd; het enige wat mijn Metal doet is een grote hap lucht nemen en nog harder trekken. Geen rare (bij)geluiden vanuit het vooronder.
     
  12. benzine motor kan wel degelijk pingelen alleen dankzij de zeer gevoelige pingelsensor (of klopsensor) wordt dit op tijd opgemerkt en aangepast

    p1385 is bekende storing dit is dan ook superpingeldetectie op meerdere cilinders.
    veroorzaakt door vervuiling op de kleppen,
    oorzaak daarvan is het niet op tijd staan van de motor waardoor bij inspuiting dat direct in de kop plaatst vindt benzinedamp terug langs de inlaat klep naar boven gaat. gevolg koolaanslag op de kleppen en slecht lopen.

    heb nu 2 op het werk staan met bovenstaande storing, tijdens het rijden dan voel je de auto inhouden. dat is ter voorkoming dat het probleem te erg wordt
     
  13. precies....het bestaat idd gewoon nog, nu alleen nog de oorzaak wegnemen;)
     
  14. De fiesta is vd week weer uitgelezen en kreeg geen enkele foutmelding.
    Tevens houd de Fiesta niet in en merk ik geen vermogensverschil.
     

Deel Deze Pagina