Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussion in 'Performance tuning' started by Hunter, Nov 13, 2007.

  1. Dat is het probleem.

    Toen ik na een tijdje rondgereden te hebben met een kapotte Intercooler en erna een Airtec had geplaatst, dacht ik dat ik lichtsnelheid ging benaderen, tot een paar dagen later. Vond het terug te traag....

    Nu een Bluefin kopen ergens in november of december en dat zal ook terug wennen, jammer genoeg :nocheer:
     
  2. Yep zo is het leven :schater:

    Maar wees gerust ook al koop je een ST dan gaat deze regel nog steeds op geloof me ik kan erover mee te praten. Van 145 naar 225 PK maar twee maanden later was die 225 al 275 PK en ook dat was al snel "normaal" :rofl:
     
  3. Is Bluefin redelijk betrouwbaar qua geleidelijk koppelvermogen en zo, want je kan moeilijk teruggaan en zeggen dat je dit of dat wilt ...
     
  4. Da's een goede vraag Davy. Uitgaande van mijn ervaringen met Superchips en de ST kan ik niet anders zeggen dat ze dat allemaal goed op orde hebben. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat dit voor alle producten geldt welke ze leveren, ze hebben immers een naam hoog te houden.


    Edit:
    Ik lees net dat je de unit besteld hebt, gefeliciteerd :thumbup:
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je de tuning gedaan hebt.
     
  5. Met turbomotoren schijnen hun specificaties goed te kloppen. Soms iets aan de lage kant heb ik begrepen. Met NA motoren kan dit wat anders zijn. Komen we de 20e achter denk ik.
     
  6. Hi,

    Ja, heb mijne besteld met die 20% korting nog, met een baby hier kan ik moeilijk nog een extra €200 besteden bij een ander tuningbedrijf, dus maar gekozen voor een oplossing die ook wel een hoge waarde heeft (nooit geen box voor mij)
     
  7. Las erover in Autoweek: "Digi-Chip" en "Piggyback" tuning.

    Via het artikel even gezocht en dan kom je hier uit:

    KLIK

    Voor de (in mijn geval) 2.0 Duratec zou dat ca. +13PK en +22NM betekenen.
     
  8. Is Piggyback tuning wel een goede vorm van tuning? Heb daar zo mijn bedenkingen over.
     
  9. Als ik het lees dan is het precies beetje een box
     
  10. Kan niet anders, kijk maar naar de 150pk ecoboost. En daarbij, de 1.6 125pk is met zo'n ding echt niet naar 150+pk te krijgen.

    Snap ook niet goed dat ze vanuit Autoweek daaraan mee werken.
     
  11. Ik zet er ook mijn vraagtekens bij hoor. Maar Autoweek werkt er niet aan mee.. ze hebben het getest.
     
  12. Dan ben ik benieuwd naar de uitkomst.
     
  13. ikzelf ben nu UITERST tevreden over me Bluefin!
     
  14. @Roelard: helaas hebben ze het niet op een rollenbank getest, maar alleen in de praktijk. En de testauto was een jonge (turbo)Diesel. Maak uit het artikel niet echt op dat het wonderen verricht. Ik heb er even foto's van gemaakt (voor de niet-Autoweek lezers):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Onthou je wel dat het AutoWeek is ;)
     
  16. Mooi artikel om te lezen maar is gewoon zo'n powerbox, meer niet!

    Misleiden van en liegen tegen ECU
     
  17. +1

    Dergelijke oplossingen zijn op dit forum al vaker besproken, niet doen ;)
     
  18. Liever dan een deftige chiptuning!
     
  19. Weet iemand waarom Superchips voor de Focus II 2.0 Duratec geen handset heeft.
    Voor de Fiesta en de Mondeo met dezelfde motor is die er namelijk wel.
     
  20. Daarover heb ik al eens contact met Superchips gehad. Een reden konden ze mij jammer genoeg niet geven.
     

Share This Page