1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Ik raad "van drie performance" in Emmeloord aan.

    Tuning op de bank. Redelijke prijs en goede kerel met passie voor zn eigen vak en zaak.

    Hij heeft mijn Fiesta 2 keer getuned.

    Tuning zonder bank is in mijn ogen puur gokken. Hoe kan je WOP testen op de openbare weg...
     
    CvO, rinze14, Edgar Focus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Klopt, het koppel neemt met maximaal 45nm toe. Als je naar de hele grafiek kijkt, zie je echter wel dat je over het hele toerenbereik meer koppel hebt en dat het als “bonus” mooi in lijn doorklimt. Zeker ook het vermogen is bij de standaard 150pk afgevlakt en dat merkte ik ook bij het accelereren. Hij is dan behoorlijk afgeknepen. Ik hoef je verder niet over te halen en heb ook geen aandelen bij Mountune, maar wilde dit wel even aangeven voor het complete verhaal:cheer:.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Mwah in mijn optiek zijn er 2 verschillende manieren van tuning.
    Wat meer vermogen halen uit een (tegenwoordig vaak) afgeknepen blok, voor dagelijks gebruik.

    Vervolgens heb je het serieus tunen (stage 2 en meer) voor evenementen, circuitgebruik en andere mogelijk professionele doeleinden.

    Ik heb ervaring met beide en als je bij een goede tuner zit, zijn beide in mijn ogen goed, maar wel met een ander doel.
    Of mijn Focus de “beloofde” 200pk en 285nm haalt?
    Ik weet het niet en mij persoonlijk boeit het ook niet.
    Wat zeker is is dat ie een stuk sneller loopt dan de standaard 150pk/240nm versie.
    Voor mij voelt het alsof Ford hem zo had kunnen/moeten leveren, snel én soepel.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina